Citat:
Ursprungligen postat av
LilaNejlikan
Hänger inte med nu med vad du egentligen vill komma fram till. Det är OK, alla har rätt till sina spekulationer, även om de inte är så himla relevanta.
Mer att min hjärna inte är intresserad av att det ”skulle” kunna vara något annat än ett förj*vligt mord och styckning. Då det är så öppet och tydligt med det! Kom igen...
Jag är helt emot tanken och spekulationen om att det skulle vara ett självmord!
I detta läge och i just denna situation är självmord inte relevant från min sida iallafall. Klart och tydligt ett mord.
Punkt.
Den här tråden går lite för snabbt varpå kortare kommentarer lätt tas för fullständiga, genomtänkta, åsikter. Som jag nämnt tidigare är jag personligen övertygad om att det handlar om ett mord, däremot ställer jag mig tveksam till att den bevisning som presenteras i FUP:en är tillräcklig för att få en fällande dom för mord.
Således är det intressant, både på ett juridiskt och ett mer allmändagligt plan, huruvida det finns tillräckligt trovärda alternativa scenarion. Att helt avvisa ett möjligt scenario utan belägg för det känns drastiskt och ganska oseriöst, då blir det mer en fråga om vad man
vill ska ha hänt snarare än vad fakta visar oss ha hänt.
Nu gräver sig TT djupare ner i sitt hål varje gång han talar under huvudförhandlingen så det är inte uteslutet med fällande dom, men det är verkligen inte uteslutet med friande (avseende mord) heller i.om att det finns ganska lite information att gå på avseende dödsfallet. Vidare finns det viss information som talar för att det
kan ha handlat om självskadebeteende (avseende dödsfallet). Jag säger inte att det är den mest troliga förklaringen eller ens en förklaring jag själv tror på, däremot finns det tillräckligt för belägg för att man inte bara ska kunna avvisa det scenariot som trams. I vart fall inte juridiskt. Sedan finns det ju vissa användare som kommer med mer... vilda teorier och bygger vidare på detta, det är en annan sak.