2020-06-03, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstofilen
Det känns som att ett mönster börjar framträda.

För övrigt är det lite underligt att Bj*rkl*und anger Danderyd som bostadsort i sina insändare i DN, när han i själva verket bor i Upplands Bro och tidigare bodde i Sollentuna...
Mycket som är underligt med Björklund nu berättar han på sin Facebook sida att han diskuteras i trådar på Flashback och för att hjälpa alla att hitta trådarna berättar han också vad trådarna heter u Lite märkligt att polisanmäla för att det talas om honom i poddar och samtidigt skicka sina vänner från Facebook till Flashback där det kan dyka upp saker om honom som är mindre smickrande än att hans fd fru anmält honom
Citera
2020-06-03, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
I senaste avsnittet av podden ”haveristerna” kan man lyssna på bandat samtal mellan stjärnan Jan Björklund och journalisten som gjort programserien.

Haha - det är ju Sven Stolpe-varning på den där Björklund. Själv tror jag att han hittad sitt CV i ett cornflakespaket, men det är skitkul att gå in på hans Facebooksida. Han jobbar som en iller. Nu har han polisanmält Bo-Göran Bodin på SVT och haveristerna för förtal, och så har han skrivit en ny text. Kan han inte bara ge sig och inse att han är körd:

--------------

En god sak med smutsiga metoder? Jag läser på Flashback om mig själv

Det står saker om mig i två trådar: ”SVT - Dokument inifrån: Att rädda ett barn” och ”Familjerätten anmäler mamman som rymmer med barnet. Någon som vet mer om detta fall?” En del författare känner jag igen - en och annan tidigare vän. De gräver och gräver.

Jag är inte förvånad. Det kostar på att stå upp mot den etablerade sanningen och att gräva upp skumrask. Varför var det så viktigt att i dokumentären avfärda min analys som ”teorier”? Jo, för att jag har något att säga. Jag har grävt litet djupare än vad som görs i dokumentären.

Allt är skevt och vinklat i dokumentären. Varför framställs pappan som ensam i sin bil, medan mamman är omgiven av mängder av stödjare? Varför intervjuas inte medlemmarna av pappans ”Hjälpgrupp”? Varför presenteras inte pappans väninna, SvT-medarbetaren, som är medlem av gruppen? Är det för känsligt att en kollega till filmaren är med på hans sida? Varför får vi inte se någon av de utredande poliserna vid Barnahus Stockholm, eller någon av socialtjänstens utredare?

Varför var det så viktigt för filmaren att gräva upp personliga uppgifter om mig och om ett av de viktigaste vittnena? Varför bedrev han korsförhör med användande av falska uppgifter om vad andra sagt?

Varför cirkulerar det falska uppgifter om att jag har försökt förmå någon att lägga in falsk information på pappans dator? Varför var det så viktigt för filmaren att se till att nedsättande uppgifter från vårt telefonsamtal lades ut på nätet i en podd?

Den som ser vilka metoder som används för att misskreditera varenda människa på mammans sida - lögner, knivhugg i ryggen, förtal, falska intervjupåståenden för att locka fram felsägningar - kan ju börja undra hur pass rättfärdig den sak är som stöds i dokumentären.
Senast redigerad av Ingenskummis 2020-06-03 kl. 11:08.
Citera
2020-06-03, 11:31
Medlem
kulturstofilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Han kanske bodde där innan skilsmässan?
När skrevs insändarna?

Den här insändaren av Bj*rkl*nd publicerades i DN i början av maj.
Citera
2020-06-03, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenskummis
Haha - det är ju Sven Stolpe-varning på den där Björklund. Själv tror jag att han hittad sitt CV i ett cornflakespaket, men det är skitkul att gå in på hans Facebooksida. Han jobbar som en iller. Nu har han polisanmält Bo-Göran Bodin på SVT och haveristerna för förtal, och så har han skrivit en ny text. Kan han inte bara ge sig och inse att han är körd:

--------------

Det står saker om mig i två trådar: ”SVT - Dokument inifrån: Att rädda ett barn” och ”Familjerätten anmäler mamman som rymmer med barnet. Någon som vet mer om detta fall?” En del författare känner jag igen - en och annan tidigare vän. De gräver och gräver.

Jag är inte förvånad. Det kostar på att stå upp mot den etablerade sanningen och att gräva upp skumrask. Varför var det så viktigt att i dokumentären avfärda min analys som ”teorier”? Jo, för att jag har något att säga. Jag har grävt litet djupare än vad som görs i dokumentären.

Allt är skevt och vinklat i dokumentären. Varför framställs pappan som ensam i sin bil, medan mamman är omgiven av mängder av stödjare? Varför intervjuas inte medlemmarna av pappans ”Hjälpgrupp”? Varför presenteras inte pappans väninna, SvT-medarbetaren, som är medlem av gruppen? Är det för känsligt att en kollega till filmaren är med på hans sida? Varför får vi inte se någon av de utredande poliserna vid Barnahus Stockholm, eller någon av socialtjänstens utredare?

Varför var det så viktigt för filmaren att gräva upp personliga uppgifter om mig och om ett av de viktigaste vittnena? Varför bedrev han korsförhör med användande av falska uppgifter om vad andra sagt?

Varför cirkulerar det falska uppgifter om att jag har försökt förmå någon att lägga in falsk information på pappans dator? Varför var det så viktigt för filmaren att se till att nedsättande uppgifter från vårt telefonsamtal lades ut på nätet i en podd?

Den som ser vilka metoder som används för att misskreditera varenda människa på mammans sida - lögner, knivhugg i ryggen, förtal, falska intervjupåståenden för att locka fram felsägningar - kan ju börja undra hur pass rättfärdig den sak är som stöds i dokumentären.
Väldigt mycket prat om att pappan skulle ha kontakter i media och väldigt lite prat om mammans kontakter inom samma sfär hon har jobbat en tid där inom sminket och hon fick tidigt stöd av en kvinnlig komiker
Citera
2020-06-03, 12:24
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Han borde ha en egen tråd på flashback. Det skulle bli väldigt underhållande.
Han skulle peppra sitt artilleri av supergalna människor som skulle träda in till hans försvar i tråden, där vi skulle se snillen som Kulturstrateg uttala sig för hans sak.

Citat:

Det står saker om mig i två trådar: ”SVT - Dokument inifrån: Att rädda ett barn” och ”Familjerätten anmäler mamman som rymmer med barnet. Någon som vet mer om detta fall?” En del författare känner jag igen - en och annan tidigare vän.
De gräver och gräver.
.

Vad menar han? "En del författare känner jag igen -en och annan tidigare vän."
På flashback?
Han känner igen folk som skriver här?
Senast redigerad av dialektiker 2020-06-03 kl. 12:55.
Citera
2020-06-03, 12:42
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
8,51 ska Bodin prat om dokumentären i tv. Hoppas han har fler avslöjanden om bry. Bry har tydligen brutit med terapeuten så föreningen håller på att ramla ihop.

Var ska han prata om dokumentären? I någon morgonstudio på svt eller?
Citera
2020-06-03, 13:05
Medlem
kulturstofilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Morgonstudion på SVT. Det var ganska allmänt hållet prat om dokumentärserien.
Citera
2020-06-03, 13:06
Medlem
Citat:

Här berättar Bo-Göran Bodin i morgonstudion.

https://www.svtplay.se/video/2490970...068&start=auto
Citera
2020-06-03, 13:13
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Hur kommer det sej att flera av dom inblandade kunnat hålla på i 30-40 år med falska anklagelser. E rättsapparaten så svag. Förstår inte. Måtte samhället skydda ATSUB från dessa .....

Är det så illa? Jag kände inte till någon av dom innan den här serien.
Citera
2020-06-03, 13:39
Medlem
Citat:

Han borde ha en egen tråd på flashback. Det skulle bli väldigt underhållande.
Han skulle peppra sitt artilleri av supergalna människor som skulle träda in till hans försvar i tråden, där vi skulle se snillen som Kulturstrateg uttala sig för hans sak.

Vad menar han? "En del författare känner jag igen -en och annan tidigare vän."
På flashback?
Han känner igen folk som skriver här?
Han tolkar nog lite hur han vill utifrån att text som finns här är likadana som text på andra platser dock missar han att många kopierar rakt av och klistrar in utan att tala om att texten inte är ens egen
Citera
2020-06-03, 13:55
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstofilen
Det känns som att ett mönster börjar framträda.

För övrigt är det lite underligt att Bj*rkl*und anger Danderyd som bostadsort i sina insändare i DN, när han i själva verket bor i Upplands Bro och tidigare bodde i Sollentuna...

Du tror inte att han anger Danderyd för att det är exklusivt,
och ger honom mer trovärdighet ?
Citera
2020-06-03, 14:02
Medlem
efedrinkungens avatar
I min värld är det ett flertal personer i denna dokumentär
som borde få sparken/bli av med uppdrag mm.

Blir riktigt uppenbart att de inte är kompetenta,
eller har någon fingertoppskänsla.

Men det är väl Sverige som vanligt,
här rullar huvuden väldigt sällan.

Om man inte köper en Toblerone för mycket,
eller skriver falska intyg på Regeringens blanketter....
Men då, endast då händer det något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in