Citat:
Ursprungligen postat av
Nulb
Tror kanske du blandat ihop mig med någon här? Kan inte minnas att jag uttalat mig om rättspsyk i denna tråd och har i regel inga starka åsikter vare sig för eller mot. Men om det finns indikationer på att TT i detta fall lider av en allvarlig psykisk störning är det ju naturligtvis ett alternativ som bör övervägas.
Nej, jag har inte blandat ihop dig med någon annan, men jag var nog lite otydlig. Din spekulation är att T döms för endast griftefridsbrott för att man troligen inte kan bortse ifrån att W dött på annat sätt än mord/dråp/vållande.
Jag tyckte mig läsa förut (vet inte riktigt var) att lilla RPU faktiskt hintade om en stor RPU, nästan som en rekommendation till domstolen, något jag tycker är rätt ovanligt. Jag har inte läst T:s RPU, men det var någon artikel om den i typ december.
Men med T:s förhör i domstolen igår, så tycker i alla fall jag att allt inte står rätt till i huvudet på honom och jag tror ändå att han egentligen inte ljuger (kanske väldigt lite), antingen vet han faktiskt inte (blackout) och/eller han lever verkligen i en annan verklighet. Vad jag förstår så har T förlorat 2 st mammor rätt nära inpå i tid (när han var barn), och W:s pappa hade tydligen lånat ("lånat") ut pengar till möbler i lgh, så möblerna verkar ju då vara hennes, så han riskerar att förlora ännu en kvinna och en annan trygghet, sitt hem, eller i alla fall alla möbler.
Det känns ibland som att han kan ha multible personalitys.....mycket ovanligt förstås.
Dessutom vittnar ju i princip ALLA (även W:s "sida" som är de enda som hörts hitintills) att T blev personförändrad några veckor före mordet, vilket försvaret bör kunna använda sig av.