2020-06-02, 23:05
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Kan Vemsa var inblandad?

Ingen nämnd - Ingen glömd.

Det kan nog vara rätt bra om man har i beaktande att vi i tråden knappast sitter och funderar eller anklagar någon här i tråden för att vara delaktig i W's försvinnande och död.

Har man sådana misstankar skulle jag råda till att vända sig till Polisen för att undersöka det.
Citera
2020-06-02, 23:10
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gobigorgohome
Lite lurigt är det med det smset.

Han kan lika gärna mena att han vill dela wilma så det blir 4 st av henne och knulla alla separat och det är så jag tror han menar, inte att han ska dela henne i fyra stycken köttbitar och knulla vardera bit separat.

Låter mera trovärdigt ... alla är vi olika personligheter och det kan åsyfta det.

Ungefär som den klassiska tron om Horan och Madonnan. Finns säkert ett par till klassiska uttryck om kvinnor ...
Citera
2020-06-02, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Enligt uppgift är han kristen.
Få grepp om deras förhållande är lätt han är en misogynjävel som inte klarade av att W gjorde slut.
Snälla gör inte detta till en fråga om religion. Han är ett svin oavsett.
Var hittar man denna uppgift?
Senast redigerad av P-o-beln 2020-06-02 kl. 23:14.
Citera
2020-06-02, 23:11
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Sorry - jag nappar inte på teorin om att han skulle vara/är Nekrofil.

I så fall var han totalt utsvulten på sina sexfantasier - eller hur han han kunnat få pitten att stå ens - så många lik har han väl inte haft möjlighet att tillgå???

Ber om ursäkt för mitt plumpa inlägg - men det var då märkligt vad en del i tråden verkar haka upp sig på just: Nekrofili .... Något jag INTE tror på överhuvudtaget.

Alla har sina egna teorier och delteorier.

Men bara för man har en fetisch eller läggning betyder det ju inte att bara det gäller, strypsex och kyrkogårdar kan ju ha varit nått som fungerade för det var det närmsta han kunde komma, att man hittar sperma bredvid där ett lik legat under en längre period i hans säng behöver ju inte betyda det, men det skapar ju teorier.

Även om man tänder på stora bröst funkar även små, om du förstår vad jag menar.

Han behöver ju inte ha gått runt hela livet o fantiserat om att ha sex med ett lik, utan kanske blev nyfiken nu när han hade ett, hur det skulle vara, eller så blev han upphetsad av mordet eller liknande.

Dock hade jag även en annan teori tidigare om att han möjligtvis hade misshandlat henne grovt och sedan tagit med henne till sängen för att ha sex med henne då någon granne hört dem ha riktigt hårt sex efter de bråkat varje gång, kanske var det så även denna gång men att hon avled av sina skador, under eller efter akten.
Citera
2020-06-02, 23:15
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Orkar inte fixa ordagrant just nu då jag precis ska slänga mig i sängen, men det bara kändes fel, det som drog min uppmärksamhet direkt var mest att B*ban sa att T inte verkade tala sanning för han sa mycket fel på kurdiska och att han inte verkade bry sig nästan om det.
Medans K*rdo säger att T verkade ledsen över det hela och inte nämnde något speciellt i förhöret medans B*ban hade mycket mer observationer han tyckte va lustiga.

Nu är ju det här i mina ord så något kan ju skilja och bara ett exempel som jag känner drog min uppmärksamhet mest.

Också att han säger faktiskt så mycket gör att, iaf jag, tycker att det låter som att han försöker få det att låta troligt. Har själv hört många kompisar när dem pratar med polis o försöker låta som att dem talar sanning eller låta chockade, då används ordet "faktiskt" väldigt flitigt.

Förstår det och det ordagranna kan vara svårt att detaljera när du har en känsla. Håller med till stor del om vad du skriver, faktiskt . Jag reagerade främst på att B*ban verkade tala helt fritt om sina tankar om T, medan K*rdo verkade hålla tillbaka. Det kan vara så enkelt som att han inte vill att T ska vara sur på honom när han kommer ut för att ha sagt precis vad han tänker om T. Behöver inte betyda att han är inblandad. Bara en lojal släkting. Frågan är väl hur långt släktens eller kompisarnas lojalitet sträckt sig i detta fall. Jag tror inte B*ban vet ett smack exempelvis.
Citera
2020-06-02, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
För helv--te Vemsa!!!!

Tror du inte T hade redogjort för att det var han som lämnade lägenheten ostället för att ljuga om att det var hon som drog?

Dina teorier blir mer och mer vrickade för varje dag som går.... Är det möjligen du som har en grandios självbild som tror dig ha bättre teorier en polisens egna tekniker som gör detta så gott som dagligen?

Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Nu är det nog andra gången du skriver att "Varken den tilltalade eller målsägande avlägger vittnesed eller sanningsförsäkran".

VAR kan du visa på fakta att de INTE gör det?

Kan det inte vara som så (enligt mig) att de faktiskt GÖR det men det tar inte reportrarna med i LIVE eller vart menar du att denna ska vara? I Rättegången och/eller i förhör?

Berätta VART detta ska ske OCH vart har det i så fall uteslutits? Om du jämför med andra förhör/rättegångar? Ge oss något exempel - Tack!

Själv suttit i rättegångar (tvistmål) man avlägger ingen vittnesed som familj, målsägande, brottsoffer, nära vän eller släkting. Vet detta baserat på egna tvister i 10 år🙈
Sorgligt men sant.
Citera
2020-06-02, 23:18
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Alla har sina egna teorier och delteorier.

Men bara för man har en fetisch eller läggning betyder det ju inte att bara det gäller, strypsex och kyrkogårdar kan ju ha varit nått som fungerade för det var det närmsta han kunde komma, att man hittar sperma bredvid där ett lik legat under en längre period i hans säng behöver ju inte betyda det, men det skapar ju teorier.

Även om man tänder på stora bröst funkar även små, om du förstår vad jag menar.

Han behöver ju inte ha gått runt hela livet o fantiserat om att ha sex med ett lik, utan kanske blev nyfiken nu när han hade ett, hur det skulle vara, eller så blev han upphetsad av mordet eller liknande.

Dock hade jag även en annan teori tidigare om att han möjligtvis hade misshandlat henne grovt och sedan tagit med henne till sängen för att ha sex med henne då någon granne hört dem ha riktigt hårt sex efter de bråkat varje gång, kanske var det så även denna gång men att hon avled av sina skador, under eller efter akten.

Den lilla sperma som teknisk undersökning har hittat på överkastet kan ha tillkommit tidigare. Alltså de kan haft sex i sängen dagar/eller veckan innan etc innan W försvann/togs av daga och ingen av dem har tyckt att fläcken har varit synlig och struntat i att tvätta överkastet.

Eller hur?
Citera
2020-06-02, 23:21
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novista
Själv suttit i rättegångar (tvistmål) man avlägger ingen vittnesed som familj, målsägande, brottsoffer, nära vän eller släkting. Vet detta baserat på egna tvister i 10 år🙈
Sorgligt men sant.

Ok. Du har erfarenhet - dock har vi i tråden diskuterat detta snart sagt väldigt mycket nu. Lagt fram egna teorier och tagit fram länkar om det i väldigt många inlägg.

Känns rätt väl avhandlat vid detta laget - men tack för ditt inlägg med tanke på din egna erfarenhet.
Citera
2020-06-02, 23:24
Medlem
Citat:
Alltså, snälla, vem är du? Du gjorde kontot uppenbarligen i samband med mordet, och det är så jävla uppenbart att det är mord det handlar om, dem kollar ju blodstänkmönster osv osv.

Hade det varit en normalt funtad person hade inte första tanken varit, jag styckar henne, om man hittar sin partner efter ett självmord.

Du kan släppa tankarna på självmord, låter bara som att du är släkt eller vän till MGM och försöker rentvå hans namn eller nått.

Instämmer helt med dig! Vemsas inlägg är bara enerverande, och precis som du skriver. Man kan tro dem är vänner/släkt. Att han skyddar MGM och försöker rentvå T. Beklagligt, men skönt någon sa ifrån👌👏
Citera
2020-06-02, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Du måste fundera på vem avsändaren är, med allt som du läser. Läs gärna W:s kompis A¤lbas vittnesmål, och A¤lbas mammas. Jag tycker att de ger en bra och ärlig bild om hur det var.

Både A¤lbas mamma och T:s styvmamma säger att W blev utkastad av sin syster. Det har W sagt till dem själv..

Men systern hade väl en liten son? Och har i förhör berättat att T ofta hämtade Wilma mitt i natten, trots att det var skola dagen efter. Det kanske inte är så lätt att ha sin tonåriga syster rännande ute på nätterna och kanske sovande hela förmiddagarna om man samtidigt måste ta hand om ett litet barn. Det kanske inte var en speciellt stor lägenhet. Dessutom var väl hennes ex (pappan till barnet kanske? Det minns jag inte om det stod något om) såpass hotfull (våldsam?) att systern fick skyddat boende. Det brukar förmodligen vara på en annan ort så det är inte konstigt om Wilma inte kunde få bo kvar hos sin syster
Citera
2020-06-02, 23:28
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novista
Instämmer helt med dig! Vemsas inlägg är bara enerverande, och precis som du skriver. Man kan tro dem är vänner/släkt. Att han skyddar MGM och försöker rentvå T. Beklagligt, men skönt någon sa ifrån👌👏

Jag tror bara hen är konspiratoriskt lagd. Finns alltid någon eller några i ABoK-trådar som driver sina teorier hela vägen oavsett hur tokigt det blir.
Citera
2020-06-02, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
En användare frågade i natt hur mycket folie som kan ha gått åt till att slå in huvudet (jag hittar inte tillbaka till frågan).

Och att det hade gått åt/saknades ca 30 m folie i LGH.

Rätta mig om jag har fel nu, men huvudet var väl inslaget i 7 lager folie?

Ett huvud behöver ca 50 centimeter stora foliebitar för att täcka runt.

5x7=35 så det bör bli ca 35 meter folie faktiskt. Om det var 7 lager.

Även om det saknas 60 meter folie, så är det för lite för att resten av kroppen ska vara inslaget i folie, i varje fall i flera lager.

Men siffrorna kanske är felaktiga.

En spekulation.

Där räknar du fel. 50 cm är 0,5 m
Så då blir det 0,5 x 7 är 3,5m för huvudet.
Om det saknas 30 m kan han visst har paketerat mer än bara huvudet.

(Be om ursäkt jag
Reagerar för sent/repeterar- tråden går för snabbt jag håller på att läsa allt nu.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in