2020-06-03, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Att de kan (teknikerna) komma fram till att det saknas så mycket folie ifrån lägenheten begriper jag inte riktigt. Har svårt att tro att alla delar av kroppen är inlindat i enbart folie och dubbelt om flera ggr. Möjligen kanske i två lager av vardera kroppsdel - om man delar en kropp i huvud i flera mindre bitar och lager, vardera två armar och vardera två ben och en torso.

Tvivlar på att dessa övriga delar har så många lager av folie som huvudet har funnits i. MEN tydligen har teknikerna och polisen belägg för att folie har förbrukats och i mycket stor mängd.

Folien kan inte enbart ha använts till dessa 5 gram ( ? ) cannabis som han sagt sig använda för att dölja lukten av cannabisen.

Minns jag fel eller har jag drömt? om att det fanns en öppnad rulle med svarta sopsäckar i hushållet - som det har använts ett antal påsar utav?

Jag kanske minns fel som sagt var. Någon annan som kommer ihåg det? Med de svarta soppåsarna?
Man såg i FUP, när det fotograferades i lägenheten, att det låg svarta sopsäckar där någonstans. Kommer inte ihåg om Det var i ett öppet skåp. Dom låg i en rulle Som verkade öppnad. Jag tror det var i hallen. Titta själv på fotografierna över lägenheten. Kan ju inte komma ihåg sidnummer nu, men jag tror jag ska titta en gång till jag också. Men det kanske är så att dom flesta har någon sådan rulle hemma. Själv har jag alltid det. Så det är ju inget bevis, men kom ihåg att jag tänkte:Aha. Det var ju väldigt noggrant fotograferat överallt. Tänkte på fotograferingen av det öppna kylskåpet och frysen. Och öppna lådan på hennes nattduksbord.
Citera
2020-06-03, 05:04
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ok, då förstår jag egentligen varför man inte gjort det i detta fall. T verkar ju försäga sig rätt ofta, speciellt när han tror att han står i rampljuset.

Ja, men kanske för att luska om W kan bo någonstans när han gör slut. Men spekulation.
Hans pissprov var mycket utspätt, det gick inte att testa.

Systerns liv går inte riktigt ihop för mig. Om hon är 3 år äldre än W och W har bott hos systern innan W träffade och blev ihop med T, hur gammal var systern när W flyttade in?? Om W var 13 år, så måste systern ha varit 16 år. Om systern är 20-21 år nu, med en 4 årig son, så blev hon gravid i ca 15-16 års åldern själv. Och nu skyddad ID och adress från barnafadern, man undrar ju vilka bråk, hot och våld W har fått se där då, när hon bodde med systern. W flyttade ihop med T ca sommaren år 2018, W bör ha varit 16 år i "bästa" fall, kanske 15 år.
Både A¤lbas mamma och T:s styvmamma säger att W blev utkastad från systern, så något måste ju ha hänt.
Systern har ju skyddad adress Pga sitt ex (vilket han dessutom skrivit själv) så att w inte kunde bo där är vl inte konstigt?
T hade gjort allt för att ta reda på vart och röja uppgifterna.
Citera
2020-06-03, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Är det någon mer än jag som känner att det är något underligt med K*rdo i förhören?

Känns som att det absolut inte stämmer med vad B*ban säger.

Samma sak med allt om USA resan och att det var han som skjutsade honom osv.

Finns det något utdrag på att han ens hade biljett att flyga dit eller någon rapport om att han blev nekad på Arlanda, vad jag uppfattat va hemma igen redan samma dag typ?

Det var väl bara något han sa för att få låna pengar av Wilmas pappa. Hela USA-grejen var nog bara en simpel lögn, liksom det mesta kring denne Tishko.
Citera
2020-06-03, 06:12
Medlem
Varför tänker jag på detta??? Har läst om USA i FUP kan det vara så att han ville vara med i
IS???? EN tanke bara.
Citera
2020-06-03, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saycheeses
Där räknar du fel. 50 cm är 0,5 m
Så då blir det 0,5 x 7 är 3,5m för huvudet.
Om det saknas 30 m kan han visst har paketerat mer än bara huvudet.

(Be om ursäkt jag
Reagerar för sent/repeterar- tråden går för snabbt jag håller på att läsa allt nu.)

Kopierar in ett svar till M-A jag gav igår

Tror all folie gick åt till huvudet. NFC klöv foliepaketet och registrerade dem 2x3 halvor. Den yttersta bestod av 7 folieskikt, nästa av 4 skikt och det innersta av "ett flertal" skikt".
Folien var bara 30 cm bred så det räcker inte att sno den ett varv runt skallen för att ådstakomma ett täckande skikt. Ett huvud är inte en sfär, omkretsen i horisontalled är större än den horisontella. Säg att det går 2 m folie för att få ett täckande lager (rent antagande). Då är vi uppe i 11x2=22m till detta kommer sedan "ett flertal"x2m, som är lite svårt att räkna på. Att den innersta delen anges lite vagt kan bero på att folien lindats kors och tvärs runt huvudet och att folien lätt går sönder/rivs itu när den hanteras på det viset.
Citera
2020-06-03, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Men på sida 411 i FUP visas topplagret, och på sida 413 visas bottenlagret. Varför finns så många fingeravtryck på topplagrets olika skikt, men inte på bottenlagrets olika skikt?

Så här står det på sida 410 om delningen av paketet:

"Emballaget som huvudet fanns i. Vid obduktionen så delades det i två halvor där sedan
varje halva togs bort som tre lager, benämns fortsättningsvis G059-G064. Varje lager
bestod av ett antal skikt med aluminiumfolie varav vissa var tejpade. Bilden nedan
illustrerar hur de olika lagren satt i förhållande till varandra."

Och på den sidan finns också bild på hur de olika lagren var placerade.

Det vore nog bra om paketeringen rekonstruerades på något sätt, för att visa att det går att få en sådan "fingeravtrycksbild" som det var enligt FUP.

Ovasett på vilka lager det finns fingeravtryck så är det T:s fingeravtryck man hittat.
Citera
2020-06-03, 07:09
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Det har stått om självmord i FUP, tex det här på sida 611 i FUP:

"Har det varit något speciellt den sista tiden innan wilma försvann?
Wilma mådde väldigt dåligt den sista tiden och hon försökte ta sitt liv för tre fyra veckor
sedan. Men hon sa att det var Tishko som räddade henne genom att han stoppade henne."

Men sen den 28 november 2019 så hittade man Wilmas huvud, och då var det ingen som tänkte att hon skulle kunna ha begått självmord, och att Tishko sen kapade av huvudet. Alla utgick ifrån att hon hade blivit mördad, och det utgår de flesta ifrån fortfarande. Och därför är det inte konstigt att advokaterna inte har lagt fram självmord som en alternativ teori, för de har inte ens tänkt tanken ordentligt, utan de har avfärdat den tanken med ett skratt, om den tanken ens har dykt upp hos dem. Iallafall har de troligen inte tänkt på den tanken på det sätt som jag har gjort.

Men du tycker alltså att det är smartare av advokaten att satsa på teorin om att Wilmas huvud har planterats i Tishkos lägenhet, än att satsa på teorin om att Wilma har begått självmord och att Tishko sen har begått griftefridsbrott?

Man kan inte göra som du gör, i alla fall inte i en seriös mordutredning. Du plockar ut en skada i taget och försöker hitta alternativa förklaringar till den. Likaså med de bevis som finns. Hade man hittat Wilma intakt, liggandes i en blodpöl med uppskurna handleder, då hade fler än du tänkt självmord. Men nu finns det ingenting som tyder på att Wilma tagit sitt liv så jag förstår inte varför du tycker att försvaret ska ta upp den frågan?

Verkar det vara ett normalt agerande tycker du att T hittar Wilma död, skär av hennes huvud, packar in det i folie för att sedan gömma det i garderoben och resten av hennes kropp någon annanstans? Han är galen nog att hantera hennes kropp som han gjorde men inte galen nog att slå ihjäl henne? Är det så du menar?

Du vill tydligen försvara T och anser väl då att han inte är så galen att han tagit livet av Wilma?

Jag vill gärna att du svarar på frågan. Varför tror du att Wilma tagit sitt liv? Om du ser till helheten, vad gör att du anser den teorin vara möjlig?
Senast redigerad av Combival 2020-06-03 kl. 07:17.
Citera
2020-06-03, 07:57
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Men borde det inte ha blivit fler fingeravtryck på de olika skikten, om han nu var så slarvig att han inte hade handskar?
Det här med paketet börjar på sida 410 i FUP, där man kan se de olika lagren.

Teori. Han börjar paketera med handskar. Och tejpar.

Efter ett tag blir han nojig och slår in paketet i mer folie och tejpar igen.

Och så gör han kanske några gånger. Där av lager.

Och alla som haft handskar på medan man ska hantera tejp, vet att fingertopparna fastnar i tejpen och går sönder.
Citera
2020-06-03, 07:59
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reme
Spekulationer nu, men detta är från 3 april 2019, event på Carlia i Uddevalla.
https://newsonthegotoday.com/aumkie
Vad är det för intressant med detta?
Quiz och mat på carlia/1803 mitt i coronakrisen? Finner inget som har att göra med fallet Wilma här...?!
Citera
2020-06-03, 08:02
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19

Och alla som haft handskar på medan man ska hantera tejp, vet att fingertopparna fastnar i tejpen och går sönder.
Jag har också tänkt just så, men då borde det funnits bitar av handskarna kvar på tejpen.
Alternativet skulle vara att han isåfall kastade just den biten som fastnade i tejpen. Men det borde han isåfall inte märkt, för om han gjort det hade han knappast varit så dum att han packade det sista utan att täcka över händer då.
Citera
2020-06-03, 08:10
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19

Det kan också vara så att det finns en massa fler avtryck som inte varit fullständiga och att de därför inte tagits med i förundersökningen. Jag menar, det fanns tillräckligt med avtryck från honom så att det bevisar att det var han och ingen annan som gjorde paketet.
Citera
2020-06-03, 08:13
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det kan också vara så att det finns en massa fler avtryck som inte varit fullständiga och att de därför inte tagits med i förundersökningen. Jag menar, det fanns tillräckligt med avtryck från honom så att det bevisar att det var han och ingen annan som gjorde paketet.
Så har jag tolkat det, att det fanns fler avtryck men att man inte kunnat säkra dem till T. Tänker att ju längre in i lagren/skikten så har vätska sipprat och iom det förstört många spår där. De yttre lagren har hållt sig torrare och blivit mindre utsatta för yttre påverkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in