2020-05-31, 22:27
Medlem
Tremendouslys avatar
Så går det när man har 0 erfarenhet av bilkörning, kör på fyllan, proppar bilen med fler personer än tillåtet och dunkar hög musik samtidigt som man ligger och pressar på småvägar. Troligtvis en kombination av allt jag nyss nämnde. Plus eventuellt något vilt som korsade vägen.
Citera
2020-05-31, 22:29
Medlem
Split-eds avatar
Fyfan, jag får ont i magen av såna här händelser...

Men vafan, det står i tidningar att det var 6 personer i bilen? Blandar jag ihop några artiklar?

Mina tankar går verkligen till anhöriga. Usch och fy..
Citera
2020-05-31, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed

Men vafan, det står i tidningar att det var 6 personer i bilen? Blandar jag ihop några artiklar?

Det var 6 personer i bilen. 4 är bekräftat döda, och det går rykten i tråden att ytterligare en person har avlidit.
Citera
2020-05-31, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed

2 fram (tjejer) och 4 bak (killar). Chaufför + killarna har omkommit.
Citera
2020-05-31, 22:34
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Det var 6 personer i bilen. 4 är bekräftat döda, och det går rykten i tråden att ytterligare en person har avlidit.

Jag fattar. Jag läste lite hastigt här och fick uppfattningen att endast 1 person överlevt, vilket jag fick till att det bara var 5 personer i bilen.

Tungt vilket som. Fyfan, återigen.. Tänk att få det beskedet som förälder.

Jag ska fan ge mina ungar utegångsförbud tills dom är 30
Citera
Medlem
Vem larmade?
Citera
Medlem
så ni menar att en 15årig tjej kört bilen?
Citera
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringmuskeldoft
Du tror inte bilen har ABS bromsar ? Det har varit standard sedan mitten på 90-talet... Herre gud vilka tekniska analfabeter vissa är..

Du kallar folk för analfabeter som frågar om det fanns broms eller sladdspår på olycksplatsen. Tror du inte att det existerat sladd och bromsspår på olycksplatser sen 90-talet? Det är typ mer regel än undantag att det existerar broms eller sladdspår på marken efter allvarligare olyckor i hög hastighet.

Tror du på riktigt att ABS och antisladdsystem hindrar en bil från att lämna märken i asfalten?
Citera
2020-05-31, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Vem larmade?
En person som var på väg ut på en fisketur!
Citera
2020-05-31, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Vem larmade?
Om du läser tidningsartiklarna så finns det uppgifter om att andra trafikanter larmade. Oklart hur fort. Dvs hur lång tid efter olyckan skett som det larmades.
Citera
2020-05-31, 22:37
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos-Locos
Det beror på om man är van att köra snabba bilar eller, skulle det nu vara så att det var Quattro på aktuell bil så är det i princip omöjligt att misslyckas.
.
Tvärt om skulle jag säga. Quattro väger 170kg mer och så länge du inte ligger på gränsen och gasar dig ur kurvan så trycker den extra vikten bilen av vägen mer en högre kraft.

Det som betyder mest i en sån här situation är hastigehten, däcken (Kineser eller Mishelin typ enorm skillnad när du pressar) och bilens kondition, dvs stötdämpare, bussningar etc.
Citera
2020-05-31, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
så ni menar att en 15årig tjej kört bilen?

Troligen inte. Det var två tjejer i framsätet, en 18-åring och en 15-åring. Det har snurrat lite olika uppgifter i tråden, men det mesta tyder på att det var 18-åringen som körde, samma 18-åring som ryktas avliden i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in