Citat:
Ursprungligen postat av
Legokatt
Kan dette være snakk om hevn?
Hevn fra et spesielt familiemedlem som klandrer TH for en dårlig oppvekst og AEH for at hun ikke turte å gripe inn.
Desperat etter penger og et vridd syn på verden pga rus? Forutsetter at dette familiemedlemmet er i en livskrise og har holdt på et stort hat mot TH over lang tid.
Pga en planlagt skilsmisse har ikke AEH lenger råd til å hjelpe familiemedlemmet. Dette er den utløsende faktoren som gjør at h*n blir desperat og legger tidenes plan. H*n har god greie på drapssaker, krim og mysterier, samt tid til å legge en så komplisert plan.
Planen er at politiet 1. skal bruke lang tid på etterforsking og 2. misstenke TH for handlingen til slutt.
H*n kan påvirke TH til å betale løsepenger, særlig etter at TH føler et hardt press fra politiet og i tillegg må gjøre noe for ikke å bli uglesett av folk rundt han, dette på tross av sin gjerrighet.
H*n har kjennskap til at TH har dårlige sosiale antenner, er vrang og ikke vil overbevise i avhør. H*n er også vitende om at det er ektemenn som oftest blir mistenkt, særlig når det er skilsmisse inn i bildet. Så h*n griper sjansen med tidenes plott.
Poster en slags "feiring" på sosiale medier under sakens gang.
Skaffer seg livsgrunnlag med løsepenger til å kunne starte et nytt liv på andre siden av kloden. Der h*n selv har kontroll og ikke TH.
P.S. tror at en GM i nær relasjon av AEH mest sannsynlig måtte ha brukt rusmidler under selve handlingen på grunn av hvilken ekstrem påkjenning det ville vært.
Citat:
Ursprungligen postat av
Minnimus
Det er mange ting som taler for teorien din. Blant annet at tidslinjen kan gå opp. Den mystiske 9:14 samtalen står ikke lenger i veien, osv.
Problemet med teorien er tilstanden til GM, om han er i stand til å planlegge, gjennomføre uten spor. Uten å rakne i avhør. Han virker ustabil.
Med hjelpere på laget kan jeg se det for meg. Noen som har utført lignende kriminelle handlinger, før og har mer "erfaring". Kanskje noen i kretsen til RU.
Jeg var sikker på at han skulle bli tatt samtidig med RU, men det skjedde ikke.
Jeg har sett på kretsen rundt RU. Problemet med den type kriminelle, er at de blir tatt. De hadde blitt tatt her, med den ressursbruken vi har sett tatt i bruk. Det er jeg faktisk helt sikker på.
Jeg er usikker på om RU har visst hva han har vært en del av, men jeg tror han burde skjønt det 9.januar 2019.
At GM har måttet ruse seg for å begå handlingen behøver ikke være tilfelle, hvis personen ikke har empati slik normale mennesker har. Se på Toten-saken. Der følte faren at det var noe han måtte gjøre, for å
beskytte familien. De har et forkvaklet syn på virkeligheten.
Hevn er helt klart en del av motivet. Men jeg tror handlingen i tillegg rettferdiggjøres av GM, han mener dette var noe som måtte til. Jeg tror ikke GM hadde sett for seg at politiet skulle se bort fra kidnappingsrigget han har skapt. De har vært to om dette. Den ene har kanskje måttet ruse seg for å medvirke. Det tror jeg er den som hentet henne ut.