2020-06-01, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Så du menar att tjejen som körde bilen har kapat fjädrarna på sina föräldrars Audi årsmodell 2010 nånting. Samtidigt som 4 tonårspojkar väger 90 kilo vardera.

Ja fjädrarna är ju kapade om du tittar på hennes bilder. Det var ju dessutom "hennes" bil som hon har fått av föräldrarna. Ingenjörerna på VAG har inte heller kalkylerat fram maxlasten på en bil med utgångspunkt att fjädrarna blivit kapade av ett drägg i Norrlands urskogar.
Citera
2020-06-01, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuvaLie
Känns lite osmakligt att hon snapchatar från intensiven. Lite förnedrande gentemot grabbarnas nära och kära?
När polisen dessutom öppnat en FU gällande vållande till annans död knske hon borde vara lite mer eftertänksam.

De är inte från iva och det är tjejen som va passagerare, föraren ligger på iva och tillståndet är kritiskt så hon lär inte göra uppdatera något på ett tag.
Senast redigerad av 2an 2020-06-01 kl. 22:29.
Citera
2020-06-01, 22:27
Medlem
Citat:
Inte hon som är 19? Blandar ihop de två efter allt fram och tillbaka i tråden.

Nej precis, hon som är 19 år och körde bilen vårdas fortfarande för livshotande skador (enligt senaste jag läst men är inte säker).
Citera
2020-06-01, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grekenful
Förmodligen är hon påverkad av smärtstillande. Håller med att det annars känns lite konstigt men hon är väldigt ung.

Ja, en fjortis har ingen empatisk förmåga ännu
Citera
2020-06-01, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Nä verkar livshotande/kritiskt skadad fortfarande och ligger på iva i Umeå och kämpar för att överleva, 3e dygnet brukar bli extra kritiskt. Är nog i Umeå pga skallskada som nämnts i tråden.

Varför är tredje dygnet extra kritiskt?
Citera
2020-06-01, 22:32
Medlem
Kikade in nyss på lite av de avlidnas instas, såg att någon lirare hade skriivt rih hurensohn
rih kan vara rot in hell/rest in heaven, däremot hurensohn är horunge så respektlöst så det finns inte...

Btw är lovisa vaken eller
Citera
2020-06-01, 22:33
Medlem
Dåligt av poliserna att missa en person i bäcken ända till förmiddagen. Kollar de inte runt om bilar som krockat??
Citera
2020-06-01, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Inget sympatiskt intryck man fick av henne precis...
Men hon kanske var påverkad av morfin eller något när hon skrev.

Förmodligen kan flickan ha fått lugnande medicin, vilket inte är ovanligt när man har råkat ut för ett trauma. Att hon förefaller "oberörd" över pojkarnas bortgång, har nog mer med påverkan av mediciner, än att hon inte skulle bry sig. Nu handlar det om att hon ska vårdas för sina skador och då är det inte särskilt befrämjande att hon kanske går in i depression pga pojkarnas död. Det skulle bli för mycket för vem som helst: Att hantera det faktum att man själv är skadad och oron kring det och att samtidigt chockas, börja sörja och må dåligt av att pojkarna är bortgångna. Lugnande medicin lägger locket på under en period då hon behöver läka själv i första hand.
Citera
2020-06-01, 22:35
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Dåligt av poliserna att missa en person i bäcken ända till förmiddagen. Kollar de inte runt om bilar som krockat??

Ofattbart klantigt.
Citera
2020-06-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
För att ligga på intensiven behöver man vara allvarligt skadad och behöva vara övervakad. Jag har svårt att tro att personer som ligger där orkar hålla på med mobilen. Sedan ser värdena bra ut på monitorn. Hade hon legat på en ortopedavdelning tror jag inte hon skulle ha övervakning. Hon kan iofs vara uppkopplad om hon är på väg in på op.
Jag har mött otaliga personer som fipplar med både iPads och mobiler - fan laptops, på IVA.
Du kan googla och läsa om hur vårdkedjan fungerar och vad olika avdelningar har för funktion.
Nej man har itne den typen av övervak på en Ortopedavdelning. Jag har åtminstone aldrig varit med om det.

Vad menar du att värdena på monitorn ser "bra" ut? Kika på hennes puls och AF och beakta att du inte vet hur mycket smärtlindring, vilka LM hon är påverkad av etc. Det är inte en oskadad 14-åring.i vilotillstånd som ligger där. De ser dessutom på en bild och hon skriver att hon har flera frakturer.

Citat:
Ursprungligen postat av user0420
Jag har varit uppkopplad när jag har legat på ortopedavdelning men bara ska in på rutinoperation typ. Alltid fått ekg och grejer för att det ska vara klart innan man ska in på själva operationen, antar jag? Men man hamnar väl inte på IVA om det inte är livshotande?
Du har troligen inte haft den typen av övervak på Ortopeden. Hon har en artärnål, det hanterar inte en ortopedavdelning heller. Jag har svårt att tänka mig, dessutom, att hon redan slussats vidare till ortopeden eller en barnavd. Hon är på någon form av IVA.

Citat:
Ursprungligen postat av bubblefox
Men det är ju uppenbarligen en uppmärksamhetskåt unge det här... Knappast nära vän med någon av de inblandade. Sitter och spyr ur sig "info" och smileys när ens bästa vänner dött...? Nej.
Du är inte så lite svagbegåvad. Det är så ungar håller på med sina mobiler och som dessutom reda, av flera, förklarats är hon smärtpåverkad, Lm-påverkad och med största sannolikhet psykiskt påverkad. Det är ingen lätt situation hon befinner sig i.

Citat:
Känns lite osmakligt att hon snapchatar från intensiven. Lite förnedrande gentemot grabbarnas nära och kära?
När polisen dessutom öppnat en FU gällande vållande till annans död knske hon borde vara lite mer eftertänksam.
Varför är det "osmakligt"? Som ovan, beakta hennes tillstånd. Jag kan inte se hur det är förnedrande för killarna, de är avlidna. De finns inte mer (ledsen om du inte visste men Gud finns inte - och inte heller jultomten).
Om deras anhöriga tar illa vid sig av att den överlevande passageraren kommunicerar med sina vänner.. Tja. De bör ha andra prioriteringar nu.

Polisen kommer intervjua henne i utredningen om vad som hände. Hon kommer inte att bli åtalad, med största sannolikhet då hon var passagerar och dessutom 14 (?) år.
Citera
2020-06-01, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RecceDoc

Hon har precis varit med om en mycket allvarlig och tragisk olycka, du kan se på övervakningsskätmen att hon är smärtpåverkad, troligen trots höga doser opioder.

Nyfiken bara, hur ser du det?
Citera
2020-06-01, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RecceDoc
Jag har mött otaliga personer som fipplar med både iPads och mobiler - fan laptops, på IVA.
Du kan googla och läsa om hur vårdkedjan fungerar och vad olika avdelningar har för funktion.
Nej man har itne den typen av övervak på en Ortopedavdelning. Jag har åtminstone aldrig varit med om det.

Vad menar du att värdena på monitorn ser "bra" ut? Kika på hennes puls och AF och beakta att du inte vet hur mycket smärtlindring, vilka LM hon är påverkad av etc. Det är inte en oskadad 14-åring.i vilotillstånd som ligger där. De ser dessutom på en bild och hon skriver att hon har flera frakturer.

Du har troligen inte haft den typen av övervak på Ortopeden. Hon har en artärnål, det hanterar inte en ortopedavdelning heller. Jag har svårt att tänka mig, dessutom, att hon redan slussats vidare till ortopeden eller en barnavd. Hon är på någon form av IVA.

Du är inte så lite svagbegåvad. Det är så ungar håller på med sina mobiler och som dessutom reda, av flera, förklarats är hon smärtpåverkad, Lm-påverkad och med största sannolikhet psykiskt påverkad. Det är ingen lätt situation hon befinner sig i.

Varför är det "osmakligt"? Som ovan, beakta hennes tillstånd. Jag kan inte se hur det är förnedrande för killarna, de är avlidna. De finns inte mer (ledsen om du inte visste men Gud finns inte - och inte heller jultomten).
Om deras anhöriga tar illa vid sig av att den överlevande passageraren kommunicerar med sina vänner.. Tja. De bör ha andra prioriteringar nu.

Polisen kommer intervjua henne i utredningen om vad som hände. Hon kommer inte att bli åtalad, med största sannolikhet då hon var passagerar och dessutom 14 (?) år.

Haha va? Nähä? Nä de har bara satt på mig fejk-lappar över bröstet för att det sett coolt ut och kopplat dit sladdarna för att jag ska känna mig trygg? Jag förstår. Trodde faktiskt att de ville ha koll på ekg när man låg nedsövd men jag har förmodligen fel. Med tanke på alla dina förkortningar framstår du som lika vårdkunnig som han med det undernärda barnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in