2020-06-03, 21:56
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
I mordet på Olof Palme tråden finns det flertal artiklar där just Engström uttalar sig i media om detta om jag minns rätt, att han själv tyckte det var konstigt att han ej fick va med på rekonstruktionen
Det jag undrade över var den påstådda kartläggningen av alla vittnen som bevisar att inget vittne sett SE på mordplatsen.
Citera
2020-06-03, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Hur har du fått reda på det då?
Här kan man läsa olika förhör och se bilder på vittnesrekonstruktioner: http://www.itdemokrati.nu/

Förklaringen till varför SE inte var med har ju förekommit i hans eget Rapport-inslag från -86, tidningsartiklar och de böcker som har skrivits om honom.
Citera
2020-06-03, 22:01
Medlem
Citat:
Det är det ingen som vet. Vissa vittnen berättade vad de sett, utan att polisen ville ha deras namn.
Nej, så var det inte. Vittnesuppgifter dokumenterades med personuppgifter.
Citera
2020-06-03, 22:07
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Jo, jag ska leta fram något vittnesmål som nämner detta, att polisen inte ville ha deras namn på mordplatsen, så du får se det svart på vitt. Det bevisar inte att SE blev förhörd, men det bevisar att han kan ha blivit förhörd.
Citera
2020-06-03, 22:08
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Här kan man läsa olika förhör och se bilder på vittnesrekonstruktioner: http://www.itdemokrati.nu/

Förklaringen till varför SE inte var med har ju förekommit i hans eget Rapport-inslag från -86, tidningsartiklar och de böcker som har skrivits om honom.
Han var inte med på rekonstruktionen nej, det stämmer, men jag undrar hur du kan veta helt säkert att inget vittne kände igen SE från mordplatsen.
Citera
2020-06-03, 22:18
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Margareta Ryttestål t ex.
Citera
2020-06-03, 22:22
Medlem
Citat:
Jo, jag ska leta fram något vittnesmål som nämner detta, att polisen inte ville ha deras namn på mordplatsen, så du får se det svart på vitt. Det bevisar inte att SE blev förhörd, men det bevisar att han kan ha blivit förhörd.

Suck! Din analysförmåga lämnar en hel del att önska. Om ett vittne påstår att polisen inte ville ha dennes uppgifter vid mordplatsen så BEVISAR ju inte detta att SE kan ha blivit förhörd.

Du får jobba vidare och ta nya friska tag. Lycka till grabben!
Citera
2020-06-03, 22:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Det är det ingen som vet. Vissa vittnen berättade vad de sett, utan att polisen ville ha deras namn.

Var det så det gick till i SE:s fall?
Citera
2020-06-03, 22:24
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart
Suck! Din analysförmåga lämnar en hel del att önska. Om ett vittne påstår att polisen inte ville ha dennes uppgifter vid mordplatsen så BEVISAR ju inte detta att SE kan ha blivit förhörd.

Du får jobba vidare och ta nya friska tag. Lycka till grabben!
Jag skrev ju det. Det bevisar inte att han blev förhörd, men det bevisar att han kan ha blivit förhörd.
Citera
2020-06-03, 22:25
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Var det så det gick till i SE:s fall?
Det är det ingen som vet. Jag skrev ju det.
Citera
2020-06-03, 22:32
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Det är det ingen som vet. Jag skrev ju det.

Stig Engström påstod i det andra förhöret (i det första sas inget om något samtal med polisen) att han försökte lämna sitt namn till polisen under mordnatten men blev avvisad. Så om man ska tro Engström så fabulerade han när han talade med väktarna.
Senast redigerad av MrSkargard 2020-06-03 kl. 22:34.
Citera
2020-06-03, 22:37
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Stig Engström påstod i det andra förhöret (i det första sas inget om något samtal med polisen) att han försökte lämna sitt namn till polisen men blev avvisad. Så om man ska tro Engström så fabulerade han när han talade med väktarna.
Han kan ha blivit förhörd på mordplatsen, utan att polisen ville ha hans namn. Att han inte nämnde det i första förhöret bevisar inte att han inte blev förhörd.

En enkel fråga: Vet du att SE inte blev förhörd på mordplatsen?

Mitt svar på den frågan är att jag inte vet, men att jag inte kan utesluta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in