Citat:
Ursprungligen postat av
-Anonymous
Riktigt bra dokumentär och jag ser fram emot sista delen. Utöver det hemska pappan varit med om så sitter jag och brinner i soffan när man ser hur våra folkvalda agerar. Hur f-n kan man sitta som politiker i stadshuset och koka ihop en plan som går emot en dom från tingsrätten. Den bjöd iaf. på lite komiska inslag när den så kallade leg. psykoterapeut ställer diagnoser om en person man aldrig träffat

Håller med! Ikväll kommer sista avsnittet. När man hör dessa personer prata, kom jag för första gången på väldigt länge att tänka på häxprocessen under 1600-talet. Då lyssnade man också på barnen och någon skulle bara brännas på bål.
Undrar om de fortfarande anser sig ha rätt? Hur kan psykoterapeuten som i rätten erkände att han fått känslor för mamman inför kameran säga som han gjorde?? Han har lyssnat på en arg, väldigt bitter kvinna som förlorat vårdnaden om barnet och ställer diagnos utifrån det? Alltså, det går inte att förstå.
Det är skrämmande att detta har hänt i Sverige, idag! Snacka om att kvinnan lyckats manipulera sin omgivning. Hur kommer det sig att dessa personer inte vet att läkare måste göra en orosanmälan när någon kommer med ett påstående, även om det inte finns några belägg för påståendena?
Du lutar sig mot alla dessa anmälningar utan att ta reda på fakta, skrämmande!