2020-05-31, 14:06
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Finns nog mer studier i att det hjälper att sprida smittan än inte.

Sen tycker jag man ska använda sig av försiktighetsprincipen, det kan ju inte skada liksom.

Om bärandet av munskydd mer sprider en smitta än hjälper, ja då skulle ingen inom sjukhus eller i Asien använda munskydd.

Denna falska debatt om att munskydd är mera skadligt än nytta måste ta slut någon gång. Munskydd är ett effektivt sätt att både stoppa att bli smittad och smitta själv.

https://cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/200529172140-05-vietnam-coronavirus-exlarge-169.jpg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Det tror jag inte på.
Det är konstigt ja, +84 i förrgår, idag +0.
Citera
Medlem
Citat:
Det tror jag inte på.

Känns som de har manipulerat siffrorna för att skapa "0 rubriker". Hur går man från 100 till nästan 0 på två dagar..

Kanske avundsjuka på grannländerna.
Citera
2020-05-31, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monday-Sunday
0 döda i Sverige men Region Skåne har rapporterat in +5 döda idag. Tillhör de Danmark numera?

De 5 lär väl räknas in om cirka 1 månad.
Citera
2020-05-31, 14:08
Medlem
Inget konstigt. Ingen administration sker på helgen så..
Citera
2020-05-31, 14:09
Medlem
0 rapporterade dödsfall idag men 84 igår vilket är en hög siffra för en vanlig helg dag.

Spännande om de nämner något om 0 dödsfall på presskonferensen imorgon.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Det tror jag inte på.
Det var Sverige siffror. Skånes siffror
Region Skåne: 5 döda
Region Blekinge: 0 döda
Region Halland: 0 döda
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
"FHM Swetanic" börjar sakta sjunka.
Anna Dahlberg, Expressen:
Nej, Sverige var inte smartare än alla andra
https://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/nej-sverige-var-inte-smartare-an-alla-andra/
Ur artikeln:
Citat:
” Man får intrycket att det har uppstått ett slags bunkermentalitet på Folkhälsomyndigheten. Man har tidigt låst fast sig vid några antaganden och sedan försvarar man sin linje oavsett vilken ny information som tillkommer. ”
Att det skulle ta så jävla länge för msm att fatta... Varenda normalbegåvad reagerade på detta för länge sen när alla initiativ kommenterades av Tenegele med ett märkligt ”förstår inte vad det ska vara bra för”...
Citera
2020-05-31, 14:10
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday-Sunday
0 döda i Sverige men Region Skåne har rapporterat in +5 döda idag. Tillhör de Danmark numera?

Jag läste också att KVP hade skrivt 5 döda i Skåne, men nu har de tagit bort infot där, märkligt...
Citera
2020-05-31, 14:10
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jo precis, exakt som nyheten om att Sverige troligen missat räkna 1000 dödsfall, menar du. Jag vet, det är hemskt att vårt resultat verkar kunna vara t.o.m. 25% sämre än den katastrof vi nu genomlever. Det är verkligen hemskt. Säkerligen kommer nog regeringen och FHM driva på för att utreda det så fort som möjligt, för nog vill de ha korrekt statistik....

Herregud vad det börjar bli desperat med halmstråna alltså.

De rapporter jag hört handlar om 25-50% utöver officiella fall. Står nu i Aftonbladet att vi toppar även idag som 7 dagars glidande medelvärde över döda/capita. Då har vi minst två dagars totalt ofullständig rapportering eftersom det är helg. Vet inte om andra länder har samma problem. Det ska jag låta vara osagt. Anmärkningsvärt är det ändå. Tycker det känns allt svårare att motivera den svenska coronastrategin. Ingen nedstängning, tester smittspårning karantän. Inga munskydd. Inte ens inom vården för de kan ju bara inge falsk trygghet enligt FHM....
Citera
2020-05-31, 14:11
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/mejl-avslojar-ministrarnas-dubbelspel-om-testningen/

Men alltså vad fan i helvetet ändå är detta för jävla idiotfasoner!?!?
Citera
2020-05-31, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Det var Sverige siffror. Skånes siffror
Region Skåne: 5 döda
Region Blekinge: 0 döda
Region Halland: 0 döda

Jo men vad hände med eftersläpningssiffrorna då...

Återigen. Det känns lurt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in