Citat:
Ursprungligen postat av
Bollkalle19
Jag har en fråga till er som har scannat Internet.
Finns det något fall där en människa har hittat en död person och därefter delat på kroppen?
För övrigt tycker jag att man borde kunna se hur huvudet är delat från överkroppen.
Har han huggit besinningslöst innan så att huvudet nästan var av eller har har tagit sig tid att karva efteråt, med kniv?
Eller har han letat reda på något annat verktyg? Sax? Såg?
Jag finner inget om märken på vad som har använts.
För OM det är såg, kan man nog dra slutsatsen att kroppen är i fler delar.
Men om han "bara" hade en slö kökskniv, så stämmer det nog som han sa: det går inte stycka en kropp med dom knivarna.
Jag tror inte att det finns ett enda fall där någon bara hittat en kropp och styckat den, i hela världen. Därför borde straffet för griftefridsbrott höjas, tycker jag. Det är i min värld stor skillnad på att slå ner en gravsten till att stycka en kropp.
Enligt FUP och obduktionsrapporten så har huvudet avskiljts från kroppen av annan person. vapen/verktyg okänt.
Det går att stycka med slö kniv. tar nog bara längre tid. En vän som jobbat som slaktare har sagt att det är lättare att stycka en varm kropp, än en kall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bollkalle19
En liten bisak.
Jag har samtalet med min bror som arbetar på en psykiatrisk avdelning.
Hans försvar: jag var hemma och därför kan det inte ha hänt något.
Det är tydligen relativt vanligt när man själv anser att man är den högsta i rang.
Han, skulle ju aldriiig gjort nåt sånt där så om han då säger att han har varit hemma, då finns det alltså ingen chans att anklaga honom. Han är safe, i sina egna ögon. Det finns "bevis" för att han var hemma, alltså är han oskyldig.
Troligtvis har han intalat sig detta i ett halvår och därför är detta sanningen nu. Han skulle alldeles säkert klara vilket test som helst, detta är hans sanning nu. Det andra är bortglömt.
T KAN ju ha varit i psykos/sinnesförvirrat tillstånd, och faktiskt på riktigt inte kommer ihåg.
Citat:
Ursprungligen postat av
jjagare
Kanske han var där för att fixa röka, i salibarättegången så var det en snubbe som bodde på Ljungskile folkhögskola som hade massa droger men oxå vapen. Det skulle ej förvåna mig om det pluggar någon kran där, perfekt täckmantel att bo på en kristen fhsk
Ja, polisen hittade ju tydligen ingen narkotika alls i bostaden, men de hade väl hittat tabletter i något utrymme som T hade tillgång till enligt media då. Men allt det där finns inte med i FUP och har försvunnit från media.
Citat:
Ursprungligen postat av
blomvattnare
Jag kommer inte åt FUP just nu, men som jag minns det beskrev grannen det ungefär som att "Wilma var välklädd vilket hon brukade vara".
Om min minnesbild stämmer har ju denna granne egentligen inte sagt att hon såg ut som om hon skulle på fest.
Jag kommer ihåg det som du. jag tror dock att "festen" fanns med i mediarapporteringen/mediaspekuleringar, ett tag.