Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-02, 00:47
  #31537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Tror du tenker på sosiopater? Hvor stammer ordet Narsisisst fra igjen?
Er klar over dette med introvert og ekstravert både som psykopater ,vanlige menneskedyr og hos sosiopater...Alle er dyr! Pattedyr! foretrekker dyr ofte.

Søk opp Narkissos på Wikipedia!
Citera
2020-06-02, 00:48
  #31538
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Nei, han la ikke merke til alt dette før han fant og leste trusselbrevet.

Sporene på badet/toalettet i 1. etasje (giftering, trusselbrev, AEs klær, slepespor inne på det rommet) oppdaget han ikke med en gang. Det var et av de rommene han lette etter AE på etter å først å ha lett etter henne i andre rom i huset - rom som hun brukte å oppholde seg på.

AEs mobiltelefon oppdaget han ikke før da han var på vei ut av huset.

Å legge merke til en ca 1 meter lang planke som lå på trappa ved inngangsdøren, og å legge merke til at døren var ulåst og at gulvmatten lå skjevt og at lysene var på, er ting som er helt normalt å legge merke til.

Så har jag också uppfattat det.
Jag tror också att TH normalt sett är en observant person, ett intryck jag fått.
... Nu hann jag skriva ett inlägg innan jag hunnit läsa att du skrev nästan samma sak.
Citera
2020-06-02, 00:48
  #31539
Medlem
Niffys avatar
[quote=Nyvaaken|71798217]Frustrerende krimsak.Jeg skifter på ofte om jeg tenker at TH er skyldig eller uskyldig.
Vi kan liksom gjøre dette etter intuisjon og magefølelse,politiet måtte snevre inn å bestemme seg for en ny hypotese i fjor vår.Det kan være fort gjort at det da går prestisje i saken./QUOTE]

Tror virkelig du, og flere, at de bare gikk etter TH fordi de ikke hadde noe annet å gå etter?

Tror du, eller dere, at det virkelig er slik politiet jobber?

"Nei faen, her får vi ikke tak i noen kidnappere, la oss gå etter mannen, for det er jo alltid mannen!"

Jeg har på ingen måte all verdens tillit til politiet, men det skremmer meg, mildt sagt, å se hvor lite tiltro enkelte har til politiet og deres kompetanse.

De har ikke gått etter mannen bare for å få det til å se ut som de gjør noe. Hvorfor noen tror det er for meg en gåte.

Det er jo liksom ikke barnevernet vi snakker om her heller, da...
Citera
2020-06-02, 00:51
  #31540
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Jeg tipper dette er aktuelt om hun hadde smart phone og den var koblet til wifi.
Hun hadde garantert smart phone, alle bortsett fra TH har det. WIFI er mer usikkert.
Var hun koblet til eller ikke? Mine foreldre på 70 pluss år er mye koblet til... får sjå.
Da kan jeg være morder Bøøhhh!!! for jeg bruker ikke internet mobil! Haha
Ikke data invalid,men har andre grunner. Tror jeg har noe til felles med TH og begynner å forstå mer,spesielt dette. Synes faktisk det er flere trekk det står respekt av,selv om det ser ut som det er mye negativt også. Det er det jo med alle både bra og dårlig.
Det å være trassen og prinsippfast gjør jo ikke folk til mordere akkurat :P
Citera
2020-06-02, 00:54
  #31541
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Søk opp Narkissos på Wikipedia!

Ja,jeg bare gjorde meg dum! eller for å få personen til å sjekke det opp.
Det var han som ble så forelsket i sitt eget speilbilde,det er der det oppsto!
Citera
2020-06-02, 00:54
  #31542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Frustrerende krimsak.Jeg skifter på ofte om jeg tenker at TH er skyldig eller uskyldig.
Vi kan liksom gjøre dette etter intuisjon og magefølelse,politiet måtte snevre inn å bestemme seg for en ny hypotese i fjor vår.Det kan være fort gjort at det da går prestisje i saken.
Det er ikke så mange sikre faktorer jeg tenker ødelegger for TH,men disse mener jeg gjør det :
1. At han gikk imot råd fra kripos om å utbetale så mye før de fikk et livsbevis. Dette henger ikke sammen med sånn han beskrives som en proff businessmann,da han ikke fikk noe garanti for å få det han betalte for. Jeg har ikke noe tro på at det handlet om formuen hans eller penger.

2.At den utbetalingen først skjedde etter at politiet skiftet hypotese til mord

3. At han ikke har kommet med noen offentlig appell til de såkalte kidnappere,med en bønn om å bringe kona tilbake

4. Det har ikke kommet noe via Holden,om at TH har vondt av hvordan kona kan ha lidd grusomt.

5. Han var kjempebekymret for kona i mange timer på jobb,ringte og ringte-men la igjen mobilen på jobb da han dro hjem-enda det hadde vært en forsikring å være tilgjengelig på vei hjem også

6. At TH enda ikke har utlovet en dusør,som ville ha overbevist om at han vil ha saken løst

Takk for gjennomgang av de desidert merkeligste tingene.

Jeg lurer på: kan han ha lagt igjen telefonen på jobb for å gi seg selv alibi? Er det rett og slett mulig at den lå igjen på jobb, og at han ikke rakk å dra innom og hente den, fordi han var opptatt med forbrytelsen og å fingere kryptobrevet?
Citera
2020-06-02, 00:55
  #31543
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ny TV2-artikkel i kveld
Flere personer tett på Tom Hagen ble nevnt i trusselbrevet

På bildet ligger det noen hvite biter i hagen, kan se ut som bakhon. Må si. Det er noen absurde detaljer i denne saken.

Og altså, flere navngitte personer skal ha blitt holdt under oppsikt i perioden rundt forsvinningen. Dette skal være opplyst i trusselbrevet.

Det hadde vært interessant å vite hvordan TH selv har forklart seg om trusselbrevet. Om han har oppfattet det slik at han kunne ha satt disse navngitte personer i fare om han henvendte seg til de for å be om hjelp. Og at han vurderte det som tryggest å kontakte politiet allikvel.

Noe lignende dette, tipper jeg.

Når ble dette bildet tatt mon tro?
Citera
2020-06-02, 01:04
  #31544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Når ble dette bildet tatt mon tro?
På våren, før det har rukket å komme mye løv på trærne. Kanskje våren 2020 i den perioden politiet lette etter blod på terrassen og andre steder. De to flaskene med innhold som avdekker jern står på terrassen. Se innlegg fra Havhest om flaskene med luminol.

Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg finner ikke artikkelen nå, men det var bilder i media da etterforskerne jobbet med disse "arkene" på terassen. Jeg tror det også sto forklart hvordan de gjorde testen.

Ja, disse blodsporene forsvinner ikke, selv om de ikke synes med det blotte øyet.

"Forensic investigators use luminol to detecttrace amounts of blood at crime scenes, as it reacts with the iron in hemoglobin. Biologists use it in cellular assays to detect copper, iron, cyanides, as well as specific proteins via western blotting."

"Chlorine bleaches can remove a Bloodstain to the naked eye but fortunately, forensics experts can use the application of substances such as luminol or phenolphthalein to show that haemoglobin is present. ... With oxygenbleach, the bleach has an oxidising agent, which could be a substance such as hydrogen peroxide."


På bildet øverst i artikkelen ser du etterforskeren bærer på et slags papir:

https://www.dagbladet.no/nyheter/pol...s/72470080/amp
Takk! :-)
__________________
Senast redigerad av Octopus8b 2020-06-02 kl. 01:10.
Citera
2020-06-02, 01:08
  #31545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Enig! Og hva med denne fyren som hadde vært sammen med THs søster, "ex-svogeren"?
Han kom med noen halvkvedete viser i Krimpodden, usedvanlig ullent, spør du meg!
Skal lytte gjennom denne podcast-episoden en gang til, det er mulig jeg har overhørt noe.
Det var "ullent" fordi han ikke gjenga det han hadde fortalt til politiet. Han bare sa det var en episode/historie, han gjenga ikke episoden.
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Uten å vite om TH er av den sorten,så ja de er ikke som folk flest.Det farligste trekket er som du sier,da de ikke får det som de vil-at de blir ondskapsfulle og farlige.
Men de omtaler offeret sitt meget dårlig til andre,eller gir hint -det vet vi ikke om han har gjort -venner (en av 2 typer venner) sa de ikke sa dårlige ting om hverandre.
Vi har hørt rykter om at AE har sagt han var brutal,iskald,gnien -at hun ikke hadde råd til helgeturer og at han hadde glemt bryllupsdagen deres (stod de feiret den hos datter)
Har begynt å tvile om hvem som løy om ekteskapet jeg
.
Nå var det han selv som omtalte seg som iskald, indirekte via at kona kom til å si det til kidnapperne.
Citera
2020-06-02, 01:10
  #31546
Medlem
[quote=Niffy|71798318]
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Tror virkelig du, og flere, at de bare gikk etter TH fordi de ikke hadde noe annet å gå etter?

Tror du, eller dere, at det virkelig er slik politiet jobber?

"Nei faen, her får vi ikke tak i noen kidnappere, la oss gå etter mannen, for det er jo alltid mannen!"

Jeg har på ingen måte all verdens tillit til politiet, men det skremmer meg, mildt sagt, å se hvor lite tiltro enkelte har til politiet og deres kompetanse.

De har ikke gått etter mannen bare for å få det til å se ut som de gjør noe. Hvorfor noen tror det er for meg en gåte.
Ja, har høy tillit selv. Tror ikke det fantes bevismessig grunnlag for å fengsle Viggo Kristiansen feks, selv om han sikkert gjorde drapene i Baneheia. Og metodene i Tengs-saken og slikt på 90-tallet var over streken og farlig. Men tror Politiet i Norge er rimelig bra og for eks. Eirik Jensen-saken imponerte meg veldig.

Man må regne med at Politiet har både ett og to ess i ermet her. Har de ikke det, skal jeg være den første til å kritisere.
Citera
2020-06-02, 01:17
  #31547
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Når ble dette bildet tatt mon tro?

Det står ingen dato. Bildet er sikkert tatt i forbindelse med at politiet lette etter blodspor. De brukte store hvite ark som de sprøytet ett par stoffer på. Hvis det fantes spor av blod skulle det gi en grønn farge på arkene.

Det ser ut som arkene er brettet sammen så resultatet ikke skal vises.

(Jeg har visst fått disse bakhonene på hjernen. Kan ikke råd for det, det er så ekstremt absurd. Som mye annet i saken.)
Citera
2020-06-02, 01:20
  #31548
Medlem
Noen spurte etter illustrasjonsbildet til artikkelen om kryptomannen. Nederst under denne artikkelen er det fotografiet av en mann (inne på Futurum?), og tekst under bildet er "«Kryptomannen» ønsket Hagen-investeringer".
https://www.dagbladet.no/nyheter/pol...s/72470080/amp

Men som flere nevnte, er dette kanskje bilde av en helt annen mann eller en fotomontasje som er laget med et innfelt bilde av en tilfeldig (modell-)mann?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback