2020-06-02, 11:55
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Han var kontrollerande i början av förhållandet utifrån sms:en, han ville troligen ha en tjej som inte betedde sig som en slampa som han skulle få skämmas för. Hans bakgrund spelade nog stor roll där. Och hans dåliga sexuella beteende kan ha berott på att han bara var 20-22 år när de var tillsammans.

Men om du läser de sista sms:en så ignorerade Tishko Wilma helt, medan hon anklagade honom för otrohet och ville att han skulle svara på hennes sms.
Så det kan ha varit så att han var trött på henne och ignorerade henne, och hon märkte det och begick till slut självmord.

Nu är jag hyfsad säker på att du är nån i Tishkos närhet, försvinn med ditt skitsnack, tack!
Ingen beter sig så när dem är 20-22 sexuellt om de inte är nått fel på personen, jag är inte mycket äldre än det och beter mig då fan inte så.
Citera
2020-06-02, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Eller så fick det honom att ta beslutet att lämna lägenheten och säga åt henne att han aldrig mer ville se henne, varpå hon blev förkrossad och begick självmord.

Och du tror själv på det?? Har sett flera av dina kommentarer och försöker du alltid skydda T , börjar undra om du känner honom på nåt sätt då du alltid tar hans parti.
Men vi säger som du sa att hon begick självmord , vad gjorde hon av med sin kropp?? Ska hon skära av huvudet och placera den i hans väska. Visste inte att en död människa har en sån förmåga..
Citera
2020-06-02, 11:57
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jag skulle gjort notis om rättegångs dagarna för nu kommer jag inte ihåg datumem. Är det någon som har lite mer koll än mig 🙃

Picasso2 har datumen - fick dessa i ett svar tidigare för några dagar sedan - ska leta fram svaret om h*n inte hinner före mig! Den närmsta dagen som kommer är som sagt 5 juni (fredag) men det är flera datum.
Citera
2020-06-02, 11:58
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
En användare frågade i natt hur mycket folie som kan ha gått åt till att slå in huvudet (jag hittar inte tillbaka till frågan).

Och att det hade gått åt/saknades ca 30 m folie i LGH.

Rätta mig om jag har fel nu, men huvudet var väl inslaget i 7 lager folie?

Ett huvud behöver ca 50 centimeter stora foliebitar för att täcka runt.

5x7=35 så det bör bli ca 35 meter folie faktiskt. Om det var 7 lager.

Även om det saknas 60 meter folie, så är det för lite för att resten av kroppen ska vara inslaget i folie, i varje fall i flera lager.

Men siffrorna kanske är felaktiga.

En spekulation.

Jag har svarat på frågan om de 30 meterna och kom fram till helt annan slutsats. Till huvudet gick ca 2m folie enligt foton i FUP. 28m till räcker till kroppen beroende på antal lager. Delarna är sannolikt inslagna.
Citera
2020-06-02, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Picasso2 har datumen - fick dessa i ett svar tidigare för några dagar sedan - ska leta fram svaret om h*n inte hinner före mig! Den närmsta dagen som kommer är som sagt 5 juni (fredag) men det är flera datum.
Fred, månd och tisd (5, 8 och 9 juni) minns jag på rak arm. Resten får vi söka i tråden.
Citera
2020-06-02, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ursäkten godtagen. Läs gärna igenom dina sista 7-8 inlägg. I övrigt föreslår jag att du läser, eller åtminstone skummar, igenom fupen. Där står en hel del matnyttigt som gör att man kan sätta sig in i målet och vad man gjort för tekniska undersökningar, hur det går till samt olika förklaringar.

Jag har läst igenom mina inlägg och jag låter arg.. Ska nog inte skriva mitt i natten i affekt.
Ber om ursäkt till samtliga! Ilskan är egentligen riktad mot gärningsmannen i detta vidriga fall, men jag låter förbannad i allmänhet :/
Citera
2020-06-02, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jag har tidigare varit skeptisk till hans försvar. Jag tycker personligen att det är en urbotat korkat uttalande. Eftersom det sättet honom på plats, som ensam gärningsman.

Men nu begriper jag att han själv ser sig som oförmögen att vara ond, därför är hans närvaro på brottsplatsen ett likamed tecken som oskyldig. Eftersom han är den allsmäktige.

Det var det enda jag ville förmedla. Folk skriver grandios om honom, och jag har inte riktigt greppat huuur grandios han själv ser sig.
Och i och med denna känsla, så kan hans sanning blivit den som han nu påstår. Oavsett vad som har hänt, så är hans historia hans sanning.
Jag tror att det du säger ligger väldigt nära sanningen.
Citera
2020-06-02, 12:05
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Vad jag baserar det på? Det som står i förundersökningsprotokollet. Det står inte att man funnit något annat än blod som kan misstänka vara det som bluestar reagerat på. Om du kan hitta att man funnit timjan, jord med järn i eller exempelvis mossa och att det kan misstänkas vara det fluorescensen beror på får du citera

Och kadaverin är det inte heller

BLUESTAR don’t detect where a dead body has laid but detect latent blood.

Best regards

Jean-Marc LEFEBVRE-DESPEAUX
President
BLUESTAR®
P.O. box 246
16, avenue de la Costa
Monte Carlo
98000 MONACO
Phone +377 9797 3177
Fax +377 9797 3161
www.bluestar-forensic.com

https://imgur.com/36pUJlx

Precis om man läser FUP. och är lite insatt i hur Bluestar fungerar så borde man veta detta.
En bra länk
Citera
2020-06-02, 12:06
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
En liten bisak.
Jag har samtalet med min bror som arbetar på en psykiatrisk avdelning.

Hans försvar: jag var hemma och därför kan det inte ha hänt något.
Det är tydligen relativt vanligt när man själv anser att man är den högsta i rang.

Han, skulle ju aldriiig gjort nåt sånt där så om han då säger att han har varit hemma, då finns det alltså ingen chans att anklaga honom. Han är safe, i sina egna ögon. Det finns "bevis" för att han var hemma, alltså är han oskyldig.

Troligtvis har han intalat sig detta i ett halvår och därför är detta sanningen nu. Han skulle alldeles säkert klara vilket test som helst, detta är hans sanning nu. Det andra är bortglömt.

Ja det känns lite problematiskt, just att man inte vet hur sjuk han är, han kanske helt har glömt bort allt för att han intalat sig själv i en alternativ sanning, det har hänt förr med psykiskt sjuka människor.

Man borde ta med honom till lägenheten för att färska upp hans minne samt visa honom mer bilder.
Han hade ju avstått från att kolla på bilderna av väskan och dess innehåll.

Till de andra du sa så finns det massor märken i golvet i duschen.
De har också tagit en sax med spår av blod från lägenheten och de har även tagit en såg, huruvida den hade blodbesudling vet jag inte.
Senast redigerad av CzeLious 2020-06-02 kl. 12:08.
Citera
2020-06-02, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
En användare frågade i natt hur mycket folie som kan ha gått åt till att slå in huvudet (jag hittar inte tillbaka till frågan).

Och att det hade gått åt/saknades ca 30 m folie i LGH.

Rätta mig om jag har fel nu, men huvudet var väl inslaget i 7 lager folie?

Ett huvud behöver ca 50 centimeter stora foliebitar för att täcka runt.

5x7=35 så det bör bli ca 35 meter folie faktiskt. Om det var 7 lager.

Även om det saknas 60 meter folie, så är det för lite för att resten av kroppen ska vara inslaget i folie, i varje fall i flera lager.

Men siffrorna kanske är felaktiga.

En spekulation.

Beskrivning i fup:
Materialet 5501/46793-19/G061 består av fem skikt av
aluminiumfolie. Skikten har benämnts A – E, A ytterst och E
innerst. Varje skikt består av ett eller flera lager aluminiumfolie
med eller utan brun packtejp. På utsidan av skikt A – E satt brun
packtejp.
Citera
2020-06-02, 12:11
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Det var ju under förhöret som han i fredags fick kommentera vad hab menade med "hon fick vad hon förtjänade den lilla honungen" varpå han menade att det var den kvinnliga vakten på häktet som inte gav honom kaffevatten...

Okej, vad fick hon då som hon förtjänade? x)
Citera
2020-06-02, 12:14
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag känner att det räcker nu och hoppar in i diskussionen. Här får du en lista på dom som INTE talar under ed i en rättegång:
- Målsägande
- Den tilltalade
- Nära släkt till tilltalad/målsägande
- Person som har varit misstänkt i målet
- Personer under 15 år

Avlägger man inte vittnesed så kan man i princip ljuga fritt, ja!
Vill också tillägga att en närstående till målsägande/tilltalad INTE behöver vittna, utan har rätt att avstå.

Tydligt förklarat och jag (liksom andra i tråden t ex Turphiee med flera) har visat både med länkar och förklaringar om vad som gäller i rättegången vad gäller detta.

Hoppas att vi kan sluta den diskussionen nu ... Borde vi inte kanske diskutera annat än just juridiska saker angående ed/sanningsförklaringar etc? Alltså LOGISKA förklaringar (ingen utom han har varit i lägenheten) till vad som kan ha skett och hur MGM kan ha agerat osv? Alltså inte nappa på att W skulle ha tagit livet av sig och han hittar henne och styckar henne osv. Vilken frisk människa skulle ha agerat så? Det går nog att lista ut att normala människor INTE agerar så - vilket låter som en utopi faktiskt precis som diskussioner om någon Mållgan etc.

Kan vi inte försöka återgå till de så kallade logiska teorierna??? Av händelseförloppet och OM man hänvisar till FUP - gärna återge sidonummer i FUP - så att vi slipper ögna oss igenom dryga 1000 sidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in