2020-06-02, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Nu börjar det klarna jobbigt att traggla igenom alla blindkommentarer. Alltså bilföraren var Lovisa Öberg Isaksson boende i Färila. Kollade på ratsit.se 8 fordon är registrerade på den adressen bland annat en Audi. Luktar norrländskt WT-hjon om hela skiten.

Nja. Inte så WT som du vill tro. En par-tre traktorer och en fyrhjuling. Lovisas mamma har ett företag som pysslar med skogsförvaltning. Månskensbönder med skog som sidosyssla kanske? Lovisa verkar ju gilla hästar så de kanske har nån liten gård eller så?
Citera
2020-06-02, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dynamitallan
Finns det ingen som kan filma hur vägen ser ut så att alla dönickar slutar spekulera en massa skit.
Filmen finns redan i tråden. Det är från den jag har tagit stillbilderna som jag lade upp.
Citera
2020-06-02, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najix
Nån av dom bodde i Stockholm, Djurgårdare , vila i frid broder

Det är Emil, oavsett vad så är det hela tragiskt
Citera
2020-06-02, 16:04
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Man ska inte köra onykter eller köra fortare bara för att visa sig tuff. Om föraren må ha haft diarré så kunde denne stannat vid vägkanten eller bara låtit det komma. Bättre det än att ha ihjäl sina kompisar. Föraren lär ha mycket på sitt samvete. Måste vara väldigt tungt och pinsamt. Man utsätter inte andra för fara. Hade föraren nån bokstavskombination tro? Kanske inte borde ha haft körkort.
Citera
2020-06-02, 16:04
Medlem
lindblomsgröns avatar
har hört att en hjulet saknades på bilen efter olyckan? är det sant? kan ju fått punktering innan och kast på bilen.
Citera
2020-06-02, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Booomfalleralla
https://streamable.com/536xyj
Där har ni ev video från olycksplatsen igår. Av hänsyn till anhöriga så ville jag inte flasha med kameran i nyllet på dom som stod och sörjde. Men kan med egna ord säga att den där kurvan kan man ta i högre hastighet än 70. Och då har jag kört där innan olyckan i betydligt högre fart är 70km/h

Glömde nämna att jag åker i färdriktningen bilen färdades i

De som påstår att den kurvan är farlig och inte går att köra över hastighetsbegränsningen i kan fan inte köra bil å borde inte ha körkort alls!
Citera
2020-06-02, 16:06
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brobertsta
Om jag förstår det rätt så är det en fiskare som passerat platsen och egentligen bara sett spåren och sedan larmat.

Videon som finns där de kör bakom en bil är tagen någon gång innan olyckan. När är oklart. Inte ens säkert att det är på samma väg
Det borde vara samma väg, de skulle till max i Sundsvall från Hassela och Em*l var målad i filmen som på kortet som togs 10 min innan det hände.

Det är en smal väg hela vägen och bilen som de körde om (om de gjorde det) måste fått en chock när de kom förbi susande i 150.
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Där finns hastighetsmätaren på ett foto, det är 160km/h rakt upp.
Bra då blev det bekräftat.
Citera
2020-06-02, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brobertsta
Om jag förstår det rätt så är det en fiskare som passerat platsen och egentligen bara sett spåren och sedan larmat.

Videon som finns där de kör bakom en bil är tagen någon gång innan olyckan. När är oklart. Inte ens säkert att det är på samma väg
Fiskarna såg bilen. Enligt räddningstjänsten väntade de och visade vart bilen låg och stannade sedan kvar och hjälpte till att röja undan busk och sly
Citera
2020-06-02, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
har hört att en hjulet saknades på bilen efter olyckan? är det sant? kan ju fått punktering innan och kast på bilen.

Eller så är det till 99.9999999999999999999999999999999% så att hjulet lossnade för att det så in i helvete stora fysiska krafter inblandade när en bil drar av vägen i 150km/h........
Citera
2020-06-02, 16:12
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dynamitallan
Finns det ingen som kan filma hur vägen ser ut så att alla dönickar slutar spekulera en massa skit.
https://streamable.com/536xyj

Eller åk på google map 62.280918° N 17.038795° E är olyckan.
Citera
2020-06-02, 16:14
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liteanonym1337
Eller så är det till 99.9999999999999999999999999999999% så att hjulet lossnade för att det så in i helvete stora fysiska krafter inblandade när en bil drar av vägen i 150km/h........
Oj viken reaktion, ville bara veta om hjulet saknades eller inte ja /nej enkelt. Sedan kan man få punktering inte bra under färd, tänk på det era fartdårar
Citera
2020-06-02, 16:18
Medlem
Att tjejen bredvid skulle ha nåt ansvar för olyckan är rent trams.
Det är ganska stor skillnad i auktoritet mellan en 14 och en 19-åring med ”egen” bil och kk.
Har jäkligt svårt att tro att en 14-åring kan säga till en 5 år äldre chaufför attiskts ner.
Är man sen onykter och sitter och snackar med killarna så vill man nog inte va ”mesen” som vill åka saktare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in