Citat:
Ursprungligen postat av
Bassiehof
När jag ser diket och bilen får jag intrycket att bilen gått ner i diket med sidan först vilket förklarar att ena sidan är intryckt och att ingen i baksätet överlevt.
Bilen har troligen gått ned med höger sida i diket och plockat "avfartsvägen" med höger sida enbart, detta gör då att bilen voltar uppåt och framåt genom luften och landar på andra sidan avfarten. Med den rörelsen så får bilen ungefär det utseende den har när man ser den på bärgaren. Det förklarar också att hela främre högra hjulupphängningen är helt loss.
Som jag ser det så är sannolikheten störst för att passageraren fram avlidit och att chauffören är den som fortfarande lever, men det hänger på väldigt många saker i praktiken, exempelvis om föraren slagit huvudet hårt (men inte passageraren) så kan ju det vara avgörande också. Men om det är passageraren fram som överlevt så lär denna inte vara i särskilt bra form. Knappast mycket kvar av benen exempelvis.
Sedan skall man ju ta med att flera i baksätet var obältade också, de kastas ju framåt som "elefanter" och kan mycket väl ta livet av de som sitter fram också. Detta bör också framförallt drabba passageraren fram utifrån hur olyckan troligen har gått till.
Om en person i slutänden överlever så är det ändå närmast ett under utifrån hur bilen ser ut och utifrån att flera var obältade i baksätet.