2020-06-03, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Du sammenlikner vel ikke Minnimus med "kurasittmannen"?

Jeg tok tak i denne tåpelige trangen til å henge ut folk . Vet ikke om det er for å imponere folk. Når det gjelder "kurasittmannen": Jeg sier ikke at han er uskyldig dømt, men mye tyder på at han kan være feilaktig dømt. Han ble dømt for å ha drept 22 mennesker. Han ble dømt for å ha tatt livet av disse med curacit. Han tilstod langt flere mord, også mord som skal ha funnet sted mens han beviselig var utenlands. Det endte med at trakk tilbake alle tilståelsene. Forfatteren Simen Sætre arbeider nå med en bok om denne saken. Han er mener at sykehjemsbestyreren muligens er skyldig i noen av sakene, men også at styreren ble dømt på falske tilståelser.
Citera
2020-06-03, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av qwertyuio1
Aha. Men takk for svar.

Denne saken er så vanvittig.
Jeg synes det er rart hvis det stemmer slik noen sier, at TH har vært så kontrollerende ovenfor hele familien.
Hvis det var slik, så ser jeg det som mer tenkelig at barna hadde blitt tvunget å velge andre utdannelser og yrkesvalg, slik at de ble bedre i stand til å ivareta familieformuen i fremtiden.

I stedet har barna valgt å gå andre veier, hvor den ene dattera driver et ridesenter, andre dattera er prest og sønnen musiker.
Visstnok jobber både eldste dattera og sønnen for TH, men jeg synes likevel det rimer dårlig.

Ja, saken er merkelig, så for meg er det ikke opplagt hvem som er GM.
Citera
2020-06-03, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Barna til TH og AEH med krass kritikk av politiet.

Her kan du lese hele brevet som er skrevet 23. oktober 2019.

https://www.tv2.no/nyheter/11480054/
WOW. Ganske sjokkerende lesning. Nok å ta tak i hvert fall.

Dette begynner å bli så eksplosivt at politiet ikke kan la dette surre og gå i månedsvis. De må ta foreta noen arrestasjoner denne måneden, mener jeg. Ikke sikker på om det kommer til å skje, dog.

Langt ifra sikkert alle påstandene her er sanne, det skal sies. Er nok to sider av saken. En mediekrig mellom etterlatte og politiet, på denne måten, er rimelig spesielt ihvertfall.
Citera
2020-06-03, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Fetade: Gäller det även miljardärers fruar? Jag kan slå vad om att du har med kreit o pletii från alla samhällsklasser den där siffran.

Du begriper förstås inte att den där siffran är helt irrelevant i det här sammanhanget.
Läs meningen under och se om du förstår det bättre.
Citera
2020-06-03, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommerful90
Jeg er sikkert dum som et brød men symboliserer bilde at Rudolf har gjort det? Og de nissene dekker over for han?
Beklager om det er helt på viddene🙈

Min tolkning:

AEH ligger på jordet mellom nissen (TH) og Rudolf (TEH). De andre reinsdyrene er søsken/veldig nær familie også er det medhjelperen nede til høyre.

Publiserer han små drypp for å få et slags utløp for følelser? Er han stolt? Vil han bli avslørt? Med forbehold om at han faktisk er GM....

Tenker også på to kill a mockingbird(halloween-drap), forsidebildet av betong(?) og dette maleriet. Et fantastisk skuespill i såfall.
Citera
2020-06-03, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det ser ut som om Dagbladet har gjort noen oppdateringer i løpet av dagen. Jeg kan ikke huske å ha lest disse detaljene tidligere.

Dagbladet i dag
Ordkrig om Hagens helse

Det er THs medforsvarer som uttaler seg. Helt nederst i artikkelen.
"Forsvareren mener isolasjonen Hagen opplevde som varetektsfengslet, har gått inn på ham.

- Han har sittet isolert uten tilstrekkelig grunnlag, og det er en kjensgjerning at det å sitte isolert, er noe som får konsekvenser for alle. Det tar tid å hente seg inn igjen etter en slik belastning, sier advokaten, og legger til:

- Han har heller ikke fått hentet seg inn igjen fordi han har vært nektet adgang til egen bolig.
"

Er dette et forsøk på å manipulere. Og i så fall hvem. Politiet? Domstolene? Journalistene? Allmennheten?

Nei, det er så galt. Å ty til helt åpenbart spill på følelser.

Jeg husker at jeg leste det fetade i ditt innlegg før jeg postet dette innlegget litt etter kl 16, og det sto i den Dagbladet-artikkelen 3. JUNI 2020 KL. 15.28

Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Medforsvarer Gimse forteller til Dagbladet at politiet visste meget godt hvilken tilstand Hagen var i da de innkalte ham til avhør.
- De kalte inn til et avhør med kjennskap om at han ikke har vært i form.
Han ønsket å samarbeide, som han har hatt et ønske om hele veien. Da møtte vi opp og bestemte oss for å gi det en sjanse, selv om vi visste at det var en mulighet for at det ikke gikk, sier advokaten.
https://www.dagbladet.no/nyheter/ordkrig-om-hagens-helse/72529331
Senast redigerad av Octopus8b 2020-06-03 kl. 21:56.
Citera
2020-06-03, 21:23
Medlem
Citat:

En del på dette forumet har en del fakta som blir tilbakevist i dette brevet. Mye på dette forumet er usannheter og påstander. TH er nok hakket mer ordinær enn hva vi tror. Han kan umulig ha steget dette og samtidig vært så transparent med ungene og politi.
Citera
2020-06-03, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
"Han er virkelig ikke i form. Han er sterkt preget av det som har skjedd den siste tiden."
At det er saken som preger han og ikke noe annet er også interessant. Tidligere har det kun stått at han har vært på jobb, som normalt, og på bilder har han ikke sett tilsynelatende preget eller "pjusk" ut. Om TH er GM, så håper jeg det betyr at han forstår at han snøres sakte inn. Litt spesielt at han dro på jobb etterpå, men om jeg var i hans situasjon, hadde jeg muligens funnet det vanskelig å være i huset hvor kona gjennom "alle år" forsvant. Må være rart når de har vært sammen siden tenårene.
Han har ikke anledning til å være i huset sitt nå som politiet foretar undersøkelser i huset.
Citera
2020-06-03, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
WOW. Ganske sjokkerende lesning. Nok å ta tak i hvert fall.

Dette begynner å bli så eksplosivt at politiet ikke kan la dette surre og gå i månedsvis. De må ta foreta noen arrestasjoner denne måneden, mener jeg. Ikke sikker på om det kommer til å skje, dog.

Langt ifra sikkert alle påstandene her er sanne, det skal sies. Er nok to sider av saken. En mediekrig mellom etterlatte og politiet, på denne måten, er rimelig spesielt ihvertfall.

Ja her er det flere oppsiktsvekkende opplysninger.

I følge barna var det politiet som satte i gang kommunikasjon med antatt motpart - uten familiens vitende. Politiet skal ha sendt et kryptobeløp og fremstått som TH, hevder de.

Dermed skal prosessen med å love penger ha startet og barna mener politiet presset TH til å betale.

I trusselbrevet fra antatt motpart skal det fremkomme at de vet hvem alle i familien er. Familien følte seg sterkt truet i tiden etterpå og var våken hver natt og satt vakt.

I barnas brev fremkommer det også at et familiemedlem ble fratatt våpen som de ville beskytte seg med. I steden skulle de få voldsalarmer. De skriver også om å bli avlyttet og beskriver dette som et stort overgrep.

Politiets arbeid får krass kritikk. Blant annet reageres det med sjokk på at politiet ikke skal ha sjekket ut alle håndverkere og entreprenører som AEH skal ha vært i kontakt med de siste månedene før hun forsvant. Alt fra malere til andre arbeidere i forbindelse med ulike prosjekter i huset.

Brevet reagerer også på alle rykter de ikke får forsvart seg mot.
Citera
2020-06-03, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlaDunk
En del på dette forumet har en del fakta som blir tilbakevist i dette brevet. Mye på dette forumet er usannheter og påstander. TH er nok hakket mer ordinær enn hva vi tror. Han kan umulig ha steget dette og samtidig vært så transparent med ungene og politi.

Riktig! Virker som om del personer på tråden skriver piss og løgn kun for å trolle.
Citera
2020-06-03, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Jeg tok tak i denne tåpelige trangen til å henge ut folk . Vet ikke om det er for å imponere folk. Når det gjelder "kurasittmannen": Jeg sier ikke at han er uskyldig dømt, men mye tyder på at han kan være feilaktig dømt. Han ble dømt for å ha drept 22 mennesker. Han ble dømt for å ha tatt livet av disse med curacit. Han tilstod langt flere mord, også mord som skal ha funnet sted mens han beviselig var utenlands. Det endte med at trakk tilbake alle tilståelsene. Forfatteren Simen Sætre arbeider nå med en bok om denne saken. Han er mener at sykehjemsbestyreren muligens er skyldig i noen av sakene, men også at styreren ble dømt på falske tilståelser.

Hvis en sak er alvorlig nok, så ser jeg ikke noe problem med å navngi. Det er ingen trang jeg har. Kurasittsaken er jo uansett 40 år gammel, spiller vel ingen rolle uansett.
Citera
2020-06-03, 21:56
Medlem
Legokatts avatar
Citat:

Oppsiktsvekkende brev.

Av brevet synes jeg det virker som de to søstrene er oppriktig bekymret.
Brevet kan også vise at TH faktisk har reagert litt mer fornuftig en tidligere antatt.

Virker som søstrene/søster og TH sammen har drøftet ulike scenarioer vedrørende løsepenger.

Politiet satt i gang kommunikasjon med antatt motpart.

"Kidnappere" viste navn på søster, hennes mann og hennes barn.

Merker meg at sønnen ikke nevnes i det hele tatt i brevet. Var han ikke bekymret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in