2020-06-03, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
"Han er virkelig ikke i form. Han er sterkt preget av det som har skjedd den siste tiden."
At det er saken som preger han og ikke noe annet er også interessant. Tidligere har det kun stått at han har vært på jobb, som normalt, og på bilder har han ikke sett tilsynelatende preget eller "pjusk" ut. Om TH er GM, så håper jeg det betyr at han forstår at han snøres sakte inn. Litt spesielt at han dro på jobb etterpå, men om jeg var i hans situasjon, hadde jeg muligens funnet det vanskelig å være i huset hvor kona gjennom "alle år" forsvant. Må være rart når de har vært sammen siden tenårene.

Han må ha en spesiell personlighet som klarer å bo der i Sloraveien, det er sikkert, uavhengig om han er GM eller ikke. Jeg hadde kjøpt meg et annet hus hvis jeg var han. Syntes ikke han så så pjusk ut på nrk-videoen før han ankom til avhør hos kripos-politiet i dag. Samme som tidligere video. Ekkelt blikk syntes jeg når han så rett i kameraet. Hvis man setter på pause akkurat på 12 sekunder. Gjennomtrengende, iskaldt og drepende blikk.
Citera
2020-06-03, 19:27
Medlem
Det ser ut som om Dagbladet har gjort noen oppdateringer i løpet av dagen. Jeg kan ikke huske å ha lest disse detaljene tidligere.

Dagbladet i dag
Ordkrig om Hagens helse

Det er THs medforsvarer som uttaler seg. Helt nederst i artikkelen.
"Forsvareren mener isolasjonen Hagen opplevde som varetektsfengslet, har gått inn på ham.

- Han har sittet isolert uten tilstrekkelig grunnlag, og det er en kjensgjerning at det å sitte isolert, er noe som får konsekvenser for alle. Det tar tid å hente seg inn igjen etter en slik belastning, sier advokaten, og legger til:

- Han har heller ikke fått hentet seg inn igjen fordi han har vært nektet adgang til egen bolig."

Er dette et forsøk på å manipulere. Og i så fall hvem. Politiet? Domstolene? Journalistene? Allmennheten?

Nei, det er så galt. Å ty til helt åpenbart spill på følelser.
Citera
2020-06-03, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Han må ha en spesiell personlighet som klarer å bo der i Sloraveien, det er sikkert, uavhengig om han er GM eller ikke. Jeg hadde kjøpt meg et annet hus hvis jeg var han. Syntes ikke han så så pjusk ut på nrk-videoen før han ankom til avhør hos kripos-politiet i dag. Samme som tidligere video. Ekkelt blikk syntes jeg når han så rett i kameraet. Hvis man setter på pause akkurat på 12 sekunder. Gjennomtrengende, iskaldt og drepende blikk.
Reagerte på det samme, veldig ubehagelig.
Citera
2020-06-03, 19:37
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Gratulerer med forumets dårligst kommentar, kan du ikke bare logga av istedenfor å spamme slik du gjør ? Du bidrar ikke med noe annet enn sleivete og infantile kommentarer på andres innspill, det er jævlig kjedelig å måtte scrolle forbi slikt nonsens for å finne frem til interessante innlegg.

OK, døtrene virker mer streite enn broren sin..........skrev du
Mitt svar: Sett dem på butikken??
--------------------------------------------------------------------------------------

Dette var ditt utsagn,som jeg svarte saklig på! Svar på tiltale,som var en idiotisk påstand,om du ikke kjenner disse døtrene personlig! God sommer!
Citera
2020-06-03, 19:39
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ja, når du sier det så, så er det ordet kanskje brukt for å dulle litt, som at det er et barn de snakker om. Godt mulig at det er for å stakkarsliggjøre han, trigge han litt. Kanskje også for å mellom linjene si at de oppfatter det som skuespill at han er i så dårlig form.
Om det är så som ni skriver, att ordet har en lite nedsättande laddning i denna kontext så är det ganska raffinerat av polisen. Att på ett enkelt sätt säga väldigt mycket utan att kunna bli anklagad för att ljuga eller ”snacka skit”.
Citera
2020-06-03, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Kidnapperne er usynlige til det motsatte er bevist.

Kanskje de har en usynlighetskappe ?
Citera
2020-06-03, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hvis Hagen er uskyldig vil bevisene som er funnet peke i en annen retning.
Det er riktig, men det vil også gi grunnlag for videre ransaking, og det er jo det som er politiets målsetning, fordi politiet mener Slorave*en 4 er et drapsåsted.

Jeg tror alle nye opplysninger som kan brukes til bevisføring, kan brukes til det formålet (videre ransaking).

Ransakelsen er begrunnet med at politiet mener at AEH er drept i huset, dermed trenger det ikke bety at evt nye bevis, er direkte knyttet til siktelsen(e).
Citera
2020-06-03, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Enig, bruken av ordet pjusk opplever jeg som litt «latterliggjøring».

Politiet oppfatter nok TH som vanskelig å samarbeide med, og nå har han valgt en strategi hvor han skylder på helsen for å unnslippe avhør. Minner meg om moren til Angelica i Valdres saken som bukket under for «blodsukkerfall» hver gang noe ble ubehagelig i retten. Tipper politiet har blitt litt provosert.

Min farmor brukte å si ordet pjusken om min oldefar som var 93 år gammel. "i dag har han vært litt pjusken".

Ja, å skylde på helsen er nok et smartere valg enn å si at "jeg benytter meg av min rett til å nekte å avgi forklaring", for det kan nemlig falle tilbake på han selv i en rettsak. Det blir jo vanskelig for politiet å motbevise når han sier at han er i dårlig form. At det bare er skuespill.
Ja, husker den Valdres-saken, hun måtte plutselig fraktes avgårde i ambulanse midt under rettsaken.
Citera
2020-06-03, 19:48
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Om det är så som ni skriver, att ordet har en lite nedsättande laddning i denna kontext så är det ganska raffinerat av polisen. Att på ett enkelt sätt säga väldigt mycket utan att kunna bli anklagad för att ljuga eller ”snacka skit”.

Pjusk kan også brukes for å være spydig,da noen er i dårlig form eller sjuk.
Sjefer kan også si at en ansatt var litt pjysk i dag,for å understreke at han ikke tror så mye på den som er borte fra jobb og sjuk.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Ja, tror nok det er slik. De er forsiktig med hvilke ord de bruker. De vil si mest mulig men uten at de kan bli refset for noe.
Citera
Medlem
Citat:
Min farmor brukte å si ordet pjusken om min oldefar som var 93 år gammel. "i dag har han vært litt pjusken".

Ja, å skylde på helsen er nok et smartere valg enn å si at "jeg benytter meg av min rett til å nekte å avgi forklaring", for det kan nemlig falle tilbake på han selv i en rettsak. Det blir jo vanskelig for politiet å motbevise når han sier at han er i dårlig form. At det bare er skuespill.
Ja, husker den Valdres-saken, hun måtte plutselig fraktes avgårde i ambulanse midt under rettsaken.

Hadde ikke ventet et slikt stunt fra Holden. Det lukter mer Elden. Men Holden har nok aldri hatt en slik klient. Dette vil bli oppoverbakke hele veien.
Citera
2020-06-03, 19:50
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:

OT, men da påtalemyndigheten fikk på plass en diabeteslege for å overvåke henne i rettsalen ble det brått slutt på anfallene 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in