2020-05-31, 14:12
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday-Sunday
0 döda i Sverige men Region Skåne har rapporterat in +5 döda idag. Tillhör de Danmark numera?

Någon journalist frågade ju statsepidemiologen när Sverige skulle rapportera 0 (noll) döda,

så då fixade han det. Nån som är förvånad?
Citera
2020-05-31, 14:12
Medlem
Inga nya dödsfall har inrapporterats idag, uppger Folkhälsomyndigheten i sin dagliga uppdatering. Det är första gången sedan den 13 mars.

– Det finns en eftersläpning som vanligt, säger Henrik Josefsson vid Folkhälsomyndighetens presstjänst. (AB live)

Lite märkligt som vissa säger att Skåne dock rapporterat 5. Har de kanske bara lagt upp det på sin hemsida, utan att rapportera till FHM? 🤔 Nåväl vi får väl se närmsta dagarna.
Citera
2020-05-31, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
https://www.expressen.se/nyheter/mejl-avslojar-ministrarnas-dubbelspel-om-testningen/

Men alltså vad fan i helvetet ändå är detta för jävla idiotfasoner!?!?

Välkommen till Sverige.

Håll ut!!

Åtminstone så ljuger de inte till den egna befolkningen i Kinda och andra tyranniska länder.
Men i Sverige så ljuger man både till befolkningen och omvärlden.
Citera
2020-05-31, 14:13
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday-Sunday
0 döda i Sverige men Region Skåne har rapporterat in +5 döda idag. Tillhör de Danmark numera?

Första dagen på länge som vi har noll dödsfall. Kanske är nu COVID-19 krisen över och att vi kan leva som vanligt igen?
Citera
2020-05-31, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jo precis, exakt som nyheten om att Sverige troligen missat räkna 1000 dödsfall, menar du. Jag vet, det är hemskt att vårt resultat verkar kunna vara t.o.m. 25% sämre än den katastrof vi nu genomlever. Det är verkligen hemskt. Säkerligen kommer nog regeringen och FHM driva på för att utreda det så fort som möjligt, för nog vill de ha korrekt statistik....

Herregud vad det börjar bli desperat med halmstråna alltså.

Det verkar som att en del skribenter frossar i och njuter av att lyfta fram allt eventuellt negativt som har med Sverige att göra, t ex hur och vilka som rapporteras. Däremot när det gäller andra länders rapportering o s v köper man dom med hull och hår.

Detta är inte en landskamp och tävling.
Citera
2020-05-31, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Första dagen på länge som vi har noll dödsfall. Kanske är nu COVID-19 krisen över och att vi kan leva som vanligt igen?

Precis. Var väl rekord i antalet nya smitta häromdagen 798, så det är bara att återgå till det vanliga!

Boka 10 resor och kör på!
Citera
2020-05-31, 14:15
Medlem
Inga nya inrapporterade fall

HAHAHA, FHM börjar bli riktigt desperata nu!
Citera
2020-05-31, 14:16
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jaha, du litar på Kina, säger du. Jaja, det är väl ok. Whatever floats your boat.
Då kan jag säga (detta med en förbluffande bra förmåga att hålla fler än två tankar i huvudet samtidigt) att det på flera forskarhåll delas lika många uppfattningar om att Kina både ljuger om ditten samt undanhåller datten. Frågan är som sagt varför. Men jag förstår att just de uppfattningarna vill du inte veta av (sagt med tanke på förmågan att kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt).

Att du tycker att det är Trumps fel, det gör mig inte ett dugg förvånad. Det måste ha något att göra med de "agendor" som du så förtjänstfullt beskriver. Och all denna beskrivning levereras utan att kunna presentera så mycket som ett uns av bevis. Alla andra har fel. Journalister, regeringsrepresentanter, regeringschefer, forskare. Alla. Alla utom du.

Men nu talade jag teoretiska möjligheter (detta sagt med en återigen förbluffande bra förmåga att hålla flera tankar i huvudet samtidigt). Och så länge det inte finns några bevis är alla teorier så goda som någon.

Men jag kan säga med emfas att den här pandemin startades inte av Trump i ett försök att försöka rädda en påstådd oro för att förlora det kommande presidentvalet.

Detta sagt med tanke på förmågan att kunna hålla fler än två tankar i huvudet samtidigt....
Återigen så har du fel om mig. Jag brukar försvara Trump men inte i det här. Dock förstår jag hans hållning. Hans enda chans att vinna presidentvalet i höst är om han kan upprätthålla illusionen av att coronan är kinesernas fel. Det vare sig det är sant eller inte. Kommer han att lyckas med det? Ja, det tror jag med tanke på att det finns sådana som dig i USA multiplicerat med ett antal miljoner. Jag är dock för gammal för att gå på något oavsett om det kommer från USA och Trump, Putins Ryssland eller från den kommunistiska regimen i Beijing. Jag förbehåller mig alltid rätten att bilda min egen uppfattning.

Och nej, jag litar inte på Kommunist-Kina. Däremot är jag helt övertygad om att de har en stark självbevarelsedrift. Det litar jag på däremot.
Citera
2020-05-31, 14:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Sverige
+0 döda
+9 IVA
+429 fall

Det skrevs tidigare i tråden att Skåne rapporterade 5 dödsfall idag, hur går det ihop?
Citera
Medlem
FHM ser vartåt detta barkar.

Högst antal döda per capita senaste 2 veckorna.

Och nu "plötsligt" 0 nya döda

FHM är genomkorrupt.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Inga nya dödsfall har inrapporterats idag, uppger Folkhälsomyndigheten i sin dagliga uppdatering. Det är första gången sedan den 13 mars.

– Det finns en eftersläpning som vanligt, säger Henrik Josefsson vid Folkhälsomyndighetens presstjänst. (AB live)

Lite märkligt som vissa säger att Skåne dock rapporterat 5. Har de kanske bara lagt upp det på sin hemsida, utan att rapportera till FHM? 🤔 Nåväl vi får väl se närmsta dagarna.

Citat:
I ett första utskick från Region Skåne under söndagen angavs felaktigt att antalet personer som vårdades på sjukhus var 63. Den korrekta siffran är 79.

Kan ju vara så att de fem avled efter det att det första pressmeddelandet skickades ut.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:

Det kanske är ett sånt enormt politiskt tryck att Sverige mot omvärlden måste redovisa noll dödsfall några dagar.
Hela norden och Europa vill ju porta oss till sommaren vilket många viktiga svenskar anser är en katastrof. De vill ju åka till sina sommarställen över världen eller till viktiga möten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in