2020-06-01, 20:06
Medlem
[quote=arcenciels|71794640]
Citat:
Ursprungligen postat av Mreapoe
Finns bara en Lovisa H*llman som är 19 år och hon bor i Saltsjö-Boo utanför Stockholm. Men hon kanske hälsade på där uppe?[/QUOTE

14-åringar är väl inte med sig på Ratsit, Hitta, Birthday el annat?

Det är Julia som heter Hellman. L0visa heter 0b3rg efter vad jag hört och dessutom läst på sidan..

Du har helt rätt, jag hade blandat ihop efternamnen.
Citera
2020-06-01, 20:06
Medlem
640523s avatar
Det regnar ju vid olyckstillfället, syns tydligt på filmen. Den hastigheten, lite mörker och livat i bilen, kan hända den bäste föraren att man missar något, exempelvis en kurva. En sekund och det kan vara kört.
Citera
2020-06-01, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Julia verkar ju rätt oberörd. "Bloggar" liksom på som vanligt, och lägger ut foton från sjuksalen. Får man ens göra så?

Sen är det ju mycket som är vansinnigt...
Åtminstone 5 av 6 minderåriga var tydligen stupfulla. Det är 20-årsgräns på systemet, så dessa ungdomar borde inte dricka alkohol alls.
Sen att föräldrarna även tillåter sin dotter att packa ihop 6 personer i en bil och busköra 5-10 mil (eller vad det är) mitt i natten.
Sen buskörningen.

Jag är vuxen. Ärligt talat är det många på jobbet som tycker det åtminstone är positivt att inga utomstående skadades. En del hoppas rentav på att tjejerna ska dö. Själv kan jag också önska det.
Tänk om dom kört ihjäl någon mötande trafikant?

Det här är liksom det man fasar för mest av allt som bilist, att det ska komma nån tokdåre runt hörnet och krocka med en. Skitmänniskor är det som äventyrar folks liv såhär.

Fick det intrycket med att hon verkade oberörd.
Citera
2020-06-01, 20:08
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaal
Jävla snorunge till brud, gnäller om hur ont hon har osv. Det är inte ett dugg synd om henne när hon verkar ha noll empati över killarna som dog. Bara om sig själv och typ ”sorry killar var inte meningen att det skulle bli såhär”. No shit, väx upp.

Kanske är hög på lite sjukhusmedicin, men håller med verkade inte bry sig speciellt mycket.
Citera
2020-06-01, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av user0420

En annan skriver "Om föräldrarna lånat ut bilen borde de få fängelse" - Fick du aldrig låna dina föräldrars bil när du just tagit körkort? Om inte förstår jag varför. Du får förmodligen inte lämplig att köra bil med ditt IQ

Jag tror det var för den personen hade fått info att ingen var över 18 år.

Är inte säker dock.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 640523
Det regnar ju vid olyckstillfället, syns tydligt på filmen. Den hastigheten, lite mörker och livat i bilen, kan hända den bäste föraren att man missar något, exempelvis en kurva. En sekund och det kan vara kört.

Exakt. Jag håller med dig. Sedan att hålla 110-120 på den vägen med den bilen borde inte vara ett problem. Men alla som har komenterat i tråden hittils är felfria, kan se 30sekunder in i framtiden när de är i trafiken och kör aldrig för fort. Sämsta kategorin bilförare och människor. Sitter och säger åt henne att skylla sig själv och önskar att hon vore död. Vad är de för fel på människor?
Citera
Medlem
BlickKakaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Minns man sökte sig till äldre bara för det var fränt att få åka bil , minns vi sladdade av vägen i en Ford Taunus med V6a på vintern

Du gav mig en flashback eftersom jag själv för 30år sedan sladdade(gasade) av vägen men en Ford Taunus GLX V6 Coupé, viktfördelning på dåtidens bilar sög. Bilen av årsmodell -71 (som jag själv).

Nyligen gjort mig av med min senaste coupé, 420hkr på bakhjulen. Helt annan viktfördelning och bromsar jämfört med gamla bilar. Att jaga upp en bil i hastighet lyckas allra de flesta om man vill, det svåra är att få stopp med hjälp av bromsarna.

Inte mycket till baksits på denna, men om jag hade en passagerare fram och en hopkrupen bak (ca50kg) så ändrade sig bilens köregenskaperna totalt!

Så med min körerfarenhet och ålder så skulle jag akta mig för att låta nålen passera 160km/h med passagerare. Och då pratar vi en klassad sportbil, inte en familjebil.

En extremt tragisk händelse som släckte hittills fyra unga grabbars liv, de vad precis på väg in i vuxenlivet.

Beträffande föraren så är det likaså lika tragiskt, hennes unga liv kommer också vara förstört för resten av livet. Med eller utan egna kroppsliga men så kommer hon få bära ett yungt kors resten av livet!

Hon saknade livserfarenhet (risktänkande), tyvärr blir hennes nya erfarenhet fyra unga människors liv på sitt samvete.

Jag känner ingen av de inblandade men jag har barn i samma ålder, så jag berörs extremt av den sorg alla iblandande måste känna.

Betänk att föraren kommer aldrig någonsin våga läsa denna tråd utav skuldkänslor(om hon nu besitter normal empati).
Citera
2020-06-01, 20:11
Medlem
Om J kan snappa har hennes tillstånd förbättrats lite?
Citera
2020-06-01, 20:11
Medlem
Inget sympatiskt intryck man fick av henne precis...
Men hon kanske var påverkad av morfin eller något när hon skrev.
Citera
2020-06-01, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Nej det vet inte jag, jag vet inte hur olycksplatsen ser ut, vi spekulerar i varför polisen säger som dom gör.

Är det totalkvaddade kroppar så kan det vara enda sättet att identifiera på, vad är det du motsätter dig med det?
Jag stör mig på svagbegåvade idioter som lever ut sina sjuka fantasier i riktiga tragedier här. Jag är väl medveten om förträffligheten med DNA-analys i syfte att identifiera folk men det är mycket osannolikt att den metoden har en plats här.
Är du så jävla dum och okunnig att du sitter och snackar sådan skit är det bättre att du är tyst. Gå och studera något så kanske du i framtiden kan förstå saker istället för att sitta och svamla som en idiot. Att ha sett TV-serier och tro att det ger en bild av verkligheten är inte smart. Du är inte smart. och du är jävligt osmaklig.
Citera
2020-06-01, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av user0420
Exakt. Jag håller med dig. Sedan att hålla 110-120 på den vägen med den bilen borde inte vara ett problem. Men alla som har komenterat i tråden hittils är felfria, kan se 30sekunder in i framtiden när de är i trafiken och kör aldrig för fort. Sämsta kategorin bilförare och människor. Sitter och säger åt henne att skylla sig själv och önskar att hon vore död. Vad är de för fel på människor?

Filmen var ifrån tidigare som jag förstod det. Det regnade inte på platsen den här tiden.
Citera
2020-06-01, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Ja fattar att du inte kunde ta körkort när du va 18, för du verkar helt efterbliven!

Och hur vet du att en älg eller annat djur inte var inblandad i olyckan?

Är du dum i huvudet? Jag hade säkert kunnat, men valde att vänta. Ungjävlar ska inte ha körkort, klarade man teorin så vet man att personer i åldern 18-19 har 6 gånger så stor risk att vara med i en olycka.

Om nu ett djur var inblandat så sak samma. De var för många i bilen och det räcker att en inte är bältad. En obältad blir ett dödligt vapen för alla i bilen.

Nej jag kan inte tycka synd om dem, oerhört lättad att de inte tog någon oskyldig med sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in