2020-06-01, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Tack, Picasso! Vet vi om sperma syns i Bluestar? Jag ger mig in i det hela utan kunskap eller teorier men med ett intellektuellt och sunt tänkande.
Man använde något annat till sperma. Man använde Kinds reagens till det. Åtminstone denna gång. Vet inte i övrigt.

Tillägg: Jag kan tänka att man topsade när man såg att det lyste upp, men när man inte fick reagens på blod så använde man Kinds reagens och fick träff. Men detta är spekulation från min sida.
Senast redigerad av Picasso2 2020-06-01 kl. 20:23.
Citera
2020-06-01, 20:19
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkvettet
Skönt att jag inte är ensam om långa inlägg.

Ja detaljerna är ju svårare, särskilt hur hon bragts om livet i och med att kroppen saknas. Men jag föreställer mig att han har ihjäl henne i vardagsrummet och att han åtminstone delvis använt sig av en kniv, det skulle förklara varför det är så mycket blod där. Läste någonstans att döda kroppar inte blöder då blodet koagulerar. Anledningen till att vardagsrummet inte avsatte någon likdoft kan bero på att han lyft upp hennes döda kropp och lagt den på överkastet och lämnat den där ett tag, bl.a. medan han var borta i Ljungskile.

Det här med fekalierna har jag nog missat trots att jag läst FUP, om än några delar mer noggrant än andra. Angående sperma på överkastet tror jag att det (som någon annan också har skrivit) handlar om att det inte är ovanligt med sperma på överkastet hos unga killar. Jag tror inte att det har tillkommit i samband med mordet så att säga.

Blodet på överkastet kan ha tillkommit efter att han lindat in kroppen i det. Att bluestar visar spår på ganska mycket blod kan bero på att hon varit väldigt blodig på kroppen efter de knivhugg hon tilldelats av T. Men samtidigt är det konstigt att man inte ser något blod på överkastet (förutom några enstaka droppar om jag läst rätt?) innan man sprejat på med bluestar. Det talar ju för att han skulle ha tvättat överkastet, men då skulle ju även de synliga bloddropparna samt sperman ha försvunnit. Då tänker jag att han använt sig av en tvättmaskin, men han kanske bara har handtvättat där det var tydliga spår efter blod. Det finns ju heller ingen tvättmaskin i lägenheten och jag har inte läst någonstans att han besökt någon tvättstuga.

Tack för din fina förklaring om hur det kan ha gått till. Ett par saker jag vill komplettera din fina teori med. Det ena är att jag tror han drar söderut för att slå flera flugor i en smäll. Göra sig av med saker, förvilla polisen med tågbiljettköpet på Ws kort, och skaffa sig ett alibi för var han var på kvällen. Det sista kom han på när han valde att gå hem, ut med armarna så att folk ringer polisen. Det var hans sätt att få bästa tänkbara alibi givet situationen.

Det andra gäller överkastet: Jag tror att han trots allt tvättat överkastet, via duschen, eller i tvättstugan (riskabelt!). Siluetten kan vara blodrester från tvätten som inte syns via bluestar, men som inte helt tagits bort av tvätt. Blodfläckarna som tillkommit efteråt tror jag är från att han flera gånger haft resväskan på överkastet för att göra sig av med den, men inte känt sig säker på hur, och då lagt in den igen. Vi vet att den läckte blod/vätska i skåpet och kan ha gjort så redan dagen/dagarna efter styckningen.

Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
En teori om att Wilma har begått självmord:

Håll uppe modet vemsa, jag tycker det är uppfriskande med alternativa förklaringsmodeller. Hon kan ha skadat sig själv och han kan ha varit del i att avsluta och därefter insett att han ändå riskerar åka dit för mord.

Citat:
Ursprungligen postat av priv31
På baksidan finns där någon återställningskod
Och det är BTC- bitcoin ?

Kan det vara engångskoder till Nordea? Det är 10 koder med 8 siffror till varje kod. I andra hand skulle det kunna vara hans handskrivna kod för att komma åt sin Bitcoin wallet.
Citera
2020-06-01, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nu är jag personligen övertygad om att han bragt henne om livet med våld men måste ändå fråga varför det per definition skulle bli mindre blod vid ett självmord jämfört med ett mord?

Beror helt på vilket sätt man valt att utföra självmordet. Skär du av halspulsådern så ja, möjligtvis blod i samma mängd som mord. Men nu har detta inget med självmord att göra, därav att jag inte bryr mig om den idén och går på den delen för att ha en diskussion om det.

Ingen idé att tappa den röda tråden om vad tråden här egentligen faktiskt handlar om.
MORD OCH STYCKNING.

Det fanns fettvävnad och muskelvävnad här och var.... Hela idén om självmord är bara absurd och idiotisk. Det var det jag ville ha sagt. Inte att det KAN bli mindre blodmängd med ett självmord.
Citera
2020-06-01, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrie.Mathison
Alltid lika fascinerande med dessa krimtrådar. Utan undantag kommer det alltid en eller ett fåtal "vita riddare" som ska rentvå den otvivelaktigt skyldige...

Man kan inte låta bli att undra över detta fenomen? Den ena mer absurda teorin efter den andra läggs fram.

Vemsa - jag är helt uppriktigt nyfiken: vad är det som får dig att engagera dig i det här fallet? Om du ställer en av dina teorier mot t.ex. åklagarens - tycker du din egen är mer trolig och rimlig?

Är väl inte mer uppseendeväckande än övriga konspirationsteoretiker som jagar allt annat än den mest sannolika förklaringen? Klart det är lockande i ett fall som detta där så pass mycket information saknas. I.om att dödsorsaken är okänd öppnar detta för alternativa förklaringar. Klart det tillkommer en del individer med uppfattningen "MEN TÄNK OM...".

Själv intresserar det mig utifrån ett juridiskt perspektiv, mer specifikt att det är svårt att fälla någon för mord då dödsorsaken är okänd. Det finns för många okända variabler. Däremot lyckas ju TT ypperligt med att gräva ned sig djupare i ett hål så håller det inte för osannolikt att han blir dömd för mord. Med den saken sagt finns det dock viss fakta som talar för ett alternativt händelseförlopp, så skulle TT spela sina kort rätt skulle det bli svårt att fälla honom för något annat än brott mot griftefriden.
Citera
2020-06-01, 20:23
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Ett stort tack! Har sen dagen twitterkontot lades upp inte hängt med alls på vad posterna där har inneburit.

Tishko ska alltså ha blivit svartsjuk på att hon postat en bild på någon annan man som hon då jämfört honom med?
Ursäkta men jag är seg i kolan idag 😂
Varför blev han svartsjuk - det är bara han kan berätta, men han erkänner inte. Man försöker läsa genom raderna och gissa. W saknade bostad, hon har sagt att hon skulle kunnat flytta till en annan kille. Jag tror att det blivit sista droppe för T. Med tanke på vilka våldsamma skador fanns på hennes huvud - det var ett raseriutbrott.
Citera
2020-06-01, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Som sagt, då kan hela lägenheten vara nedkletad med vissa växtdelar, klorin eller viss lera. Men det står det inte heller något om. Blod har hittats i sängen, förmodligen är det blod som vi ser i bluestarundersökningen också. Om inte annat kanske Tishkos advokat läser det här, hon kan argumentera för att lysspektaklet vi ser på bilderna egentligen kan vara lera.

Klart som fan det är blod, men det kommer förr att det regnar nerifrån än att Picasso pudlar. Tre topsningar gjordes i silhuettområdet, en påvisar blod, två gör det inte (bild sid 266 i fup, text lite längre fram), vilket inte är det samma som att det inte är blod på alla tre ställena. Ponera att T, när han i eftertänksamhetens kranka blekhet, inser vad han ställt till med, flyttar Ws nedblodade kropp från vardagsrum till toalett. Där tar han av Ws nedblodade kläder och tvättar av kroppen, som han sedan bär ut till sängen. Ej för ögat synligt, rejält utspätt blod finns kvar på kroppen. Det går ner i överkastets textilfiber där det torkar in och sitter kvar vid topsning. Det är inget jävla kadaverin (som varken är ett protein eller biologiskt material).
Citera
2020-06-01, 20:26
Medlem
SweKingCalles avatar
Granne hade tydligan träffat W i trapphuset onsdag kväll uppklädd lite fint, vet man vad hon gjorde på onsdagskvällen och vem hon träffade ?
Citera
2020-06-01, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Klart som fan det är blod, men det kommer förr att det regnar nerifrån än att Picasso pudlar. Tre topsningar gjordes i silhuettområdet, en påvisar blod, två gör det inte (bild sid 266 i fup, text lite längre fram), vilket inte är det samma som att det inte är blod på alla tre ställena. Ponera att T, när han i eftertänksamhetens kranka blekhet, inser vad han ställt till med, flyttar Ws nedblodade kropp från vardagsrum till toalett. Där tar han av Ws nedblodade kläder och tvättar av kroppen, som han sedan bär ut till sängen. Ej för ögat synligt, rejält utspätt blod finns kvar på kroppen. Det går ner i överkastets textilfiber där det torkar in och sitter kvar vid topsning. Det är inget jävla kadaverin (som varken är ett protein eller biologiskt material).
Antingen blödde inte Wilma så mycket då hon låg i sängen eller blödde hon men låg inlagd i något som sög upp delar av blodet eftersom det inte finns så mycket blodbesudlingar synliga där. Sängöverkastet har inte tvättats efter att Wilma legat där då besudlingar finns kvar på det. Bluestarundersökningen påvisar fluorescens i området där likhunden markerade och där finns även blod från Wilma.

Jag tolkar det som att det inte fanns speciellt mycket blod på överkastet - men ni tolkar annorlunda. Då får det bli så.
Citera
2020-06-01, 20:35
Medlem
Thisko hade svårt att förklara hur han kunde trampat i wilmas blod i lägenheten utan att märka något... hmm..han måste ju tro rätten är dum i huvudet.
Eller så är det han själv som är dum.

Du är rökt thisko, tok körd är du, bara patetiskt allt som trillar ut från truten på dig.
Citera
2020-06-01, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man har INTE hittat blod på kroppssilhuetten. Likdoften hittade hundarna.

Jo, fup bild sid 266 och text lite längre fram.
Citera
2020-06-01, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaNejlikan
Beror helt på vilket sätt man valt att utföra självmordet. Skär du av halspulsådern så ja, möjligtvis blod i samma mängd som mord. Men nu har detta inget med självmord att göra, därav att jag inte bryr mig om den idén och går på den delen för att ha en diskussion om det.

Ingen idé att tappa den röda tråden om vad tråden här egentligen faktiskt handlar om.
MORD OCH STYCKNING.

Det fanns fettvävnad och muskelvävnad här och var.... Hela idén om självmord är bara absurd och idiotisk. Det var det jag ville ha sagt. Inte att det KAN bli mindre blodmängd med ett självmord.

Mja, rent tekniskt finns det väl ganska lite som talar mot självmord?
Så klart det är relevant om det finns alternativa, trovärdiga, förklaringar.
Citera
2020-06-01, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Jo, fup bild sid 266 och text lite längre fram.
Ja, man har hittat blodbesudlingar. Men hela silhuetten är inte blod vilket folk härinne tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in