2020-06-04, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Enten det eller så vet vedkommende hva som har skjedd, altså at politiet er på riktig spor.På tross av at brevet aldri havnet hos politiet og at de ikke har mottatt noen klage på disse punktene som var listet opp i brevet.

Selv om politiet eventuelt ikke har mottatt skriftlige klager, ser det i alle fall ut til at politiet har mottatt klager og kritikk.

"«Overraskelsen var derfor stor når vi så finner ut av politiet selv har sendt et beløp via kryptovaluta og dermed fremstått som Tom! Vi blir selvfølgelig veldig opprørt. Hva innebærer det? Hva skjer nå? Hvorfor har politiet gjort dette? Vi får da forklaringen at politiet har gjort dette ved en «feil», noe de beklager sterkt»."

"Politiet er forelagt anklagene, men har ikke villet kommentere disse."

"Brevforfatteren hevder at politiet i tiden etterpå kom hjem til enkelte familiemedlemmer for å levere blomster og å beklage. Under dette møtet sa de, ifølge brevforfatteren, følgende: «Det er ikke å stikke under en stol at det fremdeles er mange i politiet som tror det er Tom som har gjort det. Det er jo eneste plausible forklaringen»." (Tunnellsyn!)

"Politiet er forelagt anklagene fra Hagens barn, men vil ikke kommentere disse."

"Øst politidistrikt er blitt forelagt anklagene og kritikken som fremgår i denne saken."

Haris Hrenovica skriver avslutningsvis at pårørende som føler seg urettmessig behandlet har anledning til å fremme en klage på politiets arbeid.

https://www.tv2.no/nyheter/11479575/
Citera
2020-06-04, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Interessant betraktning fra et psykologisk perspektiv. Kan man også ut fra hans sosiale medier lese et behov for å bli sett, nærmest et underbevisst ønske om å bli avslørt? Det er også påfallende at HHB i «brevet» til media snakker mye om seg selv og søsteren, ikke om broren.

Ja dette handler ikke om penger først og fremst isåfall slik jeg tenker om saken. Men dypere psykologisk. Mental smerte isåfall. Et underbevisst ønske om å bli avslørt kanskje ja. Men det er jo en forferdelig hypotese som ligger utenfor fatteevne. Men ugjerningen er en fryktelig handling. Dypt mørke.
Citera
2020-06-04, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Enten det eller så vet vedkommende hva som har skjedd, altså at politiet er på riktig spor.På tross av at brevet aldri havnet hos politiet og at de ikke har mottatt noen klage på disse punktene som var listet opp i brevet.

Hvis jeg var Hagen, ville jeg solgt selskapene mine.

Så ville jeg brukt resten av livet på følgende.

Jeg ville invitert Norges absolutt beste advokater, kanskje også noen amerikanske, gitt dem trippel lønn, og satt dem til å saksøke politiet, statsadvokaten, utvalgte politimenn personlig.

Og uansett hadde jeg aldri gitt meg.

Om ikke annet så for å plage den gjengen som har ødelagt livet hans, for resten av livet. Og kanskje også for et enda edlere motiv: Gjøre verden til et bedre sted.

Kanskje jeg også hadde etablert en privatdrevet høgskole for etterforskning. En skole som var så bra at man ikke kunne overse kandidater som hadde gått der.

Eller kanskje bare gitt politifolk et gratis Masterstudium i etterforsking, med dobbel lønn for å gå der.

2 timer i uken i begge årene skulle handle om confirmation bias.
Citera
2020-06-04, 01:11
Medlem
Legokatts avatar
Slik jeg ser på ulike løsninger på saken er følgende:
1. Kidnapping/drap av ukjente gjerningsmenn
2. TH står bak drap på sin kone
3. Noen i TH's nære omgangskrets har drept AEH
4. Noen i familien har drept AEH

1. Kidnapping/drap av ukjente gjerningsmenn. Kan strykes fra lista.
-de kunne umulig spanet seg frem til det optimale tidspunktet å slå til på
-noen kunne vært på vei på besøk til AEH.
-hvordan kunne de vite at de ikke hadde alarmsystem/overvåkning i huset
-hvordan kunne de vite at ikke håndverkere ikke skulle dukke opp. Stige sto fortsatt oppreist noe som vitnet om at arbeid ikke var ferdig utført
-hvordan kunne de vite at AEH ikke satt i en telefon da de gikk inn?
-for risikabelt å kidnappe en eldre dame som kan trenge medisiner

-Denne hendelsen vitner om at GM hadde all informasjon rundt AEH tilgjengelig og at handlingen ble utført der GM hadde kontroll. Det perfekte stedet for GM var Sl*raveien 4, på badet som var så og si lydtett så hennes rop om hjelp ikke ville bli hørt.

2. TH står bak drap på sin kone.

-TH har alibi for selve handlingen. Så han måtte ha hatt hjelp.

-Videoopptak av han kommer på jobb og han har vært aktiv på jobben.

-Lite trolig at noen i nær omgangskrets ville hjelpe han å drepe AEH. Hun var godt likt av alle. Å spørre noen han ikke stolte på virker lite sannsynlig.

-For komplisert for TH å sette i stand kryptovalutta-opplegg og i tillegg kommunisere som gjerningsmann

-Triksing med telefon opprigninger / stemmeredigeringsprogram / spille av opptak av AEH i fake telefonsamtale... Alt dette er så og si umulig.

3. Noen i TH's nære omgangskrets har drept AEH. Kan strykes fra lista pga de samme momentene i punkt 1.

-Dette gjelder også for RU og krypto-mannen i 30 årene. Sistnevnte er som kjent siktet av politiet så mulig de har noe mer på han, men jeg mener han ikke kunne utført handlingen alene pga at handlingen bærer preg av at GM hadde all informasjon rundt AEH tilgjengelig. Punkt 1

-TH's høyre hånd GHH er sjekket ut av politiet.

-Ellers var AEH godt likt av alle på Futurum.

Da står man igjen med:
3. Noen i familien har drept AEH
-Da kan man stryke ut de to døtrene m/familie. Det er en antagelse men jeg mener det er veldig lite sannsynlighet at de har gjort det.

-Da gjenstår kun 1 person. Denne personen kan ha hatt en medhjelper, kanskje en med kryptokompetanse.. Hvem vet..

Som tidligere nevnt mener jeg denne personen kan ha et sterkt motiv, at tidslinjen stemmer og at personen har all informasjon rundt AEH tilgjengelig.
Citera
2020-06-04, 01:16
Medlem
Citat:
Nei, politiet har vært kjent med dette hele veien. Mange håndverkere var også i avhør allerede første uken i november 2018, mens saken fortsatt var ukjent for offentligheten.

Poenget er jo at til og med minidetektivene i VG greide å finne selskap som ikke hadde blitt kalt inn til avhør, enda de hadde tipset politiet.
Citera
2020-06-04, 01:17
Medlem
Sandemose :

Jeg trykker tydeligvis på ømme punkter hos magikeren vår slik du svarer: Med speil og røyk

Dette er som jeg skrev ting som muligens ikke vil la seg bevise, men rimelig fornuft forteller allikevel sannsynlighetens historie om konemorderen Tom Hagen
Citera
2020-06-04, 01:17
Medlem
"Brevforfatteren hevder at politiet i tiden etterpå kom hjem til enkelte familiemedlemmer for å levere blomster og å beklage. Under dette møtet sa de, ifølge brevforfatteren, følgende: «Det er ikke å stikke under en stol at det fremdeles er mange i politiet som tror det er Tom som har gjort det. Det er jo eneste plausible forklaringen»."
https://www.tv2.no/nyheter/11479575/[/quote]

Det hadde vært veldig interessant å fått se og høre hvordan politiet resonnerte seg frem til dette!
Citera
2020-06-04, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
22. februar 2019 "Beløpene som er betalt beskrives som så lave at det ikke har vært et problem å akseptere, men teknikken rundt den første digitale plattformen var en utfordring.

16. januar i år mottok Hagen-familien det som antas å være det siste budskapet fra motparten som ble sendt gjennom kryptovaluta. En drøy uke senere innkalte familiens bistandsadvokat til pressekonferanse for å opplyse om dette budskapet."

Hvor mange beskjeder ble sendt til og fra motparten gjennom bitcoin-kodene og på hvilke datoer?
Det vet vi jo ikke, for politiet blåste jo den kanalen ved å begynne å sende avgårde bitcoins på egenhånd, og etterpå sier de til og med at det var en «feil».

Jo, det vet vi, og jeg la ut en oversikt tidligere. Husk at artikkelen Octopus henviser til er fra februar 2019 da lite var kjent, og mye ble holdt i skjul.
Alle info kommer fram fra VG artikkelen som ble publisert i en av de siste dager, https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P9M147/tom-hagen-i-ny-melding-til-motparten-jeg-vil-betale

2.11.2018 fra TH til GM
10.11.2018 fra GM til TH
13.11.2018 fra TH til GM
usikker dato (?) fra GM til TH flere ganger samme beløp (mld) i kort tid etter hverandre
(kanskje det er 16.1.2019?)
29.5.2020 fra TH til GM

Så kom det da fram at også politiet skal ha sendt en mld, det er usikkert om det fra samme lommebokadressen eller en hel annen. Vi vet ikke hvem som faktisk sitter fysisk på lommeboken.

Som jeg også skrev for en dag siden må det være relativt enkelt å finne fram til btc adressene til GM og TH med litt blockchain analyse for disse dager. Vil se på det over helgen.
Citera
2020-06-04, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnneElisabethHagen
Sandemose :

Jeg trykker tydeligvis på ømme punkter hos magikeren vår slik du svarer: Med speil og røyk

Dette er som jeg skrev ting som muligens ikke vil la seg bevise, men rimelig fornuft forteller allikevel sannsynlighetens historie om konemorderen Tom Hagen
Du bruker samme ord som et visst intervjuobjekt fra en av krimpoddene
Det er fryktelig stygt å kalle TH for det du kaller han!

Rimelig fornuft forteller at tunellsyn er svært skadelig!
Senast redigerad av Octopus8b 2020-06-04 kl. 01:32.
Citera
2020-06-04, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Hehe, morsomt forsøk på hersketeknikk i det minste.

Har trukket frem noen av de mest interessante påstandene, kan du påpeke de logiske bristene her

1- Overraskelsen var derfor stor når vi så finner ut at politiet selv har sendt et beløp via kryptovaluta til motparten og dermed framstått som Tom!

2- Etter noen uker begynte vi å ane at politiet avlyttet telefonene våre. De kom tilbake med privat informasjon som vi ellers tenkte at de ikke visste om. Min søster konfronterte etter hvert KGF med dette, og i møte med henne bekreftet de at de lyttet på alle samtalene til de pårørte.

3-At politiet i det hele tatt tar det steget mot meg som nærmeste pårørende var tungt. Jeg fikk følelsen av at de ville ha meg til å si noe som ikke var sant, de vrir og vender på ting og utsagn. I etterkant av avhørene snakket jeg med min søster som kunne fortelle at politiet i hennes avhør bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til å kalle mamma «XXXXXXX». Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt. På gjennomlesningen ba jeg om å få høre opptak av den aktuelle påstanden og det er umulig at politiet misforstår meg. Det vil si at politiet med overlegg har løyet om hva jeg har sagt og manipulert oss i avhør. Et annet tilfelle var at jeg fikk følgende spørsmål av avhører der hun gjenforteller meg hva et annet vitne har uttalt at det var ikke bra hjemme. Der jeg gjentar spørsmålet og svaret etter hverandre: «var ikke bra hjemme? Det var i alle fall bra når jeg var hjemme.» Dette er i avhøret blitt til at jeg sier at: «Det var ikke bra hjemme.»

1 Det er umulig å vite hva som er sant her. Brevskriveren forteller at TH i sin visdom bestemte at det var best at familien ikke svarte på kommunikasjon via bitcoin-kontoen ... fordi at da kunne Motparten tro at familien hadde kontaktet politiet ...

Jeg vil høre politiets versjon av denne betalingen av bitcoins før jeg uttaler meg om brevskriverens forståelse av hva som skjedde.

2 De voksne barna visste at politiet gjorde opptak av alle telefonsamtalene deres. De hadde skrevet under på det. Politiet har hele tiden lett etter denne Motparten. Jeg tror ikke politiet kunne utelukke noen i familiens krets i en periode. Derfor hørte politiet gjennom alle samtaler. Jeg ville ikke blitt forbauset om det var meg.

3 Dette gjelder de koordinerte avhørene i august i fjor. Jeg har aldri vært i politiavhør. Men jeg tror metodene politiet tok i bruk er ganske enkle. Det er bare å fortelle sannheten. Og det er et sunnhetstegn at brevskriveren forteller at hun nektet både å lese igjennom og å signere avhøret som synes å ha vært en form for provokasjon av brevskriveren.

Jeg aner ikke om denne metoden er innenfor eller utenfor politiets normale avhørsmetoder etter situasjonen.

Men jeg tviler på at avhøret har vært en grov feil av politiet.
Citera
2020-06-04, 01:24
Medlem
Citat:
Hadde en følelse av at det kunne skje. Fikk informasjon i går om at han er i dårlig forfatning.

Selvsagt gjorde du det
Citera
2020-06-04, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Jo, det vet vi, og jeg la ut en oversikt tidligere. Husk at artikkelen Octopus henviser til er fra februar 2019 da lite var kjent, og mye ble holdt i skjul.
Alle info kommer fram fra VG artikkelen som ble publisert i en av de siste dager, https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P9M147/tom-hagen-i-ny-melding-til-motparten-jeg-vil-betale

2.11.2018 fra TH til GM
10.11.2018 fra GM til TH
13.11.2018 fra TH til GM
usikker dato (?) fra GM til TH flere ganger samme beløp (mld) i kort tid etter hverandre
(kanskje det er 16.1.2019?)
29.5.2020 fra TH til GM

Så kom det da fram at også politiet skal ha sendt en mld, det er usikkert om det fra samme lommebokadressen eller en hel annen. Vi vet ikke hvem som faktisk sitter fysisk på lommeboken.

Som jeg også skrev for en dag siden må det være relativt enkelt å finne fram til btc adressene til GM og TH med litt blockchain analyse for disse dager. Vil se på det over helgen.
Takk!
Jeg forsto det slik at den første meldingen "fra TH" til motparten, ble sendt av politiet ved en feil og politiet utga seg for å være TH.

"At politiet, angivelig ved en feil, har gitt seg ut for å være Tom Hagen og kommunisert med motparten uten at familien ønsket dette."
https://www.tv2.no/nyheter/11479575/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in