2020-06-03, 01:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Skulle ju kunna bero på många saker, någon har säkert nån bra vetenskaplig förklaring.

Men en ganska enkel jag skulle kunna komma på nu direkt är väl att någon stört honom, till exempel som när W's mamma var där för att hämta kläder, eller ringt eller skrivit meddelande så han tog av handskarna och glömde ta på sig igen.

Eller så finns avtryck på de flesta lager men på sättet de delade folien när de packade upp paketet hamnar de flesta på bara en viss del av folien. De skar den ju i flera delar.

Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Utöver CzeLious svar tror jag att han hanterat yttersta lagren oförsiktigt och tagit i huvudet flera gånger utan handskar, därav alla fingeravtryck på yttersta lagret. Kan vara olika tillfällen mellan att paketera och hålla i huvudet. Han hade diskhandskar eller städhandskar på vid något tillfälle, vill jag minnas att någon i FUP vittnat om. Han kan inte tänka på allt. Desuutom, hög lite då och då. Whoops, tog på huvudpaketet igen. Klantigt.

Men på sida 411 i FUP visas topplagret, och på sida 413 visas bottenlagret. Varför finns så många fingeravtryck på topplagrets olika skikt, men inte på bottenlagrets olika skikt?

Så här står det på sida 410 om delningen av paketet:

"Emballaget som huvudet fanns i. Vid obduktionen så delades det i två halvor där sedan
varje halva togs bort som tre lager, benämns fortsättningsvis G059-G064. Varje lager
bestod av ett antal skikt med aluminiumfolie varav vissa var tejpade. Bilden nedan
illustrerar hur de olika lagren satt i förhållande till varandra."

Och på den sidan finns också bild på hur de olika lagren var placerade.

Det vore nog bra om paketeringen rekonstruerades på något sätt, för att visa att det går att få en sådan "fingeravtrycksbild" som det var enligt FUP.
Senast redigerad av vemsa 2020-06-03 kl. 01:27.
Citera
2020-06-03, 01:24
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Zzzzz. Rasismen kan du väl skutta tillbaka till IoI med. Den hör inte hemma här. Finns många exempel på mördare i vårt land tvärs över kulturer, raser, religioner. Scram.

Lägg av med ditt trams, han är ju för fan kurd !
Får han inte ta upp det eller utan att bli kallad rasist
Citera
2020-06-03, 01:38
Avslutad
Jag både tror och hoppas att han åker in för mord. Tycker bevisningen är stark sen har han klantat till sig i rättegången och i princip erkänt att han varit hemma hela helgen vilket hjälper att utesluta alternativa mördare.

Precis som åklagaren säger så pekar allt på att det var han. Tycker inte det finns något rimligt tvivel att det skulle varit någon annan.

Kroppen saknas så man vet inte exakt hur W dog, men jag tycker att det med allt blod, tillsammans med händelseförloppet som beskrivs visar att hon dött i lägenheten.

Indirekt bevisning finns också som styrker den direkta bevisningen: dvs bakgrund, motiv osv. De hade gjort slut. De började bråka som fan och sen blev det alldeles tyst.

T försöker skylla på att det fanns fler nycklar till lägenheten, men han har både visat att han ej är trovärdig och så erkände han att han aldrig sett dessa nycklar själv ”förde bara över pengarna”

En sak jag fastnade på var att försvaret la mycket fokus på lapparna som skrevs i häktet. Varför då? Är de rädda att detta skulle anses vara ytterligare bevisning att han dels mördade henne och dessutom med avsikt? Denna indirekta bevisning hade såklart ensamt inte kunnat vara bevisning nog att fälla någon för mord, men tillsammans med allt annat; blod, DNA, hennes huvud i hans lägenhet och hela storyn som pekar mot honom så tycker jag att det är relevant.

Tycker han hittills har fuckat upp sig bara. Ser fram emot förhöret med fängelsevakten. Kan han berätta en trovärdig story som utan tvivel eller med stor sannolikhet visar att T syftade på W så vore det ju guld.
Citera
2020-06-03, 01:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, man behöver verkligen inte erkänna något. Billy Fagerström hade domstolssyn på sin gård och nere vid sjön. Stefan Davidsson hade domstolssyn på brottsplats och bostad. De var båda med fysiskt i handfängsel vid tillfällena. Ingen erkände. Billy erkände en bra bit in i sitt fängelsestraff. Davidsson traskar runt i Örebro och geocachar i väntan på HR-förhandling i höst då åklagaren överklagade.

Ok, då förstår jag egentligen varför man inte gjort det i detta fall. T verkar ju försäga sig rätt ofta, speciellt när han tror att han står i rampljuset.

Citat:
Både W's pappa och mamma har vid flera tillfällen sagt att T tagit kontakt med dem efter bråk också.

Tycker också en vallning skulle vara bra, eller en syn för det känns som att han intalat sig i detta så länge att han har förträngt vad som hände.
Alt psykos eller liknande så att han faktiskt inte kommer ihåg att själva mordet hände och hans hjärna satt ihop ett minne av att hon drog innan det svartnade för att hantera vad som hände.

Även eftersom W's familj sagt att T var helt väck när de var där, men har för mig att hans pissprov visade att han va ren.

Ja, men kanske för att luska om W kan bo någonstans när han gör slut. Men spekulation.
Hans pissprov var mycket utspätt, det gick inte att testa.

Citat:
Ursprungligen postat av VattenWaterAqua
Men systern hade väl en liten son? Och har i förhör berättat att T ofta hämtade Wilma mitt i natten, trots att det var skola dagen efter. Det kanske inte är så lätt att ha sin tonåriga syster rännande ute på nätterna och kanske sovande hela förmiddagarna om man samtidigt måste ta hand om ett litet barn. Det kanske inte var en speciellt stor lägenhet. Dessutom var väl hennes ex (pappan till barnet kanske? Det minns jag inte om det stod något om) såpass hotfull (våldsam?) att systern fick skyddat boende. Det brukar förmodligen vara på en annan ort så det är inte konstigt om Wilma inte kunde få bo kvar hos sin syster

Systerns liv går inte riktigt ihop för mig. Om hon är 3 år äldre än W och W har bott hos systern innan W träffade och blev ihop med T, hur gammal var systern när W flyttade in?? Om W var 13 år, så måste systern ha varit 16 år. Om systern är 20-21 år nu, med en 4 årig son, så blev hon gravid i ca 15-16 års åldern själv. Och nu skyddad ID och adress från barnafadern, man undrar ju vilka bråk, hot och våld W har fått se där då, när hon bodde med systern. W flyttade ihop med T ca sommaren år 2018, W bör ha varit 16 år i "bästa" fall, kanske 15 år.
Både A¤lbas mamma och T:s styvmamma säger att W blev utkastad från systern, så något måste ju ha hänt.
Citera
2020-06-03, 02:00
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
.
Både A¤lbas mamma och T:s styvmamma säger att W blev utkastad från systern, så något måste ju ha hänt.

Systern tog upp det i sitt förhör med, där hon sa att hon va tvungen att gå i skolan om hon skulle träffa T annars fick hon inte bo kvar, eller något liknande. Systern säger också då nått i stil med, det var då jag förlorade henne.
Citera
2020-06-03, 02:01
Medlem
Citat:
Vad hände den 3 april?
3 April?
Frågar du mig vad som hände så jobbade jag och sen slökollade tv resten av dan.
Eller har du något du vill berätta för oss?
Citera
2020-06-03, 02:06
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
3 April?
Frågar du mig vad som hände så jobbade jag och sen slökollade tv resten av dan.
Eller har du något du vill berätta för oss?

Tidigt i tråden la Snoken19 ut att den som vet vad som hände den 3 april den vet varför hon blev mördad, eller liknande. (2019)

Någon hittade något tror jag men delade det inte i tråden.

Tror inte någon löste det datumet eller kom fram till vad det var med det.

Sök på 3 april i tråden så kommer du se en del intressanta inlägg.

Tänkte att så här långt i efterhand kanske han vill dela med sig eller iaf säga om han trollade
Citera
2020-06-03, 02:16
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det konstigaste med det här mordet tycker jag är hur han har kunnat förmått sig att slå in ögat på henne före döden. Tror aldrig jag har hört om någonting så grymt.

jaa, jag har tänkt på det där. Om han har slagit till henne med ex TVspelskontrollen, kan den ha gått sönder och något tekniskt "skjutit" in......? Om du förstår hur jag menar.....att någon slags metallfjäder, metallsticka inuti en kontroll eller annat tekniskt "ramlar" ut?

Citat:
Ursprungligen postat av Thessan1000
Tjäna!

Ny i tråden men inte ny i fallet. Har följt detta fall sen den arma lilla flickan försvann i November. Även läst FUP med tillhörande dokument. Kan inte förmå mig att få in i mitt huvud vad Tishko, den lilla amöban har gjort.

Jag har tittat noga och mycket på bilderna från Bluestar-undersökningen. Jag vet inte om någon skrivit innan.. Kan hända att jag missat det isåfall. Jag tror att han har bragt henne om livet i vardagsrummet som det indikeras om i FUP. Sen med blodbilden att döma släpat in henne i badrummet där han avlägsnat hennes huvud. Sedan lagt henne på sängen. Troligtvis i eller förmodlingen på det försvunna duschdraperiet eftersom armarna ser ut att ha legat relativt sträckta rakt ut åt sidorna. Jag tycker att avtrycket på överkastet där huvudet borde vara är ganska litet i jämförelse med resten av kroppen. Ett huvud väger ändå runt 5kg så avtrycket där borde vara tydligare om huvudet varit med där. Eller är det bara jag som reagerat på detta? 🤔

Ser så fram emot fortsättningen på rättegången på fredag, ska sitta klistrad på aftonblaskans liverapport 👍

Det här ska han inte komma undan!

Jaa, bilden på överkastet ändrar sig ibland, nästa gång man tittar. Nu tycker jag att hon ser styckad ut......

Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Språk krockar?
Som tex.

T säger att w är satan.

Menade han då kanske att -
- du är/uppför dig för jävligt..
-eller du är ond/elak

När han sa det.
Läser och hör att svenska är inte på topp när det gäller T när han försöker uttrycka sig.
Kan ordval inte missuppfattatas ?
Orimligt??

Nej absolut inte orimligt. Jag läste just ett förhör med T:s jobbarkompis som ringde T den 18/11 och tyckte att T lät konstig för han svarade om var W var "Hon ligger med andra"......det KAN ju faktiskt betyda att hon ligger på en kyrkogård......

Jag börjar tro att han faktiskt är riktigt psyksjuk. Schizofren och kanske multibla personligheter......
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2020-06-03 kl. 02:17. Anledning: stavfel
Citera
2020-06-03, 02:41
Medlem
Citat:
Vad hände den 3 april?

Spekulationer nu, men detta är från 3 april 2019, event på Carlia i Uddevalla.
https://newsonthegotoday.com/aumkie
Citera
2020-06-03, 02:42
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Systern tog upp det i sitt förhör med, där hon sa att hon va tvungen att gå i skolan om hon skulle träffa T annars fick hon inte bo kvar, eller något liknande. Systern säger också då nått i stil med, det var då jag förlorade henne.

Jo, men när W hade gjort slut på riktigt, första gången W gjorde slut på riktigt, strax före T:s USA-resa, så hämtade W och hennes pappa alla hennes saker från T:s lgh, och körde hem det och W till W:s vän A#lba, för W fick inte flytta tillbaka till systern, tydligen.

Jag tycker faktiskt att det var orättsvist av systern att gnälla över att W:s mamma inte ville/kunde ha W hemma hos sig. Men W hade flera ställen hon kunde flytta till, farmor, pappa, Malin, Al¤ba och mammans väninna J¤enny, som dessutom hade gjort en orosanmälan till socialtjänsten.

W verkar ha straffat ut sig själv.....

Sorgligt, vilket som.
Citera
2020-06-03, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Skulle tro att om advokaten och T överklagar, så kommer nog åklagaren hänga på. Det förlorar han inte något på.
Åklagaren verkar vara en person att lita på. Helt okej i mitt tycke.
Citera
2020-06-03, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Räcker det inte med att ha huvudet för att bevisa dödsorsak? Slag mot huvudet/blödning plus öga/ögonglob, krosskadan?
Kroppen: ”dödsorsak” knivskador mot hjärta, buk. . Oavsett så har ”annan” person åsamkat detta.

Hjärtstopp, Hjärtfel. Nej 5%.
Hon ”kan” pga slag snubblat/tappat fotfästet bakåt, slått i ngt hårt, dött av det men då är det fortfarande HAN som orsakat döden o då behövs fortfarande inte kroppen. Skändningen vet vi.
Han kan ha tagit grepp om henne bakifrån och lagt ett snitt under struphuvudet och fortsatt därifrån i samma snitt rakt igenom efter att ha dragit in henne i duschen?
Mina tankar.
Åtal: Mord

https://www.expressen.se/kvp/kronikorer/maria-rydhagen/slag-mot-huvudet-ar-en-lek-med-doden/
Han kan ha gjort precis vad som helst eftersom hon var satan Lucifer. Och den figuren vill man väl döda på vilket sätt som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in