2020-06-01, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Fast det har redan införts...
https://www.bytbil.com/nyheter/nya-e...-din-bil-16081

Tidigast 2022. Och som jag förstå det kommer det att kunna stängas av enkelt. Tekniken har funnits i över tio år och är inte ens avancerad. Att det inte redan är infört är en skandal och kostar människoliv varje dag.
Citera
2020-06-01, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
När jag ser diket och bilen får jag intrycket att bilen gått ner i diket med sidan först vilket förklarar att ena sidan är intryckt och att ingen i baksätet överlevt.

Bilen har troligen gått ned med höger sida i diket och plockat "avfartsvägen" med höger sida enbart, detta gör då att bilen voltar uppåt och framåt genom luften och landar på andra sidan avfarten. Med den rörelsen så får bilen ungefär det utseende den har när man ser den på bärgaren. Det förklarar också att hela främre högra hjulupphängningen är helt loss.

Som jag ser det så är sannolikheten störst för att passageraren fram avlidit och att chauffören är den som fortfarande lever, men det hänger på väldigt många saker i praktiken, exempelvis om föraren slagit huvudet hårt (men inte passageraren) så kan ju det vara avgörande också. Men om det är passageraren fram som överlevt så lär denna inte vara i särskilt bra form. Knappast mycket kvar av benen exempelvis.

Sedan skall man ju ta med att flera i baksätet var obältade också, de kastas ju framåt som "elefanter" och kan mycket väl ta livet av de som sitter fram också. Detta bör också framförallt drabba passageraren fram utifrån hur olyckan troligen har gått till.

Om en person i slutänden överlever så är det ändå närmast ett under utifrån hur bilen ser ut och utifrån att flera var obältade i baksätet.
Citera
2020-06-01, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Bilen har troligen gått ned med höger sida i diket och plockat "avfartsvägen" med höger sida enbart, detta gör då att bilen voltar uppåt och framåt genom luften och landar på andra sidan avfarten. Med den rörelsen så får bilen ungefär det utseende den har när man ser den på bärgaren. Det förklarar också att hela främre högra hjulupphängningen är helt loss.

Som jag ser det så är sannolikheten störst för att passageraren fram avlidit och att chauffören är den som fortfarande lever, men det hänger på väldigt många saker i praktiken, exempelvis om föraren slagit huvudet hårt (men inte passageraren) så kan ju det vara avgörande också. Men om det är passageraren fram som överlevt så lär denna inte vara i särskilt bra form. Knappast mycket kvar av benen exempelvis.

Sedan skall man ju ta med att flera i baksätet var obältade också, de kastas ju framåt som "elefanter" och kan mycket väl ta livet av de som sitter fram också. Detta bör också framförallt drabba passageraren fram utifrån hur olyckan troligen har gått till.

Om en person i slutänden överlever så är det ändå närmast ett under utifrån hur bilen ser ut och utifrån att flera var obältade i baksätet.

Passageraren fram är den som klarat sig allra bäst
Citera
2020-06-01, 10:32
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84

Vilket stärker min teori(inlägg 582)

(FB) Allvarlig trafikolycka utanför Sundsvall 31/5 -20, fyra 16-åriga pojkar omkomna
Citera
2020-06-01, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashigaback
Hur fan håller hon ratten
Men några fingrar på ena handen

Går alldeles för fort här med och med hetsande skränande 16 åriga pojkar bak, dömt att gå åt helvete
Citera
2020-06-01, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Går alldeles för fort här med och med hetsande skränande 16 åriga pojkar bak, dömt att gå åt helvete

Jo,, men att hålla ratten med EN hand, och dessutom lillfingret ut som en primadonna
Minsta gupp och hon tappar styrning

https://gofile.io/d/phoiK1
Senast redigerad av flashigaback 2020-06-01 kl. 10:47.
Citera
2020-06-01, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Vilket stärker min teori(inlägg 582)

(FB) Allvarlig trafikolycka utanför Sundsvall 31/5 -20, fyra 16-åriga pojkar omkomna

Det kan mycket väl stämma.

Mitt tidigare inlägg handlade mest om hur krafterna troligen har fördelats.

Det är dock så att om bilen åkt i diket precis där den gått in i avtagsvägen, då kommer de flesta elefanterna i baksätet att tryckas in i förarens rygg (då baksätet då till stor del fortfarande är "uppe på vägen"). Passageraren fram har dock sannolikt ändå inte mycket kvar av benen då en partiell frontalkrock av det slaget inte är något som bilar är särskilt bra på att ta upp. Nu var det en Audi, vilket iofs skulle kunna rädda benen ändå om man har riktigt mycket tur.
Citera
2020-06-01, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Emil..

https://www.instagram.com/p/CA3Ksd6HaU6/

Det var ny information!
Västerhaninge ligger Söder om Stockholm. Var han bosatt där? eller hade han flyttat därifrån? Eftersom att det inte har framgått tidigare att någon av ungdomarna är från Haninge trakten!

Edit: Läste inte Instagram texten ordentligt Han är uppvuxen i Västerhaninge söder om Stockholm, flyttade till Sundsvall för några år sedan
Senast redigerad av Klimpen1999 2020-06-01 kl. 10:52.
Citera
2020-06-01, 10:43
Medlem
ariberts avatar
Verkar som att de två tjejerna överlevt olyckan. Någon annan info finns inte,mer än att fyra yngre killar avlidit.
Sen vet man inte hur livet kommer att te sig i framtiden med de två tjejerna om dom överlever, kan bli rullstol och äta mat med sugrör. Om man tittar på bilderna på bilen så måste dom vara mycket svårt skadade.
Citera
2020-06-01, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Diket är inte så djupt, så om bilen gått av vägen i sidled tar bakre halvan av bilen den största smällen. Vilket är vad bilderna visar. Därför har passageraren i framsätet klarat sig bättre.
Citera
2020-06-01, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimpen1999
Det var ny information!
Västerhaninge ligger Söder om Stockholm. Var han bosatt där? eller hade han flyttat därifrån? Eftersom att det inte har framgått tidigare att någon av ungdomarna är från Haninge trakten!

. Du saknas oss ända sedan du flyttade till Sundsvall,
Citera
2020-06-01, 10:56
Medlem
tuttifrutti1, jag läste att du var anhörig till en utav killarna, får beklaga sorgen.

Vet du hur det går för tjejerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in