Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-29, 18:41
Medlem
Mode som Sean har startat verkar ha Tims musik i sin reklamvideo - https://www.youtube.com/watch?v=03AcKYpBYo0

Otroligt vad de uttnytjar Tim och andra kändisar som de fått genom Tims framgång för publicitet.
Citera
2020-05-29, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annika85
Did you guys see what they some guy commented on Facebook? That he saw Tim that night and that he was always with his mrs. Maybe he went with a new girlfriend there ? That’s totally new information. You can check on “we rave you” profile, on last avicii post. It’s a guy called Gigi
Reddit post

https://www.reddit.com/r/avicii/comments/grph70/we_rave_you_interesting_comments_on_their/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf

Maybe it’s Alessandra Ford Balazs. She was in Oman at the same time as Tim and she has long curly red hair.
Citera
2020-05-29, 23:59
Medlem
Jag hatar det här tjatet om att Tim skulle ha blivit mördad, att han mådde så bra och aldrig skulle ha tagit livet av sig..

Så jävla respektlöst emot Tim. Man vägrar ännu att lyssna och höra vad han säger om och om igen! Han led av psykisk ohälsa sen tidiga tonår, han hade svår ångest, stark stress och press på sig i många år. Vi vet det här. Tim har varit ytterst tydligt, öppen och ärlig om det här. Vi har hört det så många gånger, varför lyssnat man inte?
Inte ens när Tim inte längre orkar mer, väljer man att lyssna på honom. Man fortsätter att förneka.
Vidrigt beteende och fruktansvärt hemskt och okänsligt.
Sen märker man att vissa människor har väldigt dålig kunskap om psykisk ohälsa och självmord. De personernas inlägg och kommentarer blir så frustrerande att läsa överallt!
Hedra Tim genom att lyssna på vad Tim sa, inte endast vad Avicii gav oss.
Citera
2020-05-30, 09:29
Medlem
Var kan jag hitta...

1. BBC intervjun med Carl Falk

2. Facebook kommentarer om Tims död (verkar de raderas?)

Tack.
Citera
2020-05-31, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo78
Helt klart är att Rebby Fox läser här inne!!!
Jag kollade Alessandra Ford Balazs instagram. Det står också ”från Skapandeläget” på hennes insta händelse idag. Obehagligt. Vad betyder detta???
Citera
2020-05-31, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catta322
Jag kollade Alessandra Ford Balazs instagram. Det står också ”från Skapandeläget” på hennes insta händelse idag. Obehagligt. Vad betyder detta???
Är det Den stenrika Alessandra och hennes stenrike pojkvän Arthur Landin som drogade tillsammans med Tim och Tim fick en snedtändning och tog livet av sig och nu måste de skyddas för det är inte så bra för deras image att de åker till Oman och knarkar? Arthurs far skapade sin förmögenhet genom att hjälpa sultanen ta över makten från sin far på 70- Oljepengar. Money talks. Vad tror ni?
Citera
2020-05-31, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catta322
Är det Den stenrika Alessandra och hennes stenrike pojkvän Arthur Landin som drogade tillsammans med Tim och Tim fick en snedtändning och tog livet av sig och nu måste de skyddas för det är inte så bra för deras image att de åker till Oman och knarkar? Arthurs far skapade sin förmögenhet genom att hjälpa sultanen ta över makten från sin far på 70- Oljepengar. Money talks. Vad tror ni?

Helt övertygad att det är så.
Citera
2020-05-31, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckendo83
Vad menas med skapandeläge?

Jag upptäckte att Rebby Fox, och Levan, båda checkat in på "Skapandelägret" i deras instastorys.
Citera
2020-05-31, 20:14
Medlem
Jeltzins avatar
Citat:
Jag hatar det här tjatet om att Tim skulle ha blivit mördad, att han mådde så bra och aldrig skulle ha tagit livet av sig..

Så jävla respektlöst emot Tim. Man vägrar ännu att lyssna och höra vad han säger om och om igen! Han led av psykisk ohälsa sen tidiga tonår, han hade svår ångest, stark stress och press på sig i många år. Vi vet det här. Tim har varit ytterst tydligt, öppen och ärlig om det här. Vi har hört det så många gånger, varför lyssnat man inte?
Inte ens när Tim inte längre orkar mer, väljer man att lyssna på honom. Man fortsätter att förneka.
Vidrigt beteende och fruktansvärt hemskt och okänsligt.
Sen märker man att vissa människor har väldigt dålig kunskap om psykisk ohälsa och självmord. De personernas inlägg och kommentarer blir så frustrerande att läsa överallt!
Hedra Tim genom att lyssna på vad Tim sa, inte endast vad Avicii gav oss.

Mycket bra inlägg och intressant perspektiv på det hela.
Citera
2020-06-01, 12:27
Medlem
För er som är intresserade av ny musik finns ju som tidigare bekant mycket ute på Youtube, både leakade versioner på låtar men även mycket live.

Denna video sammanställer mycket av de som spelats live från 2013>
https://www.youtube.com/watch?v=Y673qzW_UrU

Intressanta med detta var att jag upptäckte att United_Screens_Music (med upprag från Avicii Music AB) har skapat ett upphovsrättsanspråk för låtarna:
Black & Blue - Avicii
Take Me In Your Arms (Official Audio) - Avicii
Heaven - Avicii (redan släppts)
I'll Be Gone - Avicii

(Album
Unreleased
Writers
Aloe Blacc)

Tracks Of My Tears - Avicii

Går att se om du trycker på ''visa mer''-fliken.

Kanske något som kommer släppas inom kort (?) eftersom de uppenbarligen registrerat dessa ljudspår. Eller inte, bara en tanke som slog mig när jag såg detta. Ett par av dessa har ju släppt som andra varianter men de släppte ju vocal-versionen av Heart Upon My Sleeve igen efter att den redan blivit släppt en gång, så inget känns väl omöjligt.
Citera
2020-06-02, 14:17
Moderator
easy_dans avatar
Någon kompis mamma är inte topic för tråden, off topic raderat.

/Mod
Citera
2020-06-04, 19:17
Medlem
Citat:
Jag upptäckte att Rebby Fox, och Levan, båda checkat in på "Skapandelägret" i deras instastorys.

Skapandeläget är en ”funktion” i insta Stories. Alla kan skapa en storie i skapandeläget så inget konstigt med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in