Citat:
Ursprungligen postat av
Lawline
Var det bara föraren "Lovisa" och den 14 åriga tjejen som överlevde olyckan? Satt fjortonåringen i framsätet utan bälte och blev utkastad vid olyckan?
Nej, båda tjejerna hade bälte men J hängde enligt egen utsago "halvvägs" ut genom en "bilruta", vilken är oklart. Spelar ingen större roll men vissa gissar vindrutan. Kan lika väl vara sidorutan dock.
Citat:
Ursprungligen postat av
kentolle
Måste bara mest för att få ur mig skiten säga att jag tänker på den stackars killen som hittades i bäcken slutade sina dagar. Från där bilen hamnade efter luftfärden ner till bäcken är det i princip en vägg av träd. Hur han överhuvudtaget hamnade i vattnet är för mig en gåta och hur han såg ut vill jag inte ens tänka på. Utan att tillföra tråden ett skit är det upp till mod att ta bort inlägget...men ville bara ha det sagt, mer för min skull än någon annan.
Enda trösten i denna ofattbara tragedi, om det nu är någon tröst, är att ingen av de döda mest troligt ens hann känna något eller fatta vad som hände innan de var borta.
Och tänker på och lider med tjejen som körde. Lätt för alla präktiga korrekta felfria änglar att sitta här och döma en ung människa som resten av sitt liv kommer bära ett kors som ni inte skulle förmå rubba.
Visst... i våra vuxna ögon handlade hon fel, men vi har alla varit unga...sen oskyldiga kan kasta första stenen. Mer kommer jag inte att säga om det.
Jag håller med...
Citat:
Ursprungligen postat av
SMK
Jag kanske blandade ihop tv4nyheterna med nån annan nyhetssändning..men det sades iallafall att flickan vaknat men hade flera allvarliga benbrott och att det var en av killarna som dött som var förare.
J har "allvarliga" skadaor "flera benbrott", inte riktigt samma sak. Hon kan alltså ha andra "allvarliga" skador som inte är benbrott. Det finns t ex hög risk att du får kontussionsskador på organ, liknande det du kan få av explosioner, vid en sån här olycka,
Säger det för ditt citat var inte riktigt korrekt av vad som skrivs i media om skadorna.
Citat:
Ursprungligen postat av
exoticspice
Jag tänkte det också att det kunde varit en annan nyhetssändning, som Rapport.
Det första jag tänkte på när du hade hört det på nyheterna var att det inte helt otroligt att polisen har varit på sjukhuset och hört L*ovisa och hon har berättat att det var en kille som körde. Hon skrev från sjukhuset att hon inte minns något men hon ville väl inte gå ut med det då. Vi får verkligen hoppas att om hon inte minns något nu, att hennes minne kommer tillbaka så småningom och kan berätta mer.
Du blandar återigen ihop flickorna. Som så många andra.. Suck..
Citat:
Ursprungligen postat av
Walla-walla-wincha
Det var trots allt en blondin.
Läste nånstans tidigare i tråden att hon höll på med hästar. Hon kanske skulle hållit sig till det istället. De hästkrafterna hade hon säkert bättre koll på.
Det var ju ingen snö på vägen, ingen halka, inga djur som sprang över.
Så påverkad var hon nog.
Wow, kul. hon är 19 och kritiskt skadad, överlever kanske inte. men kul blondinskämt. Eller inte. Skärp dig för fan.
Påverkad var hon nog inte.
Sen ni som gnäller på Js text, hon HAR nämnt sina kamrater, hon har visat att hon är ledsen. Sluta hallå på och bete er som as mot tjejerna.