Citat:
Ursprungligen postat av
lonian
Är osäker på om jag vill köpa ps5 day one. På ps4 var ju gummit i analogstickorna i dålig kvalité men det byttes ju ut efter ett tag. Med tanke på nuvarande pandemi, produktionen av antal konsoler så är det ju frågan om det räcker till alla som vill ha och kanske börjar de pumpa högre priser för att utnyttja situationen. Nå, för tidigt att avgöra just nu. Blir ingen förhandsbokning för mig åtminstone.
Citat:
Ursprungligen postat av
swebarb
jag kommer vänta nåt år eller två innan jag köper ps5, gjorde samma med ps4 skaffade det först efter några år för 1990 på black friday lol, och när alla barnsjukdomar lagt sig på första versionerna av konsollerna.. alla har ju alltid problem köpa launch units gör jag inte om efter när min första ps3 dog inte långt efter... köpte sen en senare som än idag funkar.
ja gummit slits lite på kontrollern, men på min som medföljde är den ändå i ok skick med tanke på alla timmar jag använt den.
Gör nog samma. Köpte nog ps4 året efter release. Samma med switch som jag väntade en del med. Är ändå ganska tomt i spelbiblioteket när det kommer. En hel del spel kommer nog supporta ps4 också, åtminstone första året eller så. Sen spelar jag mest japanska spel som har lite mindre budget och är inte lika tunga tekniskt med grafik och så så skillnaden kommer nog vara minimal. Sen får jag erkänna att det där unreal engine 5 demot såg riktigt vasst ut. Trodde inte jag skulle bli så imponerad av grafiken och att det skulle vara så stor skillnad. Sen i slutändan är det en ganska trivial sak för mig. Mina senaste spel har varit FF7 originalet och ff9 på ps4. Somnium files. Trails of cold steel. De två första är ju ps1 kvalite. De andra två är ju inga grafiska mästerverk, men spelupplevelsen var ändå 1000 gånger bättre än det mesta västerländska skräp med hög budget och bra grafik.
Har dessutom fullt på ps4 hyllan. Lär nog ta mer än ett år att bli klar med den backloggen, och då är det en hel del ytterligare releaser som kommer och spel jag inte hunnit köpa än.