Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Nej, man behöver verkligen inte erkänna något. Billy Fagerström hade domstolssyn på sin gård och nere vid sjön. Stefan Davidsson hade domstolssyn på brottsplats och bostad. De var båda med fysiskt i handfängsel vid tillfällena. Ingen erkände. Billy erkände en bra bit in i sitt fängelsestraff. Davidsson traskar runt i Örebro och geocachar i väntan på HR-förhandling i höst då åklagaren överklagade.
Ok, då förstår jag egentligen varför man inte gjort det i detta fall. T verkar ju försäga sig rätt ofta, speciellt när han tror att han står i rampljuset.
Citat:
Ursprungligen postat av
CzeLious
Både W's pappa och mamma har vid flera tillfällen sagt att T tagit kontakt med dem efter bråk också.
Tycker också en vallning skulle vara bra, eller en syn för det känns som att han intalat sig i detta så länge att han har förträngt vad som hände.
Alt psykos eller liknande så att han faktiskt inte kommer ihåg att själva mordet hände och hans hjärna satt ihop ett minne av att hon drog innan det svartnade för att hantera vad som hände.
Även eftersom W's familj sagt att T var helt väck när de var där, men har för mig att hans pissprov visade att han va ren.
Ja, men kanske för att luska om W kan bo någonstans när han gör slut. Men spekulation.
Hans pissprov var mycket utspätt, det gick inte att testa.
Citat:
Ursprungligen postat av
VattenWaterAqua
Men systern hade väl en liten son? Och har i förhör berättat att T ofta hämtade Wilma mitt i natten, trots att det var skola dagen efter. Det kanske inte är så lätt att ha sin tonåriga syster rännande ute på nätterna och kanske sovande hela förmiddagarna om man samtidigt måste ta hand om ett litet barn. Det kanske inte var en speciellt stor lägenhet. Dessutom var väl hennes ex (pappan till barnet kanske? Det minns jag inte om det stod något om) såpass hotfull (våldsam?) att systern fick skyddat boende. Det brukar förmodligen vara på en annan ort så det är inte konstigt om Wilma inte kunde få bo kvar hos sin syster
Systerns liv går inte riktigt ihop för mig. Om hon är 3 år äldre än W och W har bott hos systern innan W träffade och blev ihop med T, hur gammal var systern när W flyttade in?? Om W var 13 år, så måste systern ha varit 16 år. Om systern är 20-21 år nu, med en 4 årig son, så blev hon gravid i ca 15-16 års åldern själv. Och nu skyddad ID och adress från barnafadern, man undrar ju vilka bråk, hot och våld W har fått se där då, när hon bodde med systern. W flyttade ihop med T ca sommaren år 2018, W bör ha varit 16 år i "bästa" fall, kanske 15 år.
Både A¤lbas mamma och T:s styvmamma säger att W blev utkastad från systern, så något måste ju ha hänt.