Citat:
Ursprungligen postat av
MiljonarInnan30
Enligt lokaltidningen Mitt i Huddinge där man listar nya ägare av bostäder var det sommaren 2006 som Vedavägen 13 bytte ägare från Astrid Andersson till Knut och Christer genom arv.
Det var som tusan, då har jag suttit på helt fel uppgifter om morderns död.
Har gått igenom mkt. material så minns inte riktigt var, men detta måste jag ha fått via Paul Smith.
Ifall det var 2006 så var det nära CA:s självmord, kan kopplingen till modern ha varit så stark att hennes död ledde till hans depression och senare självmord?
Citat:
Ursprungligen postat av
MiljonarInnan30
Jag har utgått ifrån att Astrid var mamman och att systern dog innan 2006 eftersom hon inte var med och fick del av huset (och heller inte var inblandad i Christers dödsbo 2008). Men är det alltså så att mamman dog 2000 och systern var Astrid och hon tog över sommarstugan mellan 2000 och 2006 och sen dog även hon?
Paul Smith nämner en syster (som han inte vet ngt. mer om) men jag har veterligen inte funnit något belägg för att syskonskaran skulle vara mer än just de två bröderna.
Just att systern inte förekommer i bouppteckningen efter CAs död 2008 tyder på att han inte hade ngn.. ja om hon nu inte dog innan då.
Mamman ska enligt uppgift ha hetat Astrid, är ganska säker på det.
...den där Astrid är som ett spöke, hon finns fortf. skriven på adressen vid tidpunkten för CA:s död, där hon står angiven på samma adress som han i Trångsund.
Hur kan hon fortfarande vara skriven på den adressen om hon nu dog 2006... vem är denne Astrid?
https://imgur.com/a/NFjJEl1
Mig veterligen talas det aldrig om att någon annan ska ha bott i CA:s lägenhet när han tog livet av sig, och allt skyfflades ju bort efter hans bortgång.
Antingen har hennes namn stått där av misstag efter hennes bortgång, men då är frågan hur Folkbokföringen kan ha tillåtit att en avliden person fortf. är registrerad på en adress?
Eller är det snack om något slags bedrägeri från Christers sida, att han använder hennes namn i något slags syfte, för att ta lån eller något liknande? Bedrägeri på Tradera?
Eller så är inte detta mamman utan en annan kvinna, ex. systern, då är frågan, varför bor CA med sin syster? Verkar ju otroligt märkligt.