2020-06-02, 10:52
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jag har en fråga till er som har scannat Internet.

Finns det något fall där en människa har hittat en död person och därefter delat på kroppen?

För övrigt tycker jag att man borde kunna se hur huvudet är delat från överkroppen.
Har han huggit besinningslöst innan så att huvudet nästan var av eller har har tagit sig tid att karva efteråt, med kniv?
Eller har han letat reda på något annat verktyg? Sax? Såg?

Jag finner inget om märken på vad som har använts.
För OM det är såg, kan man nog dra slutsatsen att kroppen är i fler delar.
Men om han "bara" hade en slö kökskniv, så stämmer det nog som han sa: det går inte stycka en kropp med dom knivarna.

Stämmer nog klarar inte av det med bara kniv. Kanske går bryta skelettet efter köttet är skurit. En kille som han har nog ingen såg eller avbitare hemma eller verktyg. Han hade ju ingen bil och verkar inte så händig. Man får ta i för att bryta loss ben från kött. Finns ingen slaktare här som kan tala om när man stycker större djur som rådjur hjort eller älgkalv.
Citera
2020-06-02, 10:56
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaNejlikan
Nu har det här ingenting med detta fall att göra. Utan jag frågar DIG gällande ditt tankesätt. Påstår du att du som kvinna/man inte skulle ha problem med att andra kvinnor/män spanar in din partner?!

Måste också påpeka detta med ursprung som hela tiden kommenteras!

Man måste verkligen vara inkompetent när man tror att liknande händelser, svartsjuka och/eller makt BARA handlar om ursprung. Jag kan garantera dig att SVENSKA killar/män, kan vara lika svartsjuka och ha en otrolig makt över sin flickvän/fru! Bevittnat det själv. Flera hundratals gånger. Kan man bara sluta skylla på ursprung hela jävla tiden!

Skulle var stolt om de gjorde det, men det är jag det. Vet inte hur killar idag fungerar med svartsjuka finns någon studie i ämnet?
Citera
2020-06-02, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Mja, rent tekniskt finns det väl ganska lite som talar mot självmord?
Så klart det är relevant om det finns alternativa, trovärdiga, förklaringar.

Hänger inte med nu med vad du egentligen vill komma fram till. Det är OK, alla har rätt till sina spekulationer, även om de inte är så himla relevanta.

Mer att min hjärna inte är intresserad av att det ”skulle” kunna vara något annat än ett förj*vligt mord och styckning. Då det är så öppet och tydligt med det! Kom igen...

Jag är helt emot tanken och spekulationen om att det skulle vara ett självmord!

I detta läge och i just denna situation är självmord inte relevant från min sida iallafall. Klart och tydligt ett mord.

Punkt.
Citera
2020-06-02, 11:02
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Vad jag baserar det på? Det som står i förundersökningsprotokollet. Det står inte att man funnit något annat än blod som kan misstänka vara det som bluestar reagerat på. Om du kan hitta att man funnit timjan, jord med järn i eller exempelvis mossa och att det kan misstänkas vara det fluorescensen beror på får du citera

Och kadaverin är det inte heller

BLUESTAR don’t detect where a dead body has laid but detect latent blood.

Best regards

Jean-Marc LEFEBVRE-DESPEAUX
President
BLUESTAR®
P.O. box 246
16, avenue de la Costa
Monte Carlo
98000 MONACO
Phone +377 9797 3177
Fax +377 9797 3161
www.bluestar-forensic.com

https://imgur.com/36pUJlx

Det var väl likhunden från Tyskland som gjorde det jobbet
Citera
2020-06-02, 11:05
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Det var väl likhunden från Tyskland som gjorde det jobbet

Picasso2 har några gånger hävdat att bluestarundersökningar visar kadaverin

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Citera
2020-06-02, 11:07
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Dödförklara gör läkare och endast läkare. Tishko Shabaz Ahmed, invandrad kurd från Irak, ska genast inleda HLR samt ringa 112. Han ska fan i mig inte ”dödförklara” någon överhuvudtaget. Är du på riktigt eller driver du bara med oss?

Om du går på alla vesmas inlägg kommer du att se en röd tråd och det är alla möjliga teorier om att MGM inte har gjort W något ... Vilket har gjort att en hel del i denna tråd blir aningen frustrerade. Orsak till vesmas inlägg vet vi ej men helt klart är att de mest osannolika teorier av vad som kan ha hänt finns i dessa inlägg.
Citera
2020-06-02, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaNejlikan
Hänger inte med nu med vad du egentligen vill komma fram till. Det är OK, alla har rätt till sina spekulationer, även om de inte är så himla relevanta.

Mer att min hjärna inte är intresserad av att det ”skulle” kunna vara något annat än ett förj*vligt mord och styckning. Då det är så öppet och tydligt med det! Kom igen...

Jag är helt emot tanken och spekulationen om att det skulle vara ett självmord!

I detta läge och i just denna situation är självmord inte relevant från min sida iallafall. Klart och tydligt ett mord.

Punkt.

Den här tråden går lite för snabbt varpå kortare kommentarer lätt tas för fullständiga, genomtänkta, åsikter. Som jag nämnt tidigare är jag personligen övertygad om att det handlar om ett mord, däremot ställer jag mig tveksam till att den bevisning som presenteras i FUP:en är tillräcklig för att få en fällande dom för mord.

Således är det intressant, både på ett juridiskt och ett mer allmändagligt plan, huruvida det finns tillräckligt trovärda alternativa scenarion. Att helt avvisa ett möjligt scenario utan belägg för det känns drastiskt och ganska oseriöst, då blir det mer en fråga om vad man vill ska ha hänt snarare än vad fakta visar oss ha hänt.

Nu gräver sig TT djupare ner i sitt hål varje gång han talar under huvudförhandlingen så det är inte uteslutet med fällande dom, men det är verkligen inte uteslutet med friande (avseende mord) heller i.om att det finns ganska lite information att gå på avseende dödsfallet. Vidare finns det viss information som talar för att det kan ha handlat om självskadebeteende (avseende dödsfallet). Jag säger inte att det är den mest troliga förklaringen eller ens en förklaring jag själv tror på, däremot finns det tillräckligt för belägg för att man inte bara ska kunna avvisa det scenariot som trams. I vart fall inte juridiskt. Sedan finns det ju vissa användare som kommer med mer... vilda teorier och bygger vidare på detta, det är en annan sak.
Citera
2020-06-02, 11:08
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Att göra slut gång på gång, och sen ta tillbaka, är ett oerhört tydligt tecken på en psykopat, som anser sig äga och ha kontroll. Efter varje gång han gjort slut och tagit tillbaka, så har han boostat sitt eget alfahannetänk och därmed ännu mer sänkt hennes självförtroende. Genomtänkt, vidrigt och ondskefullt..

Ja!
Citera
2020-06-02, 11:09
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
En användare frågade i natt hur mycket folie som kan ha gått åt till att slå in huvudet (jag hittar inte tillbaka till frågan).

Och att det hade gått åt/saknades ca 30 m folie i LGH.

Rätta mig om jag har fel nu, men huvudet var väl inslaget i 7 lager folie?

Ett huvud behöver ca 50 centimeter stora foliebitar för att täcka runt.

5x7=35 så det bör bli ca 35 meter folie faktiskt. Om det var 7 lager.

Även om det saknas 60 meter folie, så är det för lite för att resten av kroppen ska vara inslaget i folie, i varje fall i flera lager.

Men siffrorna kanske är felaktiga.

En spekulation.
Citera
2020-06-02, 11:10
Medlem
Citat:
Dödförklara gör läkare och endast läkare. Tishko Shabaz Ahmed, invandrad kurd från Irak, ska genast inleda HLR samt ringa 112. Han ska fan i mig inte ”dödförklara” någon överhuvudtaget. Är du på riktigt eller driver du bara med oss?

Ska och ska.
Visst kan man diskutera huruvida han stod i garantställning till offret men i regel gäller inte garant mellan partners. Så något tvång att inleda HLR och kontakta 112 finns således inte. Däremot kan man ju diskutera vad en individ i en sådan situation bör göra, men det är en annan sak.
Citera
2020-06-02, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
En användare frågade i natt hur mycket folie som kan ha gått åt till att slå in huvudet (jag hittar inte tillbaka till frågan).

Och att det hade gått åt/saknades ca 30 m folie i LGH.

Rätta mig om jag har fel nu, men huvudet var väl inslaget i 7 lager folie?

Ett huvud behöver ca 50 centimeter stora foliebitar för att täcka runt.

5x7=35 så det bör bli ca 35 meter folie faktiskt. Om det var 7 lager.

Även om det saknas 60 meter folie, så är det för lite för att resten av kroppen ska vara inslaget i folie, i varje fall i flera lager.

Men siffrorna kanske är felaktiga.

En spekulation.

Känns väl osannolikt att kroppen skulle vara inslagen i folie..?
Varför huvudet sparades i lägenheten kan jag inte ens med mina vildaste fantasier svara på men det mest sannolika angående kroppen är ju naturligtvis att den dumpats i naturen varpå folie skulle motverka det syfte man vill uppnå.
Citera
2020-06-02, 11:16
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ok, din smöriga jävla tönt. Då kan du härmed redogöra för oss övriga i tråden exakt hur en rättegång går till. ”Naturligtvis avlägger inte målsägande vittnesed” Ok, bra så. Så vem som helst kan därmed ljuga sig blå i svensk domstol?

Du ska länka till hur det fungerar, ditt eget ord tror jag inte det minsta på.

Dessa länkar kan förklara hur ed etc fungerar:

https://lawline.se/answers/maste-familjemedlemmar-svara-

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ed_(juridik
Senast redigerad av CS128 2020-06-02 kl. 11:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in