2020-05-31, 19:48
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlaSkinnarmo
varför pratar alla om en audi?

Bilderna i media syns det ju tydligt att det handlar om en volvo v90
Troligen samma
https://vsco.co/lovisaoberg01/media/...3fae732319af16
Citera
2020-05-31, 19:48
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htdg
De värst drabbade borde väl ändå vara de tre pojkarna som dog?
Av de överlevande...
Ka
Citera
2020-05-31, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlaSkinnarmo
varför pratar alla om en audi?

Bilderna i media syns det ju tydligt att det handlar om en volvo v90

Jag tänkte också V90 först, men vid en andra titt så är det helt klart en Audi.
Citera
2020-05-31, 19:52
Medlem
Däck och lufttryck spelar en mycket stor roll i dom här farterna. Speciellt med en överlastad bil.
Eftersom det var pappas bil så kan man misstänka att det var "komforttryck" i däcken, dvs alldeles för lågt i förhållande till hastighet och last.
Citera
2020-05-31, 19:52
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user0420
Spännande att se så många som klankar ner på stackarn som körde. Tycker inte det såg ut att vara direkt vårdslös körning. Att ligga på 130-140 med en sådär ny bil , ingen trafik fint väglag osv är inga konstigheter. Kanske har föraren väjt för något? med överlastad bil och en person obältad som med stor möjlighet dräpt de andra. Såg nästan ut som bilen brunnit på vissa klipp också.

Alla ni som skriker "höj körkortsåldern" osv. Har ni aldrig själv kört för fort? eller tagit risker i trafiken? Jävla idioter, blir så fruktansvärt less på sånna som er. Gör samhället en tjänst och ta bort er själva, tack.
Du vet att hastighetsbegränsningar är satta efter vad en väg klarar av, med lite säkerhetsmarginal men inte en marginal på dubbla hastigheten om du trodde det. En del tänket alldeles för kort. Du tror alltså att om man har en hyggligt krocksäker bil med stark motor så är det bara att ösa på? Inget kan komma ivägen eller störa?

Om du har körkort så lämna genast tillbaka det. En sån som du ska inte vara ute på vägarna bland oss andra.
Citera
2020-05-31, 19:55
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Säkerligen var de obältade annars hade väl åtminstone två av dem levt idag. Trist, men vet själv hur man var i den åldern, fylla och bilar fulla av folk. Dock kördes det sällan extremt fort.

Läste nyligen en undersökning, sju av tio som inte använde bälte körde Audi..

Oerhört tragiskt på vilket sätt det än gått till...
Citera
2020-05-31, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av user0420
Spännande att se så många som klankar ner på stackarn som körde. Tycker inte det såg ut att vara direkt vårdslös körning. Att ligga på 130-140 med en sådär ny bil , ingen trafik fint väglag osv är inga konstigheter. Kanske har föraren väjt för något? med överlastad bil och en person obältad som med stor möjlighet dräpt de andra. Såg nästan ut som bilen brunnit på vissa klipp också.

Alla ni som skriker "höj körkortsåldern" osv. Har ni aldrig själv kört för fort? eller tagit risker i trafiken? Jävla idioter, blir så fruktansvärt less på sånna som er. Gör samhället en tjänst och ta bort er själva, tack.

Att ligga i 130-140 är inte bra på en smal och krokig 70-väg, speciellt inte med tanke på alla djur som rör sig vid gryningen.

Tyvärr har jag också varit ung och dum, men lyckats klara mig. Ibland inte min förtjänst, utan mer turen.

Jag dömmer inte tjejen, utan tycker att du som skriver att det är ok och att det inte är vårdslöst, är oansvarig.

Mina tankar går till familjerna och vänner till ungdomarna.
Citera
2020-05-31, 19:58
Medlem
Flairys avatar
http://www.bilddump.se/bilder/202005....233.179.5.png

Färgmässigt... de är antagligen en audi a4 avant 2009
Citera
2020-05-31, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Föraren blev värst drabbad mao?
Bälte?

Nej, fyra personer dog. Inte föraren. Således kan hon ju knappast vara den mest drabbade. Idiot.
Citera
2020-05-31, 20:02
Medlem
Lite lustigt med alla som pratar om överlast i bilen. Visst var de 6 pers det vill säga en en mer än vad det finns bälten. Men bilen måste ju fixa, låt oss säga 75 extra kilo med tanke på att det inte fanns något övrigt bagage. Vi vet ju inte heller hur mycket bränsle som fanns i tanken. Visst har farten spelat in och även bristen på rutin men knappast överlast…
Citera
2020-05-31, 20:02
Medlem
Pingalocas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Den kompisen borde inte få jobba inom vården! Har hon hört talas om sekretess? Borde anmälas!

Nja kanske inte. Hon berättade för mig å jag valde att lägga ut den infon tidigare idag då vi (enligt mig iallafall) slapp massa spekulationer hit å dit.

Den info hon delgav mig tidigare var totalt 5 inblandade varv 3 döda vilket var det man "visste" då vilket pekar på att den 6 personen hittades senare ( vilket påpekats tidigare i tråden).
Hu som haver så tänker jag att även om tjejen som körde uppenbarligen inte tog de bästa besluten så tycker jag fruktansvärt synd om henne. Om hon ens vaknar upp så vilken mardröm att veta vad man är ansvarig för.
Citera
2020-05-31, 20:04
Medlem
Om ni unga killar bara för ett ögonblick försöker föreställa er den ändlösa sorg och förtvivlan som dessa föräldrar och syskon känner ikväll. Jag önskar och ber att de skall få den hjälp de behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in