Citat:
Ursprungligen postat av
Takadongtakadang
Jaha, du litar på Kina, säger du. Jaja, det är väl ok. Whatever floats your boat.
Då kan jag säga (detta med en förbluffande bra förmåga att hålla fler än två tankar i huvudet samtidigt) att det på flera forskarhåll delas lika många uppfattningar om att Kina både ljuger om ditten samt undanhåller datten. Frågan är som sagt varför. Men jag förstår att just de uppfattningarna vill du inte veta av (sagt med tanke på förmågan att kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt).
Att du tycker att det är Trumps fel, det gör mig inte ett dugg förvånad. Det måste ha något att göra med de "agendor" som du så förtjänstfullt beskriver. Och all denna beskrivning levereras utan att kunna presentera så mycket som ett uns av bevis. Alla andra har fel. Journalister, regeringsrepresentanter, regeringschefer, forskare. Alla. Alla utom du.
Men nu talade jag teoretiska möjligheter (detta sagt med en återigen förbluffande bra förmåga att hålla flera tankar i huvudet samtidigt). Och så länge det inte finns några bevis är alla teorier så goda som någon.
Men jag kan säga med emfas att den här pandemin startades inte av Trump i ett försök att försöka rädda en påstådd oro för att förlora det kommande presidentvalet.
Detta sagt med tanke på förmågan att kunna hålla fler än två tankar i huvudet samtidigt....
Återigen så har du fel om mig. Jag brukar försvara Trump men inte i det här. Dock förstår jag hans hållning. Hans enda chans att vinna presidentvalet i höst är om han kan upprätthålla illusionen av att coronan är kinesernas fel. Det vare sig det är sant eller inte. Kommer han att lyckas med det? Ja, det tror jag med tanke på att det finns sådana som dig i USA multiplicerat med ett antal miljoner. Jag är dock för gammal för att gå på något oavsett om det kommer från USA och Trump, Putins Ryssland eller från den kommunistiska regimen i Beijing. Jag förbehåller mig alltid rätten att bilda min egen uppfattning.
Och nej, jag litar inte på Kommunist-Kina. Däremot är jag helt övertygad om att de har en stark självbevarelsedrift. Det litar jag på däremot.