Citat:
Betr. HD framför du här ett av de starkare bevisen för att inte blanda in henne i ett mord. - Samma riskbedömning som MGM applicerar på LW:s kunskaper och den info han delger henne, bör MGM också ha tillämpat betr. HD. Att det sedan gått att manipulera HD:s minnesbilder mm är en process som främst bottnar i det LW delgett betr. hur MGM in i det längsta velat få HD tro att hon drömt, sett i syne, hört fel, osv. - Har HD tillräckligt många gånger av MGM fått intrummat vad hon ska ha delgett honom efter sitt enskilda samtal med LW, har hon till slut trott sig veta att LW berättat om både alkrobatiska och blodiga övningar:
A164, s. 1428 (170403):
A150, s. 209:
Betr. HR bör ledamöterna vid bevisvärderingen lägga stor vikt vid:
A145, s. 8
"Det fanns också två datorer på köksbordet vilka vi försökte starta men det var kod på dem."
+
A164, s. 280 (se äv. s. 290 resp. 1230):
"...en inloggning på LW:s konto via mail.one.com 2018-05-15 kl. 05:23:46.
Försvaret måste hitta en vaken och alert alternativ GM som både känner till LW:s datorkoder och/eller hennes lösenord plus härtill haft motivation att radera spår i LW:s digitala arsenal (som till övervägande del, både i ord och bild, bevisats handla om MGM).
A164, s. 1428 (170403):
S: Om vi blir det någon gång så kommer jag skylla allt på dig. I princip att du stalkat mig. Och om Endomondo upptäcks så säger jag att du bluffar mig. Att jag inte förstått
S: Funderar på hemvägen
L: Klart du kommer att skylla allt på mig
S: Ja. Jag kommer att sälja ut dig om vi upptäcks alltså
L: Jag kommer vara diskret
S: Du förstår nog
L: Jag VET du säljer mig
S: Att en stor risk med dig. Förutom att du visat dig beredd att skada, så gör du även misstag.
Lätt hänt att säga något du inte kunnat veta.
S: Funderar på hemvägen
L: Klart du kommer att skylla allt på mig
S: Ja. Jag kommer att sälja ut dig om vi upptäcks alltså
L: Jag kommer vara diskret
S: Du förstår nog
L: Jag VET du säljer mig
S: Att en stor risk med dig. Förutom att du visat dig beredd att skada, så gör du även misstag.
Lätt hänt att säga något du inte kunnat veta.
J uppfattade det som att S hade full kontroll på både L och H. L berättade om exempel där S ljög på ett sätt så att H till slut trodde, eller ville tro, på det han sa. Vid något tillfälle fick han H att tro att hon sovit på kvällen när hon egentligen varit vaken, vilket hon först hävdat.
A145, s. 8
"Det fanns också två datorer på köksbordet vilka vi försökte starta men det var kod på dem."
+
A164, s. 280 (se äv. s. 290 resp. 1230):
"...en inloggning på LW:s konto via mail.one.com 2018-05-15 kl. 05:23:46.
Försvaret måste hitta en vaken och alert alternativ GM som både känner till LW:s datorkoder och/eller hennes lösenord plus härtill haft motivation att radera spår i LW:s digitala arsenal (som till övervägande del, både i ord och bild, bevisats handla om MGM).
Tänkvärt. Jag kanske trasslar till mina resonemang om HD som hotad eller med speciella hållhakar på sig från SD. Man ser från förr hur SD fått henne att inte lita på vad hon ser utan vad han säger (otrohetsaffären). Ändå måste hon fått reda på försvinnandet innan det var upptäckt av familjen W. Antagligen i lagom förtäckt form, såsom SD verkar leverera allt.