2020-05-14, 16:07
Medlem
Förhoppningsvis får vi inställningsmöjligheter och kunna välja själv om vi ska se bilden i 4K eller high framerate. Tror nog jag väljer 60fps om det är så att spel hamnar i 30fps på 4k.
Citera
2020-05-14, 17:07
Medlem
Är osäker på om jag vill köpa ps5 day one. På ps4 var ju gummit i analogstickorna i dålig kvalité men det byttes ju ut efter ett tag. Med tanke på nuvarande pandemi, produktionen av antal konsoler så är det ju frågan om det räcker till alla som vill ha och kanske börjar de pumpa högre priser för att utnyttja situationen. Nå, för tidigt att avgöra just nu. Blir ingen förhandsbokning för mig åtminstone.
Citera
2020-05-14, 19:41
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Är osäker på om jag vill köpa ps5 day one. På ps4 var ju gummit i analogstickorna i dålig kvalité men det byttes ju ut efter ett tag. Med tanke på nuvarande pandemi, produktionen av antal konsoler så är det ju frågan om det räcker till alla som vill ha och kanske börjar de pumpa högre priser för att utnyttja situationen. Nå, för tidigt att avgöra just nu. Blir ingen förhandsbokning för mig åtminstone.

jag kommer vänta nåt år eller två innan jag köper ps5, gjorde samma med ps4 skaffade det först efter några år för 1990 på black friday lol, och när alla barnsjukdomar lagt sig på första versionerna av konsollerna.. alla har ju alltid problem köpa launch units gör jag inte om efter när min första ps3 dog inte långt efter... köpte sen en senare som än idag funkar.

ja gummit slits lite på kontrollern, men på min som medföljde är den ändå i ok skick med tanke på alla timmar jag använt den.
Citera
2020-05-17, 08:58
Medlem
Kbhmns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Demo-video av Unreal Engine 5 på en PS5: https://youtu.be/qC5KtatMcUw

Ser inte så tokigt ut.

Vad ska man säga, jag blev helt förbluffad av videon och grafiken. Men det blir jag varje gång jag ser en liknande tech demo innan en ny konsol släpps. Ser fram emot dagen när spel faktiskt ser ut så där. Den dagen lär dock dröja ett tag.
Citera
2020-05-18, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kbhmn
Vad ska man säga, jag blev helt förbluffad av videon och grafiken. Men det blir jag varje gång jag ser en liknande tech demo innan en ny konsol släpps. Ser fram emot dagen när spel faktiskt ser ut så där. Den dagen lär dock dröja ett tag.

Ja, ser riktigt bra ut. Personligen är jag ingen jätte-fan av Unreal-motorn då den allt som oftast får det mesta att se för glansigt och skinande ut. "Gears Of War" är ett bra exempel på det.
Citera
2020-05-18, 18:24
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
jag kommer vänta nåt år eller två innan jag köper ps5, gjorde samma med ps4 skaffade det först efter några år för 1990 på black friday lol, och när alla barnsjukdomar lagt sig på första versionerna av konsollerna.. alla har ju alltid problem köpa launch units gör jag inte om efter när min första ps3 dog inte långt efter... köpte sen en senare som än idag funkar.

ja gummit slits lite på kontrollern, men på min som medföljde är den ändå i ok skick med tanke på alla timmar jag använt den.
Gör nog samma. Köpte nog ps4 året efter release. Samma med switch som jag väntade en del med. Är ändå ganska tomt i spelbiblioteket när det kommer. En hel del spel kommer nog supporta ps4 också, åtminstone första året eller så. Sen spelar jag mest japanska spel som har lite mindre budget och är inte lika tunga tekniskt med grafik och så så skillnaden kommer nog vara minimal. Sen får jag erkänna att det där unreal engine 5 demot såg riktigt vasst ut. Trodde inte jag skulle bli så imponerad av grafiken och att det skulle vara så stor skillnad. Sen i slutändan är det en ganska trivial sak för mig. Mina senaste spel har varit FF7 originalet och ff9 på ps4. Somnium files. Trails of cold steel. De två första är ju ps1 kvalite. De andra två är ju inga grafiska mästerverk, men spelupplevelsen var ändå 1000 gånger bättre än det mesta västerländska skräp med hög budget och bra grafik.

Har dessutom fullt på ps4 hyllan. Lär nog ta mer än ett år att bli klar med den backloggen, och då är det en hel del ytterligare releaser som kommer och spel jag inte hunnit köpa än.
Citera
2020-05-30, 15:40
Medlem
Nihennas avatar
Nån form av reveal den 4:e, alltså nu på torsdag.

Inte förstått om det bara kommer vara spel, eller om vi (äntligen) kommer att få se hur lådan faktiskt ser ut. Man ska inte förvänta sig en prissättning, men är det för lite begärt att få se hur hur den faktiska konsollen kommer se ut? Förstår att de haft kylningsproblem, men det borde väl vara löst nu?

https://screenrant.com/ps5-games-confirmed-release-date-playstation-5-leaks/ - om den här läckan stämmer så är det inte särskilt mycket intressant. mest tredjepart och inget exklusivt alls vad jag kan se.
Citera
2020-06-01, 00:47
Medlem
Har Sony gått ut med att de haft kylproblem?
Citera
2020-06-01, 00:48
Medlem
Förstår inte varför folk är så inne på att få se konsolen, varför är det så viktigt? Är ju spelen som är det intressanta.
Citera
2020-06-01, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Förstår inte varför folk är så inne på att få se konsolen, varför är det så viktigt? Är ju spelen som är det intressanta.

Vore rätt konstigt om de inte visar upp konsolen. Klart de kommer göra det.
Varför vill folk veta? Ja är den stor som ett kylskåp lär den ju inte få plats under tv bänken. Ärligt är jag otroligt sugen på hur den ska se ut.
Dessutom, visar dom den inte nu så lär det släppas läckor på bilder när produktionen är igång. Sony vill nog också ha ut bilder på själva kartongen så folk kan börja känna igen hur den ska se ut i butik. Trigga köpbegäret.
Citera
2020-06-01, 04:34
Medlem
Citat:
Vore rätt konstigt om de inte visar upp konsolen. Klart de kommer göra det.
Varför vill folk veta? Ja är den stor som ett kylskåp lär den ju inte få plats under tv bänken. Ärligt är jag otroligt sugen på hur den ska se ut.
Dessutom, visar dom den inte nu så lär det släppas läckor på bilder när produktionen är igång. Sony vill nog också ha ut bilder på själva kartongen så folk kan börja känna igen hur den ska se ut i butik. Trigga köpbegäret.

Visst att man föredrar att se den framför att inte se den, men tycker det är mer än "att endast vilja" hos många, som om det vore avgörande. Visst kanske inte så bra om den blir allt för stor, men mycket hellre ett "torn" som Xbox Series X-varianten om den blir stabil, säker och tyst... än en mini-slimmad konsol som kommer låta som ett flygplan och som kan överhetta osv.
Citera
2020-06-01, 13:34
Medlem
Covington89s avatar
Specs på PS5?
Borde satsa på högre fps och strunta i dessa enorma upplösningar.

Men konsolfolket är inte lika kräsna som pc-foket imo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in