2020-05-31, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Hur är truppstatusen i era lag då?

För Sirius del har Lundholm inte varit i fotbollsträning än, det känns faktiskt tveksamt om han kommer lira överhuvudtaget i år med tanke på tystnaden. Vilket vore ett sjukt tungt avbräck, även om Sugita är på lån en bit in i juli och eventuellt kommer stanna. Lindbergs rehab har gått bra efter cup-skadan, han är nog inte med i premiären men någon gång i juli. Även Österholm som drog korsbandet ifjol har rehabat enligt plan och lär vara spelklar i juli eller augusti. Gefvert med sin hjärt-episod blir nog borta ett tag, det behövs nog testas ordentligt innan han går max igen. Resten ska vara tillgängliga, men vi får väl se nu när man ökar intensiteten på träningarna.

Min elva just nu till premiären är nog:
Jonsson
Larsson-Björkström-Jarl-Björnström
Sugita-Hellborg-Andersson-Saeid
Igboananike-Vecchia

Möjligtvis blir det treback/wingbacks, då kommer Ceesay eller Ekdal in och en mittfälltare ut.

Det är väl snart bara JJ som rehabtränar. Wikström behöver mer tid men det går ju framåt.

Se och hör Rasmus Wikström efter träningen.

Utan att ha någon koll på formen hos spelarna skulle jag väl vilja se typ detta mot Ellos...

Anestis
Holm - Da Graca - Calisir - Werner
Hasse - Erlingmark Jr
Aiesh - Paka - Giorgi
Söder

Om jag får gissa så tror jag nog dock att Toko kanske spelar högerback, kanske även Sana som #10.

Är Paka i samma form som han var under vårsäsongen förra året tycker jag att han är given, då är han en väldigt bra spelare, han är bättre än Sana i pressen, tittar man på fjolåret så var det ofta han som ledde vägen, han kommer också mycket oftare in i offensivt straffområde vilket ger fler alternativ, lite finurligare i kortpassningsspelet. Sana ligger ofta lite djupare ner i plan, har ett bättre långt passningsspel och jag hade gärna sett han mer som en sittande "playmaker", svårt att peta Hasse eller Erlingmark dock.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vågar inte ens tänka på hur det såg i Slottskogen igår med tanke på hur det såg ut på krogar, fik och restauranger vi passerade igår. Hade kommunen gjort kontroller där hade vartenda ställe fått stänga...
Svårt att stänga typ Slottskogen men där vi var (på picknick med faktiskt) var det förvisso glest men betydligt mer folk än "normalt" för att alla som vill följa restriktionerna och hålla sig borta från alltför mycket folk tänker likadant att "vid den sjön/den viken" etc är det mindre folk...
För att inte tala om oron i skärgården.

Ja det är lite för mycket människor för att det skall vara helt bekvämt, storasyrrans snubbe(som är läkare) är lite grinig över nonchalansen, i slottsskogen har det varit rätt så tätbefolkat hela helgen av det jag sett, men där sitter man ju med sina bekanta och det är ju oftast avstånd till andra grupper. Krogen är som sagt en annan femma och det är inga armbågshälsningar direkt, det är kramar.

Var ute och körde lite båt idag och det är hyfsat mycket folk vid de badplatser jag besökt också, men det är svårt att moralisera när man är en av "syndarna", och när det är så här fina dagar kan man ju inte begära att människor sitter instängda. Går ju bra att köra klippbad så slipper man trängas allt för mycket, vattnet är för övrigt inte varmt... och nu har man "grundat" rätt gott, solen bet den här helgen. Våga vägra solkräm...
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-05-31 kl. 23:37.
Citera
2020-06-01, 00:41
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Hur är truppstatusen i era lag då?

För Sirius del har Lundholm inte varit i fotbollsträning än, det känns faktiskt tveksamt om han kommer lira överhuvudtaget i år med tanke på tystnaden. Vilket vore ett sjukt tungt avbräck, även om Sugita är på lån en bit in i juli och eventuellt kommer stanna. Lindbergs rehab har gått bra efter cup-skadan, han är nog inte med i premiären men någon gång i juli. Även Österholm som drog korsbandet ifjol har rehabat enligt plan och lär vara spelklar i juli eller augusti. Gefvert med sin hjärt-episod blir nog borta ett tag, det behövs nog testas ordentligt innan han går max igen. Resten ska vara tillgängliga, men vi får väl se nu när man ökar intensiteten på träningarna.

Min elva just nu till premiären är nog:
Jonsson
Larsson-Björkström-Jarl-Björnström
Sugita-Hellborg-Andersson-Saeid
Igboananike-Vecchia

Möjligtvis blir det treback/wingbacks, då kommer Ceesay eller Ekdal in och en mittfälltare ut.
lirar inte steffo com eller snarare mittfältare längre?
Citera
2020-06-01, 07:36
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Att få skit för urvalet tror jag ingen klubb kommer få så länge de lottar bland årskortsinnehavare. Folk måste ju ha förståelse för att inte alla kan gå och bli glada över att folk får gå överhuvudtaget.

Aik:s uttalande till exempel i frågan är rätt efterblivet.

Tror alla supportrar i princip tycker att 1000 säsongskortsinnehavare som får gå är bättre än 0. Att hålla på och bli arg för att man då inte får gå är ju bara trams.

Ja, blir det 1000pers är det ju lite annorlunda än 50 eller ens 200 om vi räknar 50 på fyra olika läktare.

Jag tror ingen klubb dock kör på att släppa in ens 200pers, det kostar mer än det smakar och ger ingen vidare stämningshöjare direkt och ser snarare ännu löjligare ut än när det är helt tomt.

Skulle det tillåtas 1000 pers skulle det i runda slängar ge varje årskortsinnehavare två hemmamatcher var för vår del om jag minns rätt i att vi sålt 6-7000 årskort. Är dock fullständigt övertygad om att många blir förbannade ändå, sponsorer lär gnälla över varför dom inte får gå/varför dom får biljetter till usla matcher istället för toppmöten, en del supportrar lär gnälla över att folk som inte haft sin årskort länge får gå före dom, nya årskortare lär gnälla över varför det går på hur länge man haft sitt årskort etc.
Sedan tror jag som sagt inte på att nån klubb släpper in så lite folk som 50 eller 500 av rena kostnadsskäl, man vill liksom inte gå back på att ta in ett fåtal. Det intressant är var "nollpunkten" går.

Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Löjligt att de drar igång säsongen utan publik, det får fan vara nog med corona hysterin nu

Det har dött över 4000pers, det är ingen hysteri. Säg att det är enbart en hysteri till mina vänner som förlorat en förälder, sin bästa vän, en av sin mor- och farföräldrar.
Säg det till alla som sliter i sjukvården.
Det är sådan idiotisk inställning som gör att det går sämre än vad det behövde göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det är väl snart bara JJ som rehabtränar. Wikström behöver mer tid men det går ju framåt.

Se och hör Rasmus Wikström efter träningen.

Utan att ha någon koll på formen hos spelarna skulle jag väl vilja se typ detta mot Ellos...

Anestis
Holm - Da Graca - Calisir - Werner
Hasse - Erlingmark Jr
Aiesh - Paka - Giorgi
Söder

Om jag får gissa så tror jag nog dock att Toko kanske spelar högerback, kanske även Sana som #10.

Är Paka i samma form som han var under vårsäsongen förra året tycker jag att han är given, då är han en väldigt bra spelare, han är bättre än Sana i pressen, tittar man på fjolåret så var det ofta han som ledde vägen, han kommer också mycket oftare in i offensivt straffområde vilket ger fler alternativ, lite finurligare i kortpassningsspelet. Sana ligger ofta lite djupare ner i plan, har ett bättre långt passningsspel och jag hade gärna sett han mer som en sittande "playmaker", svårt att peta Hasse eller Erlingmark dock.

Ja det är lite för mycket människor för att det skall vara helt bekvämt, storasyrrans snubbe(som är läkare) är lite grinig över nonchalansen, i slottsskogen har det varit rätt så tätbefolkat hela helgen av det jag sett, men där sitter man ju med sina bekanta och det är ju oftast avstånd till andra grupper. Krogen är som sagt en annan femma och det är inga armbågshälsningar direkt, det är kramar.

Var ute och körde lite båt idag och det är hyfsat mycket folk vid de badplatser jag besökt också, men det är svårt att moralisera när man är en av "syndarna", och när det är så här fina dagar kan man ju inte begära att människor sitter instängda. Går ju bra att köra klippbad så slipper man trängas allt för mycket, vattnet är för övrigt inte varmt... och nu har man "grundat" rätt gott, solen bet den här helgen. Våga vägra solkräm...

Jag tror också vi börjar med Toko som hb, Holm ska ha platsen snart dock.

Paka lär spela ja, frågan är hur vi ska knö i Sana där, det låter sig inte göras om ingen går. Tuff konkurrens och några omgångar in är ju JJ redo med.

Jo man sitter med sin grupp men det är inga jätteavstånd till övriga direkt. Det är verkligen galet mycket folk sett till vad det borde vara.
Krogen är dock ännu värre ja och tydligen var bara kommunen ute och kollade mellan 22-02, man borde varit ute och rekat fik,restauranger etc redan från frukosttiden när det satt mycket folk på diverse ställen.

Kan och kan, vissa länder har ju tvingat folk att sitta inne... Vi var ju själva ute men med behörigt avstånd. Det som är snudd på omöjligt att undvika är dock att inte åka kollektivt ibland, jag brukar inte göra det så väldigt ofta men där går det inte att ha avstånd.
Citera
2020-06-01, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, blir det 1000pers är det ju lite annorlunda än 50 eller ens 200 om vi räknar 50 på fyra olika läktare.

Jag tror ingen klubb dock kör på att släppa in ens 200pers, det kostar mer än det smakar och ger ingen vidare stämningshöjare direkt och ser snarare ännu löjligare ut än när det är helt tomt.

Skulle det tillåtas 1000 pers skulle det i runda slängar ge varje årskortsinnehavare två hemmamatcher var för vår del om jag minns rätt i att vi sålt 6-7000 årskort. Är dock fullständigt övertygad om att många blir förbannade ändå, sponsorer lär gnälla över varför dom inte får gå/varför dom får biljetter till usla matcher istället för toppmöten, en del supportrar lär gnälla över att folk som inte haft sin årskort länge får gå före dom, nya årskortare lär gnälla över varför det går på hur länge man haft sitt årskort etc.
Sedan tror jag som sagt inte på att nån klubb släpper in så lite folk som 50 eller 500 av rena kostnadsskäl, man vill liksom inte gå back på att ta in ett fåtal. Det intressant är var "nollpunkten" går.

Det har dött över 4000pers, det är ingen hysteri. Säg att det är enbart en hysteri till mina vänner som förlorat en förälder, sin bästa vän, en av sin mor- och farföräldrar.
Säg det till alla som sliter i sjukvården.
Det är sådan idiotisk inställning som gör att det går sämre än vad det behövde göra.

Jag tror också vi börjar med Toko som hb, Holm ska ha platsen snart dock.

Paka lär spela ja, frågan är hur vi ska knö i Sana där, det låter sig inte göras om ingen går. Tuff konkurrens och några omgångar in är ju JJ redo med.

Jo man sitter med sin grupp men det är inga jätteavstånd till övriga direkt. Det är verkligen galet mycket folk sett till vad det borde vara.
Krogen är dock ännu värre ja och tydligen var bara kommunen ute och kollade mellan 22-02, man borde varit ute och rekat fik,restauranger etc redan från frukosttiden när det satt mycket folk på diverse ställen.

Kan och kan, vissa länder har ju tvingat folk att sitta inne... Vi var ju själva ute men med behörigt avstånd. Det som är snudd på omöjligt att undvika är dock att inte åka kollektivt ibland, jag brukar inte göra det så väldigt ofta men där går det inte att ha avstånd.

Det har dött 4000 ja. Men det dör 90 000 varje år i Sverige ungefär och vi tenderar inte att stänga ner samhället för det.

Den intressanta frågan är ju hur mycket de äldres liv kortas ner av coronan. Om de flesta av dessa 4000 ingår i de 90 000 som ändå skulle ha dött ser jag inte riktigt att det skulle vara motiverat att ha dessa typer av nedstängningar.
Citera
2020-06-01, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
lirar inte steffo com eller snarare mittfältare längre?

Jo det blir snarare 4-5-1 eller 4-2-3-1 i verkligheten. I just det exemplet, iaf. Hoppas verkligen han klarar sig från bakslag nu när han varit frisk sedan september ifjol, han har riktigt bra kemi med Björnström på vänsterkanten.
Citera
2020-06-01, 12:46
Medlem
Varför tror alla Blåvita att Holm skall spela högerback, han är ju en offensiv spelare som vill spela på mittfältet.
Citera
2020-06-01, 14:21
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thorbjorn-Fred
Varför tror alla Blåvita att Holm skall spela högerback, han är ju en offensiv spelare som vill spela på mittfältet.

1) Han har gjort det bra som HB, varför ändra på ett vinnande koncept?
2) Vem ska han peta på mitten?
Citera
2020-06-01, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
1) Han har gjort det bra som HB, varför ändra på ett vinnande koncept?
2) Vem ska han peta på mitten?

Holm har ju uttalat att han vill spela längre fram i banan, så att sätta han som högerback om han är missnöjd med det låter ju inte som en långvarig lösning. Varför inte spela Jallow som är högerback på den positionen?
Citera
2020-06-01, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thorbjorn-Fred

Nej nu är du allt ute och snurrar gubben, Emil själv ser sig som högerback... och har även gjort det bra där, tränarteamet ser också att han kan spela i en mer offensiv roll dock, och har ju gett honom några inhopp på mer offensiva positioner, t ex mot MFF, där han också var helt ok.

Det Poya har sagt är att han inte ser honom som mittback eller central mittfältare.

Edit:

I nedanstående intervju från träningslägret i Portugal är han dock mer flexibel.

Huvudpersonen själv, vill inte spika någon position, utan beskriver sig själv som väldigt flexibel.
– Jag spelar där tränaren sätter mig. Jag anser mig själv vara en modern fotbollsspelare som kan spela på flera olika positioner.

Detta summerar väl typ mitt intryck av honom som högerback, tycker även det såg lovande ut på försäsongen innan ledbandsskadan.

Citat:
Emil Holm - 6

Emil fick för första gången spela från start och fick då även för första gången spela på sin ”egentliga” position som högerback. 19-åringen som haft många inhopp under året och då gjort det okej visade nu varför han legat så långt fram i truppen. Genom hela matchen gav han och tog över hela sin kant. Holm kom runt åtskilliga gånger på sin kant och stängde på det hela taget igen sin kant gentemot fjolårets skytteligavinnare Paulinho. Det här lovade väldigt, väldigt gott för Blåvitts framtid.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-06-01 kl. 14:58.
Citera
2020-06-01, 15:16
Medlem
Keldons avatar
När kommer de allsvenska bilagorna från Aftonbladet och Expressen?
Citera
2020-06-01, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
När kommer de allsvenska bilagorna från Aftonbladet och Expressen?

Expressens kom väl i slutet av Mars/början av April. Har ett ex hemma.

Kanske var tidigare än så...
Citera
2020-06-01, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Nej nu är du allt ute och snurrar gubben, Emil själv ser sig som högerback... och har även gjort det bra där, tränarteamet ser också att han kan spela i en mer offensiv roll dock, och har ju gett honom några inhopp på mer offensiva positioner, t ex mot MFF, där han också var helt ok.

Det Poya har sagt är att han inte ser honom som mittback eller central mittfältare.

Edit:

I nedanstående intervju från träningslägret i Portugal är han dock mer flexibel.

Huvudpersonen själv, vill inte spika någon position, utan beskriver sig själv som väldigt flexibel.
– Jag spelar där tränaren sätter mig. Jag anser mig själv vara en modern fotbollsspelare som kan spela på flera olika positioner.

Detta summerar väl typ mitt intryck av honom som högerback, tycker även det såg lovande ut på försäsongen innan ledbandsskadan.

I en intervju under förra året efter en match där han slängdes in som forward i slutet av matchen säger han att jag ser mig som en offensivmittfältare jag gillar att kunna göra min gubbe och komma till inlägg. Jag gillar även att skjuta mycket. Sedan säger han att han spelar på den positionen som tränaren vill ha honom på och att han är glad för den speltiden han får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in