Citat:
Hur är truppstatusen i era lag då?
För Sirius del har Lundholm inte varit i fotbollsträning än, det känns faktiskt tveksamt om han kommer lira överhuvudtaget i år med tanke på tystnaden. Vilket vore ett sjukt tungt avbräck, även om Sugita är på lån en bit in i juli och eventuellt kommer stanna. Lindbergs rehab har gått bra efter cup-skadan, han är nog inte med i premiären men någon gång i juli. Även Österholm som drog korsbandet ifjol har rehabat enligt plan och lär vara spelklar i juli eller augusti. Gefvert med sin hjärt-episod blir nog borta ett tag, det behövs nog testas ordentligt innan han går max igen. Resten ska vara tillgängliga, men vi får väl se nu när man ökar intensiteten på träningarna.
Min elva just nu till premiären är nog:
Jonsson
Larsson-Björkström-Jarl-Björnström
Sugita-Hellborg-Andersson-Saeid
Igboananike-Vecchia
Möjligtvis blir det treback/wingbacks, då kommer Ceesay eller Ekdal in och en mittfälltare ut.
För Sirius del har Lundholm inte varit i fotbollsträning än, det känns faktiskt tveksamt om han kommer lira överhuvudtaget i år med tanke på tystnaden. Vilket vore ett sjukt tungt avbräck, även om Sugita är på lån en bit in i juli och eventuellt kommer stanna. Lindbergs rehab har gått bra efter cup-skadan, han är nog inte med i premiären men någon gång i juli. Även Österholm som drog korsbandet ifjol har rehabat enligt plan och lär vara spelklar i juli eller augusti. Gefvert med sin hjärt-episod blir nog borta ett tag, det behövs nog testas ordentligt innan han går max igen. Resten ska vara tillgängliga, men vi får väl se nu när man ökar intensiteten på träningarna.
Min elva just nu till premiären är nog:
Jonsson
Larsson-Björkström-Jarl-Björnström
Sugita-Hellborg-Andersson-Saeid
Igboananike-Vecchia
Möjligtvis blir det treback/wingbacks, då kommer Ceesay eller Ekdal in och en mittfälltare ut.
Det är väl snart bara JJ som rehabtränar. Wikström behöver mer tid men det går ju framåt.
Se och hör Rasmus Wikström efter träningen.
Utan att ha någon koll på formen hos spelarna skulle jag väl vilja se typ detta mot Ellos...
Anestis
Holm - Da Graca - Calisir - Werner
Hasse - Erlingmark Jr
Aiesh - Paka - Giorgi
Söder
Om jag får gissa så tror jag nog dock att Toko kanske spelar högerback, kanske även Sana som #10.
Är Paka i samma form som han var under vårsäsongen förra året tycker jag att han är given, då är han en väldigt bra spelare, han är bättre än Sana i pressen, tittar man på fjolåret så var det ofta han som ledde vägen, han kommer också mycket oftare in i offensivt straffområde vilket ger fler alternativ, lite finurligare i kortpassningsspelet. Sana ligger ofta lite djupare ner i plan, har ett bättre långt passningsspel och jag hade gärna sett han mer som en sittande "playmaker", svårt att peta Hasse eller Erlingmark dock.
Citat:
Vågar inte ens tänka på hur det såg i Slottskogen igår med tanke på hur det såg ut på krogar, fik och restauranger vi passerade igår. Hade kommunen gjort kontroller där hade vartenda ställe fått stänga...
Svårt att stänga typ Slottskogen men där vi var (på picknick med faktiskt) var det förvisso glest men betydligt mer folk än "normalt" för att alla som vill följa restriktionerna och hålla sig borta från alltför mycket folk tänker likadant att "vid den sjön/den viken" etc är det mindre folk...
För att inte tala om oron i skärgården.
Svårt att stänga typ Slottskogen men där vi var (på picknick med faktiskt) var det förvisso glest men betydligt mer folk än "normalt" för att alla som vill följa restriktionerna och hålla sig borta från alltför mycket folk tänker likadant att "vid den sjön/den viken" etc är det mindre folk...
För att inte tala om oron i skärgården.
Ja det är lite för mycket människor för att det skall vara helt bekvämt, storasyrrans snubbe(som är läkare) är lite grinig över nonchalansen, i slottsskogen har det varit rätt så tätbefolkat hela helgen av det jag sett, men där sitter man ju med sina bekanta och det är ju oftast avstånd till andra grupper. Krogen är som sagt en annan femma och det är inga armbågshälsningar direkt, det är kramar.
Var ute och körde lite båt idag och det är hyfsat mycket folk vid de badplatser jag besökt också, men det är svårt att moralisera när man är en av "syndarna", och när det är så här fina dagar kan man ju inte begära att människor sitter instängda. Går ju bra att köra klippbad så slipper man trängas allt för mycket, vattnet är för övrigt inte varmt... och nu har man "grundat" rätt gott, solen bet den här helgen. Våga vägra solkräm...
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-05-31 kl. 23:37.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-05-31 kl. 23:37.