2020-06-02, 16:17
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Att kåta kvinnor och män går på stan och raggar är inte samma sak som att sälja sina hål. Det är ganska pinsamt att ni på allvar sitter och tjafsar om detta.
Jag har inte sagt att det är samma sak.

Jag säger dock att om du ska argumentera för att förbjuda myndiga människors fria val så kanske du borde ha några argument mer än "det är inte samma sak" eller "sex är inte ett vanligt jobb" eller "hade det varit frivilligt hade man gjort det gratis" eller någon annan variant.

Visa att prostitution är rejält skadligt för samhället och att kriminalisering hjälper utsatta individer eller nåt. Visa det.

Du vet, ett argument.

Att ni inte kan komma med något är vad som är pinsamt.
Citera
2020-06-02, 17:02
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jag har inte sagt att det är samma sak.

Jag säger dock att om du ska argumentera för att förbjuda myndiga människors fria val så kanske du borde ha några argument mer än "det är inte samma sak" eller "sex är inte ett vanligt jobb" eller "hade det varit frivilligt hade man gjort det gratis" eller någon annan variant.

Visa att prostitution är rejält skadligt för samhället och att kriminalisering hjälper utsatta individer eller nåt. Visa det.

Du vet, ett argument.

Att ni inte kan komma med något är vad som är pinsamt.

Men för fuck sake, läs vad jag skrivit i denna tråden och i denna tråden (FB) Varför vill ni feminister förbjuda mig från att köpa sex? innan du blir helt anal.
Senast redigerad av Jenny9 2020-06-02 kl. 17:10.
Citera
2020-06-02, 17:05
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Men för fuck sake, läs vad jag skrivit i denna tråden och i denna tråden (FB) Varför vill ni feminister förbjuda mig från att köpa sex? innan du blir helt anal.
... 957 sidor senare...

Ok, nu förstår jag.
Citera
2020-06-02, 17:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
... 957 sidor senare...

Ok, nu förstår jag.

Gött. Slipper du sitta här och vara dryg.

Läs inlägg #1035 i denna tråden så vet du exakt vad min hållning är och vad jag argumenterat om i denna frågan.
Senast redigerad av Jenny9 2020-06-02 kl. 17:09.
Citera
2020-06-02, 17:49
Avslutad
Citat:
Äsch det är inte värre än ditt jäkla gagg om "systerskapet". Och att kvinnor skulle vara mer flockdjur än män.

Hur var det nu du beskrev systerskapet? Som att kvinnor hjälper varandra?

Då är patriarkatet tio gånger värre. Det hjälper varken män eller kvinnor.

Nädu, jag har aldrig sagt "hjälper". Mer stjälper.

Patriarkatet är en bluff, en no issue. Finns inte.
Citera
2020-06-02, 17:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Nädu, jag har aldrig sagt "hjälper". Mer stjälper.

Att det skulle bero på något slags "systerskap" är ren inbillning. Men du är väl en sådan man som när du ser två kvinnor som är arga på varandra så uttrycker du: "Nämen åhh vad sött."

I dina ögon är det väl bara på "riktigt" när män är arga på varandra och misshandlar varandra bortom vett o sans.

Citat:
Patriarkatet är en bluff, en no issue. Finns inte.

Nja du kommer att återfödas som kvinna i Iran eller Indien ute på landsbygden. Då kommer du tro på patriarkatet.
Citera
2020-06-02, 18:04
Avslutad
Citat:
Att det skulle bero på något slags "systerskap" är ren inbillning. Men du är väl en sådan man som när du ser två kvinnor som är arga på varandra så uttrycker du: "Nämen åhh vad sött."

I dina ögon är det väl bara på "riktigt" när män är arga på varandra och misshandlar varandra bortom vett o sans.

Nja du kommer att återfödas som kvinna i Iran eller Indien ute på landsbygden. Då kommer du tro på patriarkatet.

När jag ser två kvinnor som är arga..? Var fick du den ifrån? Jag har inte sagt något som kan relateras till detta... Du måste projicera.

Ok, i Iran och Indien finns det patriarkala strukturer. Men i den världen du är verksam i finns det inte. Riktigt less på att ni använder andras lidande som argumentatoriska slagträn. Det är så billigt och dessutom bidrar ni till bruset som dränker deras rop på hjälp. Åk dit istället och gör nytta. Jag är här. Var är du?
Citera
2020-06-02, 18:47
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
När jag ser två kvinnor som är arga..? Var fick du den ifrån? Jag har inte sagt något som kan relateras till detta... Du måste projicera.

Ok det var jag som tolkade "stjälper" så. Men att kvinnor kan vara rövhål mot varandra är väl ingen hemlighet och att kalla det för "systerskapet" är ju bara trams.

Citat:
Ok, i Iran och Indien finns det patriarkala strukturer. Men i den världen du är verksam i finns det inte. Riktigt less på att ni använder andras lidande som argumentatoriska slagträn. Det är så billigt och dessutom bidrar ni till bruset som dränker deras rop på hjälp. Åk dit istället och gör nytta. Jag är här. Var är du?

Eftersom jag är "ni" så är jag tydligen kunglig, gissar att jag är på slottet i Stockholm. Som kunglig beblandar jag mig varken med vitt, brunt eller svart slödder.
Citera
2020-06-02, 18:52
Avslutad
Citat:
Eftersom jag är "ni" så är jag tydligen kunglig, gissar att jag är på slottet i Stockholm. Som kunglig beblandar jag mig varken med vitt, brunt eller svart slödder.

Haha. Ok. Bara för att jag gillar dig låter jag det slajda.
Citera
2020-06-02, 20:16
Medlem
Citat:

Exakt vad har iranska och indiska landsbygdskvinnors situation med denna diskussion, den svenska sexköpslagen, svensk sjuk feminism att göra, din korkade lilla feministfitta? Svara gärna, jag har poppat popcorn.

Till övriga vuxna, normalbegåvade skribenter och läsare, se så tydligt det blir. Svenska kvinnor försöker skaffa sig mer makt genom att utnyttja 3e världens kvinnor. Så äckliga och självupptagna är dem.
Citera
2020-06-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Moget
Är det en antites eller? Det är helt enkelt obegripligt att debattera med er.
Citera
2020-06-02, 20:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Är det en antites eller? Det är helt enkelt obegripligt att debattera med er.

Jaha, är det det. Säger han som kallar debattörer för feministfitta. Kom igen, lite självinsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in