Citat:
Ursprungligen postat av
Legokatt
Slik jeg ser på ulike løsninger på saken er følgende:
1. Kidnapping/drap av ukjente gjerningsmenn
2. TH står bak drap på sin kone
3. Noen i TH's nære omgangskrets har drept AEH
4. Noen i familien har drept AEH
1. Kidnapping/drap av ukjente gjerningsmenn. Kan strykes fra lista.
-de kunne umulig spanet seg frem til det optimale tidspunktet å slå til på
-noen kunne vært på vei på besøk til AEH.
-hvordan kunne de vite at de ikke hadde alarmsystem/overvåkning i huset
-hvordan kunne de vite at ikke håndverkere ikke skulle dukke opp. Stige sto fortsatt oppreist noe som vitnet om at arbeid ikke var ferdig utført
-hvordan kunne de vite at AEH ikke satt i en telefon da de gikk inn?
-for risikabelt å kidnappe en eldre dame som kan trenge medisiner
-Denne hendelsen vitner om at GM hadde all informasjon rundt AEH tilgjengelig og at handlingen ble utført der GM hadde kontroll. Det perfekte stedet for GM var Sl*raveien 4, på badet som var så og si lydtett så hennes rop om hjelp ikke ville bli hørt.
2. TH står bak drap på sin kone.
-TH har alibi for selve handlingen. Så han måtte ha hatt hjelp.
-Videoopptak av han kommer på jobb og han har vært aktiv på jobben.
-Lite trolig at noen i nær omgangskrets ville hjelpe han å drepe AEH. Hun var godt likt av alle. Å spørre noen han ikke stolte på virker lite sannsynlig.
-For komplisert for TH å sette i stand kryptovalutta-opplegg og i tillegg kommunisere som gjerningsmann
-Triksing med telefon opprigninger / stemmeredigeringsprogram / spille av opptak av AEH i fake telefonsamtale... Alt dette er så og si umulig.
3. Noen i TH's nære omgangskrets har drept AEH. Kan strykes fra lista pga de samme momentene i punkt 1.
-Dette gjelder også for RU og krypto-mannen i 30 årene. Sistnevnte er som kjent siktet av politiet så mulig de har noe mer på han, men jeg mener han ikke kunne utført handlingen alene pga at handlingen bærer preg av at GM hadde all informasjon rundt AEH tilgjengelig. Punkt 1
-TH's høyre hånd GHH er sjekket ut av politiet.
-Ellers var AEH godt likt av alle på Futurum.
Da står man igjen med:
3. Noen i familien har drept AEH
-Da kan man stryke ut de to døtrene m/familie. Det er en antagelse men jeg mener det er veldig lite sannsynlighet at de har gjort det.
-Da gjenstår kun 1 person. Denne personen kan ha hatt en medhjelper, kanskje en med kryptokompetanse.. Hvem vet..
Som tidligere nevnt mener jeg denne personen kan ha et sterkt motiv, at tidslinjen stemmer og at personen har all informasjon rundt AEH tilgjengelig.
Morsom gjennomgang du har. Jeg prøver bare å være djevelens advokat i forhold til de to første punktene dine for å se om teoriene dine holder. Siden du sier at din logikk gjør at ikke punkt 3 er mulig, tenker jeg at det likevel er mulig. Når det gjelder ditt punkt
1. Kidnapping/drap av ukjente gjerningsmenn. Kan strykes fra lista.
Her tror jeg du er for kjapp
-de kunne umulig spanet seg frem til det optimale tidspunktet å slå til på
De kan ha spanet, de kan til og med ha jobbet på bygget. Og de kan ha tatt sjanser
-noen kunne vært på vei på besøk til AEH.
Akkurat som i et bankran - ting kan gå galt
-hvordan kunne de vite at de ikke hadde alarmsystem/overvåkning i huset
De kan ha jobbet der
-hvordan kunne de vite at ikke håndverkere ikke skulle dukke opp. Stige sto fortsatt oppreist noe som vitnet om at arbeid ikke var ferdig utført
De kan ha vært villige til å ta sjansen
-hvordan kunne de vite at AEH ikke satt i en telefon da de gikk inn?
De kan ha vært villige til å ta sjansen
-for risikabelt å kidnappe en eldre dame som kan trenge medisiner
De kan ha tenkt at det ikke spiller en rolle om hun dør. Siden krypto-opplegget ikke "krevde" at de presenterte livsbevis. Dessuten er jeg ikke sikker på at vi vet at hun gikk på medisiner. Dessuten kan det tenkes at de ikke visste om dette
-Denne hendelsen vitner om at GM hadde all informasjon rundt AEH tilgjengelig og at handlingen ble utført der GM hadde kontroll. Det perfekte stedet for GM var Sl*raveien 4, på badet som var så og si lydtett så hennes rop om hjelp ikke ville bli hørt.
Det er vel litt søkt. De kunne jo bare brukt en klut foran munnen hennes som gjorde at hun svimte av
2. TH står bak drap på sin kone.
-TH har alibi for selve handlingen. Så han måtte ha hatt hjelp.
Ikke hvis han brukte gift
-Videoopptak av han kommer på jobb og han har vært aktiv på jobben.
-Lite trolig at noen i nær omgangskrets ville hjelpe han å drepe AEH. Hun var godt likt av alle. Å spørre noen han ikke stolte på virker lite sannsynlig.
-For komplisert for TH å sette i stand kryptovalutta-opplegg og i tillegg kommunisere som gjerningsmann
-Triksing med telefon opprigninger / stemmeredigeringsprogram / spille av opptak av AEH i fake telefonsamtale... Alt dette er så og si umulig.
Ikke hvis han brukte 2 par mikrogram cyanid som han hadde blandet i noe han visste hun tok på et fast tidspunkt
Og når det gjelder din konklusjon, så har jeg fulgt så dårlig med på alle de sinnsyke diskusjonene som går akkurat nå om symbolikk i et bilde og horoskop at jeg har rett og slett ikke fulgt med. Det eneste jeg har tenkt, er at det kanskje er ham med en TH som dekker over. Men jeg aner rett og slett ikke ...