Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Det finns helt enkelt inget som binder Stig Engström till mordplatsen samtidigt som han kommit med felaktiga uppgifter om vad som hände där. Visst, en del uppgifter stämde men det kan förklaras och har förklarats av mig och andra personer.
Skriv dem punkt för punkt istället för att bara dravla om att ingen sett honom och att han säger saker som inte stämmer. Ni som tror på SE som GM är ofta väldigt övertygade, vissa påstår sig veta att SE inte var vittne på mordplatsen. Bevisbördan ligger inte på mig eftersom jag inte pekar ut honom som mördare, men för att föregå med gott exempel kan jag nämna några punkter som tyder på att han var där.
- Han säger att han såg en ung man vid Kulturhuset (LJ).
- Han säger att LP sa mörkblå täckjacka.
- Han berättar för väktarna vad som hände på mordplatsen och det stämmer i stora drag.
- Han har inte beskrivit något från mordplatsen som är uppenbart och bevisligen fel.
- Han säger att han var framme och ville att de skulle vända OP i framstupa sidoläge. AH säger att en man var framme och ville vända OP i framstupa sidoläge. Hon såg dock inte mannens ansikte, eftersom hon inte lyfte blicken.
- Vi vet inte om han blev förhörd på mordplatsen, så det kan vi bortse från.
För att tro på SE som GM måste man först komma runt detta. Sedan måste man på egen hand, utan några som helst bevis, konstruera en historia om att han hade en laddad revolver på sig och sköt OP, sprang upp till David Bagares gata och sedan tillbaka till Skandia. Även ni som tror att SE mördade OP måste väl förstå att det här är i tunnaste laget?
Det enda som väcker en viss misstanke är att han kanske var klädd som GM. Vi kan faktiskt inte vara helt säkra på hur han var klädd. AGH pratar ju om beige ulster. Vi vet inte heller exakt hur GM var klädd.
Jag vet inte hur sanningsenligt det är att ingen kände igen honom. SE själv kunde inte känna igen alla har jag läst, men jag har aldrig sett någon dokumentation av det. Även om det stämmer kan det bero på att han inte var så aktiv som han vill göra gällande, han kan ha stått vid sidan om. Hans iakttagelser av vad som hände väger tyngre än att inget vittne känner igen honom.