2020-05-30, 08:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Kan ju tillägga att jag håller med dig givetvis men sedan är det en annan sak vad jag tror om FHM efter uttalanden därifrån.

Frågan är ju hur mycket man tjänar på att få in 500pers med...

Intressant är ju hur många som behövs för att klubben ska gå med plus?
Citera
2020-05-30, 08:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Var läser du in det? Jag tror begränsad publik tillåts under hösten. Det skulle gå enligt gällande restriktion med 50 pers per sektion. Frågan är väl om klubbarna vill det, det måste till en volym för att finansiera tillkommande kostnader. Däremot blir det nog inte fylld ståplats.

-------

Örebro (plastgräs)
Norrköping (gräs)
Hammarby (plastgräs)

Det blir en tuff start för ombyggda AIK.
Kommer tålamodet finnas där? Med tanke på hur corona förändrat säsongen är jag glad att man förlängde med Norling - jämfört med ha ngt helt nytt. "Up or out"

Hur är relationen mellan klubbarnas supportrar? Riskerar det att urarta mellan Bajen och AIK på stan eller utanför "Badkaret"?
Citera
2020-05-30, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Nog tusan skulle man kunna ha 50 pers per sida på Strandvallen utan att det blir trängre än på godtycklig restaurang (som sköter sig). Jag gissar att man kommer tillåts större (500?) folksamlingar utomhus. Viruset lär spridas sämre i varmare väder.

Strategi: flockimmunitet på läktarplats efter 3-4 hemmamatcher med publik mitt i sommaren. Efter det kan man släppa på äldre och riskgrupper. Så länge inte vården blir överbelastad vill man att smittan ska spridas. Friska män och kvinnor under 50 på läktarna, som inte är i riskgrupp. Det är ett bra test av HSM-strategin

Vet inte om vi skall hoppas på att vädret "räddar" oss... tror det blir coronabomb... igår var vi ute och hade picknick och det är knökat... förvisso sitter man ju mest med sitt sällskap men på uteserveringar och krogen... värre där. Jag tror tyvärr att det här vädret(strålande sommardagar) kommer ställa till det, det kanske inte blir riktigt lika mycket som tidigare pga vädret dock, droppsmitta skall ju inte vara lika smittsamt i varmt väder.

AIK känns svårtippade i år, såg ju bra ut i sista cupmatchen dock.
Citera
2020-05-30, 10:00
Medlem
Citat:
Beskedet om "50-pers" var väl det flummigaste som gavs på pressträffen igår egentligen.
Det varierar alltså mellan olika polisdistrikt vad man läst in i det, mellan olika arenor etc.

I grunden skall det alltså gälla alla som är på plats, det innebar alltså hela trupperna etc vilket skulle omöjliggöra spel i princip då bara trupper+domarteam når det och då räknas inte en enda tv-person/journalist/säkerhetspersonal in...
Sedan var det tydligen även så att på stora arenor kunde man ha 50pers på olika sektioner, frågan man då undrar över är ju också hur lagen med mindre arenor ställer sig till det om t.ex. Ullevi, Malmö- och sthlms-arenorna får ta in folk med låt oss säga 50 pers bakom varje mål och 50 pers på varje långsida (som exempel) men t.ex. inte Mjällby med lilla Strandvallen får ta in några för att det är för nära plan?
Sedan givetvis som du säger och jag varit inne på många gånger, det handlar om att det faktiskt kostar en del att ta in så få personer med.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Intressant är ju hur många som behövs för att klubben ska gå med plus?

Möjligt att det finns ett ekonomiskt värde i att mecka in 150-200 pers inom 50-persregeln fördelat på 4 läktare (eller 6, går ju dela upp en långsida i två separata delar), även om ”lösningen” i sig ger minus. Tänker alltså på att TV-sändningar får en kvalitetshöjning med en liten klick publik jämfört med öde, och att det i slutändan leder till fler tittare, mer reklam etc. Och på sista raden ett plus.
Svårt att veta och räkna på, men vill mest slänga in teorin som nåt att kika på (görs säkert redan).
Citera
2020-05-30, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Inga matcher som på förhand känns jättesvåra, dessutom 3 gräsmatcher, förhoppningsvis 9p så att vi kan bygga lite momentum inför fortsättningen.

Blir ju ingen surfning och strandhäng i Varberg tyvärr... och det hade ju varit en garanterad lapp på luckan match för dom, bortaföljet hade varit stort.

Varför skulle det inte betyda något? Det har varit fler konstiga säsonger under AS historia... tänk på alla krigsåren till exempel.

Cupen är en titel, dessutom ger det Europaspel, det är pinsam loser-mentalitet att vifta bort den... but thats just me.

Ni kom väl en placering före Elfsborg förra året? Tror den blir jämn mellan två rätt jämna lag, Elfsborg har värvat rätt intressant.
Citera
2020-05-30, 11:18
Medlem
Citat:
Kan ju tillägga att jag håller med dig givetvis men sedan är det en annan sak vad jag tror om FHM efter uttalanden därifrån.

Frågan är ju hur mycket man tjänar på att få in 500pers med...

En hypotetisk fråga. Om det skulle släppas 500 biljetter till premiären och de såldes till högstbjudande. Vad skulle ni lägga.

Om jag kom över mina moraliska dupier med upplägget. Skulle nog 1500 för premiären vara rimligt i min plånbok just nu.
Citera
2020-05-30, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillemes
Ja för ni har ju vunnit så många guld att ni vet exakt hur det känns rent sportsligt och emotionellt.
Pajas. En gång är inte noll gånger, oavsett vad för inavlad matematik du räknar.
Citera
2020-05-30, 13:08
Medlem
Skulle nog vilja gissa på att Hammarbyare vet mer än de flesta hur ett sm-guld kan kännas just på grund av att de bara vunnit en gång.
Citera
2020-05-30, 18:15
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Skulle nog vilja gissa på att Hammarbyare vet mer än de flesta hur ett sm-guld kan kännas just på grund av att de bara vunnit en gång.
Fast de flesta hammarbyare som tillkommit på senare år är nyinflyttade bönder som inte var med 01.

Ser inte riktigt hur en begeänsad publik skulle medföra ytterligare intäkter? Måste väl vara tjing för säsongare de kanske fördelar ut platserna slimpmässigt bland dessa e.d.
Citera
2020-05-30, 18:31
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är det någon som vill ha ett allsvenskt tips i år?
Självklart bagarn! Vad ska man annars roa sig med i sommar?
Citera
2020-05-30, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Ni kom väl en placering före Elfsborg förra året? Tror den blir jämn mellan två rätt jämna lag, Elfsborg har värvat rätt intressant.

Jag tar inte ut någon seger i förskott, men Ellos är mycket bättre hemma och på plast, jag vet inte när Elfsborg vann mot oss senast, här i GBG alltså, jag kommer inte ihåg iaf, kanske tidigt 00-tal.

Edit: 2003 vann dom, så det blir 17 år sedan nu då, vem vet det kanske är dags.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-05-30 kl. 23:36.
Citera
2020-05-30, 23:50
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Perfekt, vi får krossa trazkes lag direkt i andra omgången.

”Va? Det är väl ingen press att spela borta mot Häcken!” - Franz Brorsson

Riktigt pajas med tanke på den ständiga kräftgången mot Göteborgs bästa lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in