2020-05-31, 00:09
Medlem
Jesper Nyholm var med och tränade igår. Jag önskar verkligen honom en spelarkarriär på elitnivå.

https://www.instagram.com/p/CAyXiX7BHD_/?igshid=1r09gpsr4bu9p
Citera
2020-05-31, 00:13
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jesper Nyholm var med och tränade igår. Jag önskar verkligen honom en spelarkarriär på elitnivå.

https://www.instagram.com/p/CAyXiX7BHD_/?igshid=1r09gpsr4bu9p

Blev han klubblös eller fick nytt?
Citera
2020-05-31, 09:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma

Jag vill minnas att hans kontrakt bröts.
Citera
2020-05-31, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Hans kontrakt löpte ut förra året och det blev inte förlängt. Jag tror han är kontraktslös för ögonblicket.

Det är väl svårt att bli signad med hans historik, särskilt nu när alla klubbar är på väg mot konkurs, tills publiken är tillbaka.
Citera
2020-05-31, 11:21
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Intressant är ju hur många som behövs för att klubben ska gå med plus?

Det lär krävas rätt mycket mer än 50 pers på varsin läktare, om vi räknar varje etage på stora arenor som enskilda läktare kan vi kanske nå 3-400 pers, det ska till en hel del personal ändå för att rodda hem det där och då får vi ju se hur respektive polisdistrikt räknar beträffande funktionärerna med.

Har ytterst svårt att se att nån klubb trycker in 50pers sådär ur ett rent ekonomiskt perspektiv. Och för att slippa skit för urvalet...

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vet inte om vi skall hoppas på att vädret "räddar" oss... tror det blir coronabomb... igår var vi ute och hade picknick och det är knökat... förvisso sitter man ju mest med sitt sällskap men på uteserveringar och krogen... värre där. Jag tror tyvärr att det här vädret(strålande sommardagar) kommer ställa till det, det kanske inte blir riktigt lika mycket som tidigare pga vädret dock, droppsmitta skall ju inte vara lika smittsamt i varmt väder.

AIK känns svårtippade i år, såg ju bra ut i sista cupmatchen dock.

Vågar inte ens tänka på hur det såg i Slottskogen igår med tanke på hur det såg ut på krogar, fik och restauranger vi passerade igår. Hade kommunen gjort kontroller där hade vartenda ställe fått stänga...
Svårt att stänga typ Slottskogen men där vi var (på picknick med faktiskt) var det förvisso glest men betydligt mer folk än "normalt" för att alla som vill följa restriktionerna och hålla sig borta från alltför mycket folk tänker likadant att "vid den sjön/den viken" etc är det mindre folk...
För att inte tala om oron i skärgården.

Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Möjligt att det finns ett ekonomiskt värde i att mecka in 150-200 pers inom 50-persregeln fördelat på 4 läktare (eller 6, går ju dela upp en långsida i två separata delar), även om ”lösningen” i sig ger minus. Tänker alltså på att TV-sändningar får en kvalitetshöjning med en liten klick publik jämfört med öde, och att det i slutändan leder till fler tittare, mer reklam etc. Och på sista raden ett plus.
Svårt att veta och räkna på, men vill mest slänga in teorin som nåt att kika på (görs säkert redan).

Nja, frågan är ju om det ens ger nån vettig höjning på tv. Vi snackar inte direkt om att en publik som kommer ge någon vidare stämning, det kommer låta som när ett tiotal försöker dra igång en ramsa på en träningsmatch under ett läger i Spanien i januari fast med mer eko av den tomma arenan.

Beträffande arenareklam så lär det inte vara direkt många som betalar för att synas på den sidan som inte syns på tv...

Citat:
En hypotetisk fråga. Om det skulle släppas 500 biljetter till premiären och de såldes till högstbjudande. Vad skulle ni lägga.

Om jag kom över mina moraliska dupier med upplägget. Skulle nog 1500 för premiären vara rimligt i min plånbok just nu.

Det skulle först och främst tack och lov aldrig ske, det skulle bli ramaskri bland fansen.
Tror dessutom att det skulle fungera i max en match sedan hade folk insett hur ofantligt mycket tråkigare det är att gå på boll utan publik. Fotboll är ju fansen,gemenskapen etc.
Skulle mest kännas som ett tv-program antagligen.
Citera
2020-05-31, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det lär krävas rätt mycket mer än 50 pers på varsin läktare, om vi räknar varje etage på stora arenor som enskilda läktare kan vi kanske nå 3-400 pers, det ska till en hel del personal ändå för att rodda hem det där och då får vi ju se hur respektive polisdistrikt räknar beträffande funktionärerna med.

Har ytterst svårt att se att nån klubb trycker in 50pers sådär ur ett rent ekonomiskt perspektiv. Och för att slippa skit för urvalet...

Vågar inte ens tänka på hur det såg i Slottskogen igår med tanke på hur det såg ut på krogar, fik och restauranger vi passerade igår. Hade kommunen gjort kontroller där hade vartenda ställe fått stänga...
Svårt att stänga typ Slottskogen men där vi var (på picknick med faktiskt) var det förvisso glest men betydligt mer folk än "normalt" för att alla som vill följa restriktionerna och hålla sig borta från alltför mycket folk tänker likadant att "vid den sjön/den viken" etc är det mindre folk...
För att inte tala om oron i skärgården.

Nja, frågan är ju om det ens ger nån vettig höjning på tv. Vi snackar inte direkt om att en publik som kommer ge någon vidare stämning, det kommer låta som när ett tiotal försöker dra igång en ramsa på en träningsmatch under ett läger i Spanien i januari fast med mer eko av den tomma arenan.

Beträffande arenareklam så lär det inte vara direkt många som betalar för att synas på den sidan som inte syns på tv...

Det skulle först och främst tack och lov aldrig ske, det skulle bli ramaskri bland fansen.
Tror dessutom att det skulle fungera i max en match sedan hade folk insett hur ofantligt mycket tråkigare det är att gå på boll utan publik. Fotboll är ju fansen,gemenskapen etc.
Skulle mest kännas som ett tv-program antagligen.

Att få skit för urvalet tror jag ingen klubb kommer få så länge de lottar bland årskortsinnehavare. Folk måste ju ha förståelse för att inte alla kan gå och bli glada över att folk får gå överhuvudtaget.

Aik:s uttalande till exempel i frågan är rätt efterblivet.

Tror alla supportrar i princip tycker att 1000 säsongskortsinnehavare som får gå är bättre än 0. Att hålla på och bli arg för att man då inte får gå är ju bara trams.
Citera
2020-05-31, 14:06
Medlem
Löjligt att de drar igång säsongen utan publik, det får fan vara nog med corona hysterin nu
Citera
2020-05-31, 14:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Löjligt att de drar igång säsongen utan publik, det får fan vara nog med corona hysterin nu

Säg det till anhöriga till de 4395 dött i viruset. Jag tror inte de håller med dig.
Citera
2020-05-31, 14:47
Medlem
Citat:
Hans kontrakt löpte ut förra året och det blev inte förlängt. Jag tror han är kontraktslös för ögonblicket.

Det är väl svårt att bli signad med hans historik, särskilt nu när alla klubbar är på väg mot konkurs, tills publiken är tillbaka.

Jag tror Sirius kommer ta risken ifall han vill ge det ett försök, särskilt nu när RÅP tvingats sluta. Rit-Ola vill bygga med mer Uppsala-ankytning och Nyholm är en Uppsalakille(ja rentav Sirius-fostrad till viss del).
Citera
2020-05-31, 21:19
Medlem
Fotbollsstudion kör igång den 15 juni kul med ett allsvenskt fotbollsmagasin speciellt i dessa tider
Citera
2020-05-31, 21:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter00
Fotbollsstudion kör igång den 15 juni kul med ett allsvenskt fotbollsmagasin speciellt i dessa tider

Från 1993 och fram till 2009 fanns något liknande där de gick i genom en allsvensk omgång i varje program. Hoppas det blir bättre denna gång mer bilder och mindre snack.
Citera
2020-05-31, 21:50
Medlem
Hur är truppstatusen i era lag då?

För Sirius del har Lundholm inte varit i fotbollsträning än, det känns faktiskt tveksamt om han kommer lira överhuvudtaget i år med tanke på tystnaden. Vilket vore ett sjukt tungt avbräck, även om Sugita är på lån en bit in i juli och eventuellt kommer stanna. Lindbergs rehab har gått bra efter cup-skadan, han är nog inte med i premiären men någon gång i juli. Även Österholm som drog korsbandet ifjol har rehabat enligt plan och lär vara spelklar i juli eller augusti. Gefvert med sin hjärt-episod blir nog borta ett tag, det behövs nog testas ordentligt innan han går max igen. Resten ska vara tillgängliga, men vi får väl se nu när man ökar intensiteten på träningarna.

Min elva just nu till premiären är nog:
Jonsson
Larsson-Björkström-Jarl-Björnström
Sugita-Hellborg-Andersson-Saeid
Igboananike-Vecchia

Möjligtvis blir det treback/wingbacks, då kommer Ceesay eller Ekdal in och en mittfälltare ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in