2020-05-24, 18:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag har redan svarat dig.

Det där är ett avfärdande svar på en allvarlig fråga jag ville ha förtydligande på vad gäller medförstånd.
Citera
2020-05-24, 18:40
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Det verkar ju som att de flesta feminister - iallafall de som hörs och syns mest - tror att ett sexköp går till så att ett äckligt svin till mansgris kommer in till en fastkedjad stackars hora som lever i total misär, är psykiskt nerbruten och egentligen bara vill fly därifrån.

Han våldtar sedan henne och njuter av att se henne plågas och lida. Ju mer utsatt, förnedrad, psykiskt förstörd och livlös hon är desto bättre. När han är klar slänger han till henne några hundralappar och lämnar henne i sin misär, varvid en hallick kommer in och tar det mesta av pengarna och kanske ger henne en tallrik mat. Att ätas på golvet, som den hund hon är. Samtidigt som mannen går därifrån med ett stort leende på läpparna vid tanken på att horan verkligen verkade lida och avsky våldtäkten som han gått och längtat så länge efter att få utsätta någon för.

Är det så ni feminister föreställer er att det går till vid ett sexköp?

Nej.

Men i sällsynta fall så förekommer, som du vet, det du beskriver. När vi får höra om sådant reagerar vi givetvis kraftigt mot det som hänt. Då syns och hörs vi i uttrycka kraftord i media mer än vanligt. Vilket gör att du plötsligt måste förhålla dig till massa hysteriska kärringar du inte behöver lyssna på annars. Så du drar den enklaste slutsatsen grundad på vår ilska istället för den underliggande diskussionen och analysen. Den finns där, bara att googla.
Citera
2020-05-24, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Det där är ett avfärdande svar på en allvarlig fråga jag ville ha förtydligande på vad gäller medförstånd.
1. Jag tycker inte att de som säljer sex, gör något skadligt för samhället som är värt att kriminalisera. Och HADE vi nu inte haft ett kön som så bredvilligt kan tänka sig ha sex med ovilliga, för att deras mansroll har lärt dem att det är ok, tom "manligt" att tvinga sig på andra.
Eller hade vi inte haft så mågna som kan tänka sig tvinga andra att prostituera sig mot sina viljor....ex sextraffickers...m.m. Så hade prosittution som totalt fenomen inte varit något större problem. och då hade vi inte behövt några lagar kring det.

hela idén att kivnnor och deras sexuella vilja ska vara en hadnelsvara är ett patriarkalt fenomen.
Som itne hade behövts....om just patriarkat inte varit samhällsnormen.
Citera
2020-05-24, 18:44
Avslutad
Citat:
1. Jag tycker inte att de som säljer sex, gör något skadligt för samhället som är värt att kriminalisera. Och HADE vi nu inte haft ett kön som så bredvilligt kan tänka sig ha sex med ovilliga, för att deras mansroll har lärt dem att det är ok, tom "manligt" att tvinga sig på andra.
Eller hade vi inte haft så mågna som kan tänka sig tvinga andra att prostituera sig mot sina viljor....ex sextraffickers...m.m. Så hade prosittution som totalt fenomen inte varit något större problem. och då hade vi inte behövt några lagar kring det.

hela idén att kivnnor och deras sexuella vilja ska vara en hadnelsvara är ett patriarkalt fenomen.
Som itne hade behövts....om just patriarkat inte varit samhällsnormen.

Så du vill ha kvar legal sexförsäljning? Thats it?
Citera
2020-05-24, 18:47
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vet vi om ludret Paulo skoja med är offer för trafficking? Alla talar som om det är fastställt att hon var det. Jag har missat den faktabiten så någon får gärna peka mig i den riktning där denna fakta finns.

I övrigt så tror jag att på det sättet som extremfeministerna agerar och hur den svenska sexköpslagen fungerar så hamnar ludren i en svårare situation. Att det är så tror jag extremfeministerna skiter fullständigt i då dom gör allt för att göra en poäng av att vita män är vidriga.

Jag har aldrig hört en extremfeminist fördöma det sexuella utnyttjandet av ensamkommande afghanpojkar som tanter står för. Varför inte undrar man då, men svaret är enkelt. Extremfeministerna kan inte göra poäng av att vita män är vidriga och därför är dom helt ointresserade av den typen av sexuella förnedring.

Slutsats:
Extremfeminister är empatilösa med drag av narcissism. Dom lever på att få bli kända för så många som möjligt samtidigt som dom hatar män (av olika anledningar). Då genereras denna människa.

Vad som egentligen pågår vid ett sexköp tror jag också är helt ointressant för en extremfeminist då dom redan har en version som passar deras agenda. Man hör upprepandet av vissa nyckelord/fraser. "En kvinna från ett av Europas fattigaste länder". För dom så är det samma som att hon var fastkedjad och mannen njuter av att plåga henne. Oavsett om det stämmer eller inte så är det så för extremfeministen. Skulle fakta komma fram om att hon inte är utsatt för trafficking så skulle hon ändå vara tvingad på något sätt. Även i dom fall där kvinnor själva framträder och hävdar att dom inte är tvingade så anger feministerna att kvinnan inte vet vad hon talar om.

En feminist anser att hon är Gud.

Jag är inte extremfeminist (Vad nu det är) men jag är radikalfeminist så det kanske går bra ändå. Jag passar såldes på att Återigen fördöma, å det grövsta, kvinnor som utnyttjar dessa pojkars svåra situation och därmed begår sexuella övergrepp mot dem.
Citera
2020-05-24, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Så du vill ha kvar legal sexförsäljning? Thats it?

1. jag vill ha bort sexualfientligheten i kulturen, specifikt då den som säger att kivnnor är "smutsiga" om de gillar ha sex.

2. Jag vill ha bort polariseringen mellan hur vi ser på kön och sex.....ex. att ev. konsekvenser av sex enkom ska vara ett kvinnligt ansvar.

3. Jag vill ha bort negativt sexuellt beteende som idag är specifikt manligt kodade.
ex. sexuellt våld och tvång.
OM allt detta skedde. så ex. kivnnor kunde ha sex tryggt och säkert, så hade vi inte behövt prostituion.
Det hade förmodligen inte existerat överhuvudtaget. Ingen hade kommit på en sån idiotisk idé.
Citera
2020-05-24, 18:57
Avslutad
Citat:
1. jag vill ha bort sexualfientligheten i kulturen, specifikt då den som säger att kivnnor är "smutsiga" om de gillar ha sex.

2. Jag vill ha bort polariseringen mellan hur vi ser på kön och sex.....ex. att ev. konsekvenser av sex enkom ska vara ett kvinnligt ansvar.

3. Jag vill ha bort negativt sexuellt beteende som idag är specifikt manligt kodade.
ex. sexuellt våld och tvång.
OM allt detta skedde. så ex. kivnnor kunde ha sex tryggt och säkert, så hade vi inte behövt prostituion.
Det hade förmodligen inte existerat överhuvudtaget. Ingen hade kommit på en sån idiotisk idé.

Så min ide om att kriminalisera det håller du med om. Förutsatt att säljarna får en ny framtid utan straff?

Inga fler honeypots för att locka torskar?
Verktyg att lyfta ut offren ur miljön och ur klorna på de kriminella?
Verktyg att utreda och plocka gängen som driver skiten?
Inga fler snabba pengar för tjejer som vill sälja sig?

Agree?
Citera
2020-05-24, 19:16
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
jepp, jag är definitivt en rätt privilegierad fri vit kvinna som bor i ett mycket tryggt område under mycket trygga omständigheter, jag behöver ex, inte pga ekonomisk utsatthet resa till landet X för att sälja min fitta till några äckliga torskar att runka i.

Du tycker jag borde utsättas för detta eller?
sen blir jag ideligen ifrågasatt, på detta forum ex. borde du ha uppfattat vid det här laget.

1. Nej. jag pratar mycket sällan om sexFÖRSÄLJNING. Då jag mycket hellre vill prata om SexKÖPARE.
Inte heller gäller sexköpslagen sexsäljarna. De är helt fritt för dem att sälja sex.
Så alla dessa patetiska torskar till män som tycker ahh men!!! prostituerade de får ju sex hela dagarna i ända, vilka lyckogrissar! De kan ju sätta igång sin egen business och sälja sex till samma torskar. Varsågod! säger jag bara, så får ni ert "sex".

2. Så situationen har blivit "värre" säger du...från vilket läge då? toppenbra?
Som sagt... prostitution är ett av världens absolut farligaste yrken. Våldsutsattheten och ond bråd död ex ligger skyhögt. För att nu inte tala om dålig fysisk och psykisk hälsa.
och nej det är ingen sexköpslag som slår....utan ...ja? take a guess...

_

1. När du vill leagalisera sexköp.

2. nej, återigen, inte alltid., X% av sexsäljare är där pga sextrafficking, hot om våld, svår ekonomisk utsatthet eller en "pojkvän" som tvingat dem eller dylikt....Och nej, du kan omöjligen som sexköpare avgöra vad som är fallet. Altlså ska du fan sluta köpa sex, och bidra till efterfrågan av denna skit.

Att göra det laglgit är JUST att släppa det fritt utanför "statens kontroll".

En fråga:
Vad tycker du om bög-horeribranchen?
Enligt ryckte så byter ju köpare/säljare plats rätt frenetiskt och det är ingen rätsida på vem som är torsk och vem som är glädjepojke...
Citera
2020-05-24, 19:20
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Jag är inte extremfeminist (Vad nu det är) men jag är radikalfeminist så det kanske går bra ändå. Jag passar såldes på att Återigen fördöma, å det grövsta, kvinnor som utnyttjar dessa pojkars svåra situation och därmed begår sexuella övergrepp mot dem.

Frågan är om du uttalar det som person irl? Gör du det så hänger du inte med andra extremfeminister för då skulle dom undra varför du var nazist/rasist/kvinnohatare och dom skulle undra varför du "backar den vita mannen".
Citera
2020-05-24, 19:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Dessutom vet jag inte om någon forskning som styrker att män har starkare sexualdrift än kvinnor...

Däremot är vi generellt våldsammare och starkare...

Bra poäng.
Citera
2020-05-24, 19:37
Medlem
Citat:
Att göra det laglgit är JUST att släppa det fritt utanför "statens kontroll".
Trodde du på dom när dom sa det där om drogmissbruk också? Att om man gör det lagligt så kommer det att bli helt okontrollerat....

Face it! Du har blivit hjärntvättad att tro på det här skitsnacket!
Citera
2020-05-24, 19:47
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jo man tänker ju att man kan kräva/förvänta sig en del av andra vuxna.

Men dessa sexköpande män verkar vara på en helt annan nivå. Mycket lägre nivå. Vår egen WordWarrior tex, en notorisk sexköpare vill att samhället ska hålla unga tjejer på en sådan standard att de går att köpa.

Det handlar om ren och skär egoism. De skyller på att män är kåtare och har en starkare sexdrift osv. Men precis som med pedofilers drift så går den ut över andra och blir ett problem för samhället i övrigt.

Det är du som är egoisten här.

Som kvinna vill du såklart begränsa mäns möjlighet till sex - dvs det ska krävas en prestation från män för att de ska förtjäna att ha sex. Detta sitter djupt rotat i ditt DNA och därför skaver det något fruktansvärt när män kan få en genväg till sex genom pengar. Jag förstår att det är jättejobbigt för dig att detta fenomen existerar, men vet du vad?

Vi bryr oss inte om dig, fattar du? Vi bryr oss inte om att vara dig till lags. Jobbigt va? Vi köper sex hur mycket vi vill, och om du tycker det är jobbigt så är det ditt problem, inte vårt.

Det är dock såklart jättesorgligt att sexarbetare pga din älskade sexköpslag far jävligt illa. (Frankrike, Irland m fl länder rapporter betydande ökning av våldsbrott mot sexarbetare efter införande av förbud enligt den nordiska modellen). Så tyvärr kan vi inte bara ignorera din och andras idiotiska och rent farliga uppfattning i frågan. För allas bästa måste vi avkriminalisera sexköp och försäljning HELT. Inte legalisera, utan avkriminalisera. Det är stor skillnad mellan de två begreppen.

Visst, jag förstår att det gör ont i dig att män kan få sex utan större ansträngning, men du kan inte låta dina känslor gå före människoliv. I nuläget gör de just det, och mer egoism än så är svårt att hitta.

Och att du jämför sexköp mellan två vuxna människor med pedofili är ju, förutom att vara enormt osmakligt i sig, ett omyndigförklarande av vuxna kvinnor utan dess like. Dessutom är det ett gigantiskt hån mot offer för pedofili. Fan, Merapi hånar våldtäktsoffer och du hånar pedofilioffer. Fina människor ni är...

Och att en avkriminalisering av sexköp skulle ha någon som helst påverkan på ditt liv är skrattretande. Annat än att du tappar sexuell makt och kontroll över män då, men det får du helt enkelt leva med. Ledsen att behöva säga det, men världen kretsar inte kring dig, din jävla egoist.
Senast redigerad av hardusettminapa 2020-05-24 kl. 19:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in