2020-06-04, 08:15
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du är dåligt påläst när det gäller SE vilket ju visat sig flera gånger. Läs på och återkom.
Förklara vad som tyder så oerhört starkt på att SE inte var vittne istället för att hugga av frågan med att frågeställaren är dåligt påläst.
Citera
2020-06-04, 09:03
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Fram med bevisen nu. Förklara varför det är bevisat att SE inte var vittne på mordplatsen. Alla bevis tack.

Citat:
Det är ju du som påstår att han var där så bevisbördan ligger rimligtvis på dig.

Nåja, MrSkargard...
Det är en gärningsman du, Filter och andra pekar ut, så bevisbördan ligger självfallet på er som hävdar detta.

Det finns dessvärre inga bevis utan rimligt tvivel utan endast uppgifter som vi tolkar olika.
Vi bollar med "sannolikheter" både åt det ena och det andra hållet och kommer sannolikt aldrig att bli överens..

Vi får verkligen hoppas att KP har otvivelaktiga bevis om det är SE som kommer att presenteras.
Citera
2020-06-04, 09:10
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Nåja, MrSkargard...
Det är en gärningsman du, Filter och andra pekar ut, så bevisbördan ligger självfallet på er som hävdar detta.

Det finns dessvärre inga bevis utan rimligt tvivel utan endast uppgifter som vi tolkar olika.
Vi bollar med "sannolikheter" både åt det ena och det andra hållet och kommer sannolikt aldrig att bli överens..

Vi får verkligen hoppas att KP har otvivelaktiga bevis om det är SE som kommer att presenteras.
Det vore intressant att se en lista på de punkter som vissa anser vara bevis för eller åtminstone mycket starkt indikera att SE inte var vittne. En sådan lista visar hur pass mycket teorin väger. I själva verket är det mer som tyder på att han var där som vittne än att han inte var det.
Citera
2020-06-04, 09:20
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Nåja, MrSkargard...

Nej, jag pekar inte ut honom. Återigen: Jag vet inte vem som sköt Olof Palme. Till skillnad från flera andra användare här så har jag avstått från att kedja fast mig själv vid en specifik teori. Med det sagt så kan jag tänka mig att SE låg bakom mordet men det är allt.
Citera
2020-06-04, 09:25
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Nej, jag pekar inte ut honom. Återigen: Jag vet inte vem som sköt Olof Palme. Till skillnad från flera andra användare här så har jag avstått från att kedja fast mig själv vid en specifik teori. Med det sagt så kan jag tänka mig att SE låg bakom mordet men det är allt.
Du verkar väldigt fastkedjad vid SE och du kan inte bjuda på en enkel lista.
Citera
2020-06-04, 09:30
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Du verkar väldigt fastkedjad vid SE och du kan inte bjuda på en enkel lista.

Nej, jag är inte fastkedjad vid någon teori. Och någon lista orkar jag inte lägga ner tid på nu.
Citera
2020-06-04, 09:34
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Nej, jag är inte fastkedjad vid någon teori. Och någon lista orkar jag inte lägga ner tid på nu.
Då hoppas jag att någon annan i tråden har stake att visa att de tror på en teori som saknar substans och därutöver kräver vilda och sjuka gissningar.
Citera
2020-06-04, 09:53
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Då hoppas jag att någon annan i tråden har stake att visa att de tror på en teori som saknar substans och därutöver kräver vilda och sjuka gissningar.

Här kommer HELA listan.
1. Han var kring tidpunkten 23:20 bevisligen cirka femtio meter från mordplatsen.
Citera
2020-06-04, 13:58
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

Ok, tar tillbaka min placering av dig i det (utpekande)facket.
Citera
2020-06-04, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sankmark
Här kommer HELA listan.
1. Han var kring tidpunkten 23:20 bevisligen cirka femtio meter från mordplatsen.

Nej, inte ens det behöver faktiskt stämma. Jag tror att han var ännu längre ifrån mpl, norrut eller söderut, och att han sakta gick tillbaka och ställde sig i bakgrunden för att titta på när han såg vad som hade hänt. Därför kan inte nån av mpl-vittnena identifiera honom.
Citera
2020-06-04, 14:15
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pessimistkonsult
Nej, inte ens det behöver faktiskt stämma. Jag tror att han var ännu längre ifrån mpl, norrut eller söderut, och att han sakta gick tillbaka och ställde sig i bakgrunden för att titta på när han såg vad som hade hänt. Därför kan inte nån av mpl-vittnena identifiera honom.

Kan så vara. Men det vet vi ju inte. Jag räkna med att han var i foajen på Skandia fortfarande 23.20 och det är väl sista säkra.
Citera
2020-06-04, 14:21
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Det vore intressant att se en lista på de punkter som vissa anser vara bevis för eller åtminstone mycket starkt indikera att SE inte var vittne. En sådan lista visar hur pass mycket teorin väger. I själva verket är det mer som tyder på att han var där som vittne än att han inte var det.

Ja, men det är ju här det blir lite klurigt.
Med SE i rollen som GM så blir det väldigt mycket uppgifter som är lögner och som man slentrianmässigt beskyllt honom för under åren.

I rollen som vittne så har vi problemet med att dessa "sanningar" inte alltid kan bestyrkas av andra uppgifter. (Och med ett vittne som ev. skarvar på sin historia, så blir ju detta än klurigare)
För vissa av uppgifterna som bestyrkts i andras förhör etc., har "trovärdigt" förklarats bort av ex. Pettersson.
Minns där inte vad han skrev om Oslo och Aftenposten, men Väktarnas uppgifter förklaras enkelt bort med "media-smitta" och att dom förhördes så sent, i juni o.s.v.
Möjligt att han har rätt, men det är många uppgifter att förklara bort som berör tiden efter skotten och som en flyende gärningsman inte borde känna till.

Får hänvisa till mitt inlägg igenom som inga latmaskar orkar läsa.
(FB) Skandiamannen

Här finns uppgifter av obetydlig karaktär också, men också de mer intressanta som:
"Mörkblå täckjacka" (Att Lisbeth säger detta)

"Att man vände på Palme och konstgjord andning", ska om väktarna minns rätt, ha sagts ca. kl.23:45.. SE som GM måste ha hunnit uppfatta detta från trappkrönet? Samtidigt som han uppfattar LJ och lägger alla detaljer om honom på minnet?

"Att polisen var brysk mot Lisbet", vilket är svårt att helt bestyrka i Söderströms vittnesmål men "tog henne i armen och försökte sätta henne i polisbilen, vilket hon inte alls ville medverka till" är ett klart mer sannolikt alternativ än att en gärningsman skulle behöva nämna denna idiotiska lögn..

Som sagt... listan innehåller säkert fler uppgifter att bolla med ur vittne och GM-perspektivet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in