2020-06-03, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Politiet utga seg for å være TH og lovet penger ifølge brevet i tv2-artikkelen?

"I utgangspunktet var disse seks kodemeldingene den eneste måten familien kunne kommunisere med motparten på:

X Bitcoin = Jeg bekrefter at jeg vil betale.

X Bitcoin = Jeg har sendt penger til exchange og jeg venter på å få monero.

X Bitcoin = Jeg sender monero (først) om syv dager.

X Bitcoin = Jeg har problem, trenger mer tid.

X Bitcoin = Jeg har sendt deler av monero venter på mer.

X Bitcoin = Jeg har sendt alle monero E 9 millioner."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6jgE43/loerenskog-forsvinningen-dette-er-de-hemmelige-brevkodene

Hvilken av disse var det politiet sendte ved en feil?

Det skal ha vært ti forskjellige kodemeldinger familien kunne sende. Kun seks er offentliggjort.

Det er synd å si men... at politiet måtte "gjøre en feil" for å prøve å få igang noe kommunikasjon med DenAntatteMotpart og nå får huden full for denne "feilen" ... det er ikke til å tro.
Citera
2020-06-03, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
...Samme som tidligere video. Ekkelt blikk syntes jeg når han så rett i kameraet. Hvis man setter på pause akkurat på 12 sekunder. Gjennomtrengende, iskaldt og drepende blikk...

Dette «12 sekunders blikket» ble jeg nyskjerrig på, så jeg åpnet NRK (som det ble referert til) og rullet nedover. Etter ca 40 andre saker fant jeg videoen fra bakgården hos politiet i dag morges.

Politi representanten han står sammen med sier nok til TH at han blir filmet, så han kikker opp og går så rolig i dekning bak en kontainer mens han iskaldt kåler med telefonen.

Blant sakene jeg rullet forbi for å finne dette klippet, var:

- Forsvarsministeren trosser Trump – vil ikke bruke hæren mot demonstranter

- Svensk politi bruker pepperspray for å spre demonstranter

- Tysker i bobil er hovedmistenkt i Madeleine McCann-sake

- Fant spor av maursyre i død gutt (Norge)

La oss håpe på en snarlig oppklaring av hva som hendte med AEH.
Citera
2020-06-03, 23:23
Medlem
Niffys avatar
Så vi har ikke bare en antatt motpart som ikke vil ha betaling, vi har også en familie som helst bare ville sitte og vente, mens mor potensielt ble holdt fanget, på at motparten tok mer kontakt på en annen plattform, hvis de bare nektet å initiere kontakt med dem.

Citera
2020-06-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Har TH et slags sammenbrudd i frykt fordi han ikke vet hvilke nye bevis politiet har funnet ?

Det virker som han er nervøs for hva politiet har funnet eller hva de evt kan finne.

Det tror jeg ikke du skal se bort fra. Likevel kan det være et taktisk spill å være " i dårlig form "- Selv Holden må ha vært i en elendig form som sendte en kollega til møtet.
Formen til TH høynet seg betraktelig straks etter gjennomgangen av tidligere avhøre ble avslutte ( før de ble påbegynt) og politiet kjørte ham rett på jobb.
Trøste og bære.
Senast redigerad av Akeleye 2020-06-03 kl. 23:30.
Citera
2020-06-03, 23:29
Medlem
https://www.dagbladet.no/nyheter/hagens-barn-tar-oppgjor-med-politiet-i-brev/72530908
Citera
2020-06-03, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Det tror jeg ikke du skal se bort fra. Likevel kan det være et taktisk spill å være " i dårlig form "- Selv Holden må ha vært i en elendig form som sendte men kollega til møtet.
Formen til TH høynet seg betraktelig straks etter gjennomgangen av tidligere avhøre ble avslutte ( før de ble påbegynt) og politiet kjørte ham rett på jobb.
Trøste og bære.

Det er åpenbart at det var avtalt spill at TH ikke skulle la seg avhøre i dag ellers ville Holden ha vært der selv.
Citera
2020-06-03, 23:31
Medlem
Citat:
Det er åpenbart at det var avtalt spill at TH ikke skulle la seg avhøre i dag ellers ville Holden ha vært der selv.

Det tror jeg også. Planlagt og avtalt spill.
Citera
2020-06-03, 23:33
Medlem
Citat:
Har TH et slags sammenbrudd i frykt fordi han ikke vet hvilke nye bevis politiet har funnet ?

Det virker som han er nervøs for hva politiet har funnet eller hva de evt kan finne.

Ja, jeg tror iallfall at han er veldig preget av at politiets ransakinger i Sloraveien 4 får fortsette.

Og hva kan det være å finne der? Hva er det han er redd for at politiet skal finne?

Det som jeg har fryktet for tidligere, innemurte lik etter personer forlengst forsvunnet fra jordens overflate, så langt tilbake som til tiden før 1993, da TH sikret seg særeie på Sloraveien 4.

Og som jeg har slått fra meg fordi jeg tror det allerede ville ha blitt avslørt om det fantes noe sånt skjult i huset eller på eiendommen.

Nei, jeg vet ikke hva det er han frykter at politiet skal finne. Han ville jo flytte inn i Sloraveien igjen, allerede samme dag som AEH forsvant. Det er noe spesielt der.
Citera
2020-06-03, 23:35
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Så vi har ikke bare en antatt motpart som ikke vil ha betaling, vi har også en familie som helst bare ville sitte og vente, mens mor potensielt ble holdt fanget, på at motparten tok mer kontakt på en annen plattform, hvis de bare nektet å initiere kontakt med dem.

Jepp, og en familie som er mer opptatt av sitt rykte og egen trygghet enn å uttrykke frykt for hva som tilstøter moren i de voldelige kidnappernes hender.

Dette utspillet kommer nå, fordi nettet snører seg sammen om minst en, kanskje to i familien. Forståelig at det er beintøft, og at man vil lete etter syndebukker og steder å plassere sinne og frustrasjon.

Hvorfor ble ikke brevet sendt for et år siden, hvis det virkelig ble skrevet da? Kanskje fordi det ble skrevet i affekt når presset på familien økte? Heller ikke nå, et år senere, ble det sendt myndighetene, men levert direkte til pressen. På et tidspunkt hvor ting begynner å falle på plass.

Tenker vi skal ta dette utspillet med en stor klype salt og lese en gang til det kloke tilsvaret fra politiet nederst i artikkelen.
Citera
2020-06-03, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Det tror jeg også. Planlagt og avtalt spill.

Da har jeg lest dette brevet

https://www.tv2.no/nyheter/11480054/

Og heretter gidder jeg ikke diskutere denne saken med noen som ikke har lest det.

Jeg oppfatter meg selv som en av dem som har vært mest skeptisk til politiet og politikanalen VG her inne, og i dag fikk jeg absolutt all min skepsis bekreftet.

Norsk politi er rett og slett dysfunksjonelt. De har rett og slett ALDRI etterforsket denne saken som en kidnappingssak.
Senast redigerad av Sandemose 2020-06-03 kl. 23:40.
Citera
2020-06-03, 23:46
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Den øverste X-en? Så hørte de ikke noe mer og fikk bekreftet at dette kidnappingsopplegget bare var tull. Gjetter jeg.
Antagelig. Det er åpenbart etter brevet fra H*dda og fra T*ms første avhør at det aldri har vært planer om å hverken betale eller kommunisere. Skjønner godt at politiet var nødt til å forsøke å framprovosere dialog.
Citera
2020-06-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Da har jeg lest dette brevet

https://www.tv2.no/nyheter/11480054/

Og heretter gidder jeg ikke diskutere denne saken med noen som ikke har lest det.

Jeg oppfatter meg selv som en av dem som har vært mest skeptisk til politiet og politikanalen VG her inne, og i dag fikk jeg absolutt all min skepsis bekreftet.

Norsk politi er rett og slett dysfunksjonelt. De har rett og slett ALDRI etterforsket denne saken som en kidnappingssak.

Brevet ble skrevet i oktober 2019 av en person som åpenbart var forvirret og i ubalanse.

Nå skriver vi juni 2020, det er gått syv til åtte måneder siden brevet ble skrevet, og personen er åpenbart både forvirret og i ubalanse fremdeles. Om jeg skal tro på innholdet i brevet, gjelder denne forvirringstilstanden alle tre av THs voksne barn.

Jeg mener bestemt at barnas bistandsadvokat har begått et tillitsbrudd mot barna ved å gå til mediene med brevet. Det hører ikke hjemme i offentligheten.

Jeg synes at TV2 bør ta en ekstra gjennomgang av VærVarsomPlakaten.

Det er uverdig, at brevet har blitt offentliggjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in