2020-06-01, 19:33
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
JO det har man:

FUP sidan 278
Sovrum
 5501/46793–19/S074
Tops – sängöverkast, efter Bluestar.
På topsen kunde blod inte påvisas.
 5501/46793–19/S075
På topsen påvisades blod. Analysen visar en blandning av DNA från minst två personer. Resultaten talar extremt starkt för att huvuddelen av DNA:t kommer från Wilma Andersson (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting. Den mindre delen av DNA:t kan inte utvärderas för jämförelse mot person.
 5501/46793–19/S076
På topsen kunde blod inte påvisas.

Källa: (S075)
https://forumbilder.com/i/r5dQ

Helt riktig det framgår klart och tydligt om man läser FUP.
Citera
2020-06-01, 19:34
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du blandar inte ihop det med muskelvävnader? Några fekalier har inte nämnts i vardagsrum och/eller sovrum.

Så kan det vara. Få fixa läsningen lite mer noggrant när jag får tillgång till FUP:en igen.
Citera
2020-06-01, 19:39
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
I korthet - det har funnits i den tekniska undersökning både i vardagsrummet och på överkastet. Enligt FUP - som jag inte har tillgängligt - du får leta i FUP.

Tänker du på besudlingar?
Citera
2020-06-01, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddan73
https://jonehrsson.se/

Skrolla ner till länken med ”trofesamlaren”
I den tredje bilagan som kommer längre ner så är det s 27av 298

Där är det ett papper handskrivet 1-10 med siffror bredvid. Vad kan detta betyda?

På baksidan finns där någon återställningskod
Och det är BTC- bitcoin ?
Citera
2020-06-01, 19:44
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Att folk i den här tråden har så svårt att skilja mellan olika händelseförlopp och olika brott.
Att det finns alternativa förklaringar till dödsfallet betyder inte att det finns alternativa förklaringar till avlägsnandet av huvudet. Det är två separata händelseförlopp och således två separata brott: brott mot griftefriden och mord.

Såvitt jag kan se utifrån Vemsa's inlägg talar han endast om dödsfallet och inte efterföljande styckning.
Som du själv skrivit : läs på först, prata sen. 🧐
Citera
2020-06-01, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Det var ingen större mening att larma, hon hade ju redan tagit bort sitt huvud. (enligt @vemsa)Bedrövligt tankesätt.. 😔

Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Att folk i den här tråden har så svårt att skilja mellan olika händelseförlopp och olika brott.
Att det finns alternativa förklaringar till dödsfallet betyder inte att det finns alternativa förklaringar till avlägsnandet av huvudet. Det är två separata händelseförlopp och således två separata brott: brott mot griftefriden och mord.

Såvitt jag kan se utifrån Vemsa's inlägg talar han endast om dödsfallet och inte efterföljande styckning.

Ja, självklart menar jag, i min teori, att han har styckat henne efter att hon har begått självmord. Han överger henne och hon begår självmord medan han är i Ljungskile. Han kommer tillbaka till ett blodbad. Han styckar henne och gömmer undan liket.
Om man aldrig har kommit hem och hittat en anhörig uppenbart död genom självmord eller mord, då ska man kanske inte uttala sig om vad man själv hade gjort i den situationen. Lägg därtill att han kan ha varit pårökt, och kanske också tagit "lappar", läs sida 767 i FUP.

Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Ja tänkte inte på det 🤦🏼‍♀️ Fast tishko har ”bara” styckat henne vet du 🙈
Men att hjälpa familjen att få begrava en hel kropp är inget han vill..för då kommer sanningen fram om vad som hände.

Det spelar ingen roll hur fel det var/är av honom att dölja att hon begick självmord eller dölja att han tror att hon blev mördad av någon specifik annan, och det spelar heller ingen roll hur hemskt det är för familjen att inte kunna begrava hela kroppen, iallafall inte när det gäller frågan huruvida han har mördat henne.
Om han inte har mördat henne, då ska han inte fällas för mord!
Då får det bli griftefridsbrott och hindrande av rättvisa istället.
Citera
2020-06-01, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Som du själv skrivit : läs på först, prata sen. 🧐

Du får mer än gärna länka det inlägg där Vemsa skrivit att han tror att offret i fråga kapat sitt eget huvud. Jag hittar det då inte.

Jag väntar. Med spänning.
Citera
2020-06-01, 19:49
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Tänker du på besudlingar?

Ja du jag tänker nog på det och på muskelvävnader - tydligen finns det en del i vardagsrummet och på överkastet och längs in på en av knivarna där knivbladet och handtaget på kniven möts. Undersökningar av teknikerna går ju in i vareviga skrymsle och vrå ... Det återstår att se - men ni som har tillgång till FUP just nu (jag är inte hemma och har den inte just nu!) kan väl kika på just den delen av FUP där tekniska brottsplatsundersökningen beskriv så kommer vi kanske någonvart i den diskussionen?
Citera
2020-06-01, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja du jag tänker nog på det och på muskelvävnader - tydligen finns det en del i vardagsrummet och på överkastet och längs in på en av knivarna där knivbladet och handtaget på kniven möts. Undersökningar av teknikerna går ju in i vareviga skrymsle och vrå ... Det återstår att se - men ni som har tillgång till FUP just nu (jag är inte hemma och har den inte just nu!) kan väl kika på just den delen av FUP där tekniska brottsplatsundersökningen beskriv så kommer vi kanske någonvart i den diskussionen?
Det är nog så att du blandat ihop begreppen. Men det kan hända den bäste. Fekalier (bajs) nämns inte förutom ang toaletten och toalettrören.
Citera
2020-06-01, 19:54
Medlem
Alltid lika fascinerande med dessa krimtrådar. Utan undantag kommer det alltid en eller ett fåtal "vita riddare" som ska rentvå den otvivelaktigt skyldige...

Man kan inte låta bli att undra över detta fenomen? Den ena mer absurda teorin efter den andra läggs fram.

Vemsa - jag är helt uppriktigt nyfiken: vad är det som får dig att engagera dig i det här fallet? Om du ställer en av dina teorier mot t.ex. åklagarens - tycker du din egen är mer trolig och rimlig?
Citera
2020-06-01, 19:57
Medlem
du skojar? Om din teori hade varit sanning (vilket den inte är), OM hon hade fallit du tror på riktigt inte dom hade hittat skador/besudlingar etc på denna hypotetiskt vassa kant hon fallit på? Din teori är ett skämt, du känner T antar jag..

Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Du kan inte ha läst hela mitt inlägg nedan:

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

För då hade du sett att jag skrev "tex skurit sig i handlederna".

Och du kan inte heller ha läst FUP, tex sida 182, om du tror att något vasst har tryckt i ögat innan döden. Alla skador innan döden kommer enligt rättsläkaren från trubbigt våld, vilket ett fall mot tex golvet kan orsaka. Och falla mot golvet är det nog stor risk att man gör om man skär sig i handlederna.

Och det kan bli väldigt hårt fall om man svimmar och faller mot något, tex en TV-möbel, om det var det på sida 310 i FUP som du syftade på med "muskelvävnad". I övrigt finns bara muskelvävnad på kuddvar och knivar, vilket stämmer med min teori om att hon har begått självmord och han har styckat henne.

Se svar till #Bambambi ovan.

Och du måste väl ändå förstå att vi inte kan ha människor i fängelse för mord, om offret har begått självmord?
Livstids fängelse kostar pengar för samhället. Sen är det ju fel också mot gärningsmannen förstås.

Dessutom om Tishko inte har förstått själv att Wilma kan ha begått självmord, utan tror att hon har blivit mördad av någon annan, då kanske han kommer berätta var kroppen och hennes mobiltelefon finns, om man upplyser honom om att hon kan ha begått självmord. Och kanske kommer man då kunna bevisa att hon begick självmord.
Citera
2020-06-01, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Du förklarade? Så du har kunskap om hematologi?

Det är väl ändå ett plant golv inomhus?
Nä lägger ner diskussionen med dig för du vet inte.

Så du menar att om man häller ut tex en liter blod på ett golv i en pöl, då kommer det stelna och bli ungefär som knäck inom några minuter?
Eller kommer blodet iallafall vara fortfarande segt efter någon timme, så att man kan göra fotavtryck i det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in