2020-06-02, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
1. Var skrev jag att iranska och indiska landsortskvinnors situation har med svenska sexköpslagen att göra?

2. I vilket inlägg skojade jag om deras situation?

3. Var påstod jag att jag vill "rädda dessa från utnyttjande svenska män"?

4. Ok.
1. Varför tar du upp dessa kvinnor som bevis på ett patriarkalt förtryck i en tråd som handlar om svensk sexköpslag då? Förklara.

2. Det var ju bara skoj, dina egna ord.

3. Du påstod att svenska män utnyttjade kvinnor från tredje världen i en replik till mig. Någon form av comeback.

4. Bra.

Så, vi konstaterar att du inte riktigt vet längre vad du ska skriva här för att motivera den svenska sexköpslagen, och istället tramsar iväg offtopic. Ja det kan man ju hålla med om. Din sak är ju närmast omöjlig.
Citera
2020-06-02, 23:40
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Där kom den igen, Patriarkaaaaaaaaaaaaatet!!!

Citat:
Äsch det är inte värre än ditt jäkla gagg om "systerskapet". Och att kvinnor skulle vara mer flockdjur än män.

Hur var det nu du beskrev systerskapet? Som att kvinnor hjälper varandra?

Då är patriarkatet tio gånger värre. Det hjälper varken män eller kvinnor.

Citat:
Nädu, jag har aldrig sagt "hjälper". Mer stjälper.

Patriarkatet är en bluff, en no issue. Finns inte.

Citat:
Att det skulle bero på något slags "systerskap" är ren inbillning. Men du är väl en sådan man som när du ser två kvinnor som är arga på varandra så uttrycker du: "Nämen åhh vad sött."

I dina ögon är det väl bara på "riktigt" när män är arga på varandra och misshandlar varandra bortom vett o sans.

Nja du kommer att återfödas som kvinna i Iran eller Indien ute på landsbygden. Då kommer du tro på patriarkatet.

Citat:
När jag ser två kvinnor som är arga..? Var fick du den ifrån? Jag har inte sagt något som kan relateras till detta... Du måste projicera.

Ok, i Iran och Indien finns det patriarkala strukturer. Men i den världen du är verksam i finns det inte. Riktigt less på att ni använder andras lidande som argumentatoriska slagträn. Det är så billigt och dessutom bidrar ni till bruset som dränker deras rop på hjälp. Åk dit istället och gör nytta. Jag är här. Var är du?

Citat:
Ok det var jag som tolkade "stjälper" så. Men att kvinnor kan vara rövhål mot varandra är väl ingen hemlighet och att kalla det för "systerskapet" är ju bara trams.

Eftersom jag är "ni" så är jag tydligen kunglig, gissar att jag är på slottet i Stockholm. Som kunglig beblandar jag mig varken med vitt, brunt eller svart slödder.

Citat:
Haha. Ok. Bara för att jag gillar dig låter jag det slajda.

1. Var skrev jag att iranska och indiska landsortskvinnors situation har med svenska sexköpslagen att göra?

Senast redigerad av Jenny9 2020-06-02 kl. 23:44.
Citera
2020-06-03, 00:36
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misr
Vad är det för sexuella, ekonomiska och politiska rättigheter som polisen ger till en prostituerad i en lägenhetsbordell? Efter ett tillslag så drar hon vidare till nästa ort och fortsätter sälja sex. Ibland erbjuds kvinnorna samtal med socialtjänst men de tackar så gott som alltid nej så där blir de ej hjälpta.

Om vi utgår från att dessa kvinnor inte säljer sex frivilligt så är det helt sjukt att vi fortsätter låta henne vara en sexslav. Dessa kvinnor saknar uppenbarligen möjlighet (eller så tvingas de av en hallick) att själva ta initiativ till att ta sig ur prostitutionen.
Det där är faktiskt inte ens sant. För det första ska du inte utgå ifrån att vuxna människor inte skulle vara kapabla att ta sina egna beslut. För det andra är det inte din uppgift att reglera om och med vem hon/han har sex. För det tredje finns det väldigt gott om kvinnor som både gillar och vill ha sex och väldigt många kan mycket väl tänka sig mer pengar också. För det fjärde saknar inte en enda person som inte sitter inlåst möjligheter att både hoppa av eller sluta och göra något annat och väldigt få av dem har hallick, såvitt jag känner till och jag kan en del, då jag pratat en hel del med dem själva av olika anledningar. Jag har dock aldrig köpt sex. Aldrig varit attraherad av tanken. Jag har dock koll på båda de största intresseföreningarna som finns i Sverige på området "Fuckförbundet och Rose Alliance", men också Petra Östergrens riktiga forskning i ämnet.
Vad jag än tycker har jag inte rätt att döma dem över deras huvuden eller förbjuda dem att göra vad de vill med sina kroppar. De är inga barn, som du tycks tro. För det femte har alla vuxna ett ansvar för sig själv. Det är vad "myndig" betyder.
Kan du vara lite mer seriös tack?
Senast redigerad av GaylordYanker 2020-06-03 kl. 00:43.
Citera
2020-06-03, 00:37
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misr
Kvinnorna hade inte legat runt med dessa män om de inte fått en peng.
Vad vet du om det? Kvinnor ligger runt över hela världen varje dag. Det var så du också kom till.
Sex är enligt Maslow ett grundläggande behov, som äta, dricka, sova osv.
Citera
2020-06-03, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Vad vet du om det? Kvinnor ligger runt över hela världen varje dag. Det var så du också kom till.
Sex är enligt Maslow ett grundläggande behov, som äta, dricka, sova osv.

Är det som att äta, dricka och sova borde det finnas sex att få på socialtjänsten.
Citera
2020-06-03, 01:03
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Är det som att äta, dricka och sova borde det finnas sex att få på socialtjänsten.
https://psykologi.ifokus.se/articles/4d715076b9cb46223306281f-mazlows-behovstrappa.
Det finns faktiskt i Tyskland. Sexterapi skrivs ut på recept.
Citera
2020-06-03, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
https://psykologi.ifokus.se/articles/4d715076b9cb46223306281f-mazlows-behovstrappa.
Det finns faktiskt i Tyskland. Sexterapi skrivs ut på recept.

Kommer nog till Sverige snart och ingår i högkostnadsskyddet.
Citera
2020-06-03, 03:54
Avslutad
Citat:

Jag var lite onykter igår. Jag kanske hastade iväg lite tankar ogenomtänkta.

Du har rätt.
Citera
2020-06-03, 07:09
Medlem
Många begrepp används slarvigt och så ofta att de till slut anses som sanna och allmängiltiga.
Speciellt bland feminister har till exempel könsmaktsdoktrinen upphöjts till naturlag och fått en närmast religiös innebörd i.nivå med Bibeln eller Koranen. Trots att hela teorin inte vilar på någon som helst vetenskaplig grund utan är just en teori, en åsikt.
Andra axiom är till exempel att sexköp är att "köpa kvinnans kropp", "köpa ett hål". Helt befängt resonerat. Ett köp innebär ju att en vara byter ägare och att den nya innehavaren kommer i besittning av varan. Och det händer förmodligen sällan att en torsk kommer hem med ett hål som han köpt på stan.
Vad det är frågan om är ju att det sker en betalning för en tjänst som en person utför för en annans räkning.
Som klippning, massage, manikyr etc.
Citera
2020-06-03, 08:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zibelius
Många begrepp används slarvigt och så ofta att de till slut anses som sanna och allmängiltiga.
Speciellt bland feminister har till exempel könsmaktsdoktrinen upphöjts till naturlag och fått en närmast religiös innebörd i.nivå med Bibeln eller Koranen. Trots att hela teorin inte vilar på någon som helst vetenskaplig grund utan är just en teori, en åsikt.
Andra axiom är till exempel att sexköp är att "köpa kvinnans kropp", "köpa ett hål". Helt befängt resonerat. Ett köp innebär ju att en vara byter ägare och att den nya innehavaren kommer i besittning av varan. Och det händer förmodligen sällan att en torsk kommer hem med ett hål som han köpt på stan.
Vad det är frågan om är ju att det sker en betalning för en tjänst som en person utför för en annans räkning.

Ja, och märk väl att t.ex. Merapi med en dåres envishet benämner säljet som "att sälja en sexuell tjänst" och "det skadar ingen" men köpet att våldta och begå övergrepp. Och det är en och samma transaktion.

Det är sånt jävla hyckleri och övergrepp på intellektuell diskurs att man baxnar att hon gör det utan att skämmas.
Citera
2020-06-03, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zibelius
Ja, de flesta ”teorier” som uppnått en allmängiltighet, stannar tills de blir överbevisade av något nytt än mer troligt.
Och det gäller även feministiska dito.
Men jag är rätt säker på att alla som har den minsta instinkt i hur världen ser ut vad gäller makt och kön kan dra sina slutsatser, vilka teorier: de abtifeministiska eller de feministiska som håller.

Vidare: Jag tror de flesta betraktar sex som något lite mer än en liten ”tjänst” man gör.

Och kanske speciellt så kvinnor som kan riskera 18 år av sitt liv, enorm energi, kraft, sin framtid etc. på ”köpet” .
Så prata för dig själv, om du nu är man. Tack.
Citera
2020-06-03, 08:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja, de flesta ”teorier” som uppnått en allmängiltighet, stannar tills de blir överbevisade av något nytt än mer troligt.
Och det gäller även feministiska dito.
Men jag är rätt säker på att alla som har den minsta instinkt i hur världen ser ut vad gäller makt och kön kan dra sina slutsatser, vilka teorier: de abtifeministiska eller de feministiska som håller.

Vidare: Jag tror de flesta betraktar sex som något lite mer än en liten ”tjänst” man gör.

Och kanske speciellt så kvinnor som kan riskera 18 år av sitt liv, enorm energi, kraft, sin framtid etc. på ”köpet” .
Så prata för dig själv, om du nu är man. Tack.

Samtidigt skriver du:

Citat:
1. Jag tycker inte att de som säljer sex, gör något skadligt för samhället som är värt att kriminalisera. ...

Citat:
1. Och VAR förbjudet jag eller Sveriges lag, sexsäljare eller kvinnor ha vilket sex de nu vill?

..Ditt hyckleri har inga gränser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in