2020-05-31, 12:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Meningen handlade om Norge och då syftar inhemska på NORGEs inhemska och inget annat.
Inte VÅR.

Man bör kanske sluta jämföra Sverige med Norge, Danmark. Det är lillepluttländer som inte är särskilt relevanta. Löfven är dock en galning, sant, men det finns mängder av 10-miljoners länder i Europa som kan vara som goda exempel.
Grekland, Portugal (låga dödstal). Tjeckien exv. Det verkar vara fungerande länder av samma befolkningsstorlek som Sverige. De har lyckats medan Sverige har misslyckats.
Citera
2020-05-31, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vilket är anledningen till att biologisk ålder, inte kronologisk, ligger till grund för beslutet.

Så att det inte skall bli åldersdiskriminering, man väger in allt.

Sen känns det ganska svårt och jag har fått för mig att väldigt få över 70 fått IVA ändå så man verkar ha sagt, "vi använder biologisk ålder" men sen har man på telefon typ sagt "över 70, nej dom får dö på boendet".

Teori och praktik kallas det väl
Citera
2020-05-31, 12:33
Medlem
-AIR-s avatar
Pest-Sverige
den flashiga butiken innanför
det välputsade skyltfönstret
stinkande lik av en äldre gubbar och tanter
inne på butikslagret
som ingen vill kännas vid
medial rosenspray i luften
och en flaska handsprit på disken
när affärerna fortsätter som vanligt
Senast redigerad av -AIR- 2020-05-31 kl. 12:44.
Citera
2020-05-31, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Ang."De får ha stängt för all framtid"

Minns vi alla olyckskorpar som kraxat här i tråden om att det kommer "aldrig" gå att ha nån turism igen efter lockdown, osv osv.?

Jag försökte oräkneliga ggr säga att man kanske kan komma på olika lösningar, tester vid avresa? Osv.

Spanien tänker likadant. Nu skall de prova på med turister först och börja med testning och mini-karantän 6 h på hotell tills man får provsvar. Sen är man fri att semestra. (Dessa tyskar som skall få komma först, alltså).

Mallorca, Menorca och Ibiza är de stora turistdestinationerna, som redan den 16 juni kommer öppna upp för turistande tyskar, skriver Daily Mail.

Alla som reser till någon av semesteröarna ska först genomgå ett snabbtest på flygplatsen, sedan följa tydliga corona-riskprotokoll på transfern till hotellet där man kommer isolera resenärerna i sex timmar i väntan på resultatet från covid-19-provtagningen. Först därefter får man påbörja sin semestervistelse på allvar.

Tänk vad man kan göra om man är lite finurlig. Och tänker positivt istället för "Det går inte"-syndromet som vi har här i Sverige...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BROPyv/5-000-tyskar-i-stort-turistexperiment-pa-mallorca

Ja det där skrek vi om redan i Februari när italien turistenr och iranierna kom.
Det är rätt smart för då sållar man bort typ 90% av smittade och sen kan man med lokala testningar och karantäner stampa ut mindre utbrott.

fungerar nog rätt bra.

bättre än att göra ingenting som verkar vara vår strategi.
Citera
2020-05-31, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Så du missade nyheten om Åke 80
som vägrades vård och skulle dö , och hade gjort så om inte se anhörig stormat. (Aftonbladet)
Klart du missade det, du vill juinte veta eller hur?

Åke är ju lyckligt lottad med stormande anhöriga. Finns såklart en hel del äldre som inte har det.Det finns goda skäl att lyssna till geriatrikprofessorn som fått förmedla hur cyniskt en del sjuk och äldrevård fungerat i detta.
Citera
2020-05-31, 12:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle

Flashback brukar vara duktiga på att lyfta fram sånt som inte kommer fram i medierna, men här verkar man ha missat. Kan ha berott på ämnets art, dvs pandemin i sig, FHMs linje och att många var in här som reagerade utifrån uppgifter i media.
Hur Österrike lyckades flyga under radarn bör man fråga sig, nog borde det ha funnits folk här som haft bekanta som varit i de österrikiska alperna.

Ja, det var konstigt. Antar att ingen trodde att ett rikt och modern land som Österrike skulle ljuga om en sådan sak.

Men då var det ännu värre när Tegnell vägrade att dra in trafiktillståndet för Iran Air, när det redan var uppenbart att smittan var mycket spridd i Iran, för att myndigheterna mörkade. "Det är ett så omfattande ingrepp, att man inte kan gå bara på rykten", sa han. Men när det gäller länder som Iran så VET ju alla att de ljuger. Detta var ett av hans många debacel, där vanligt folk förstod vad som måste göras långt före honom. Och om man nu inte ville stöta sig med Iran, så kunde man åtminstone ha screenat passagerarna och satt dom med symptom i karantän. Men inte heller det gjordes.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
ja men mellan man tvättar händerna kommer smittan att spridas mer.
Mer än om vadå?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Du skrev att "vi "icke PK" är inne på forumet manår efter manår och bara pratar med oss själva helt i onödan och fördömer regeringen".

Öppna ditt sinne och inte ditt hjärta så kan du förstå hur jag tar hjälp av människans tidevarv för att förklara och inte bara manår efter manår för att smutskasta oss icke troende.

Mitt svar är synnerligen ett svar till dej då tråden är ny och startade i slutet av januari 2020. Är du för obildat så googla på pärlorna jag kastade till dej om historien och hur det pratas med folket samt alla nya fakta från andra som visar på en virrig, förlamad regering. Helt rätt att vi är missnöjda med svensk hantering som du försvarar så naivt.

Du och ICA-handlarn verkar spela i en annan liga där kontroll av egen ekonomi blandas ihop med landets ekonomi. Tänk nu till innan du svarar då jag tror du bara vill stärka ditt PK val?

Viruset lyssnar ändå inte och det är det som gäller i tråden. Hur skall vi kontrollera Corona på bästa sätt och inte försöka bara kontrollera varandra!

Jag ger mej nu och behåller min syn då det här är som att prata med en skogsfågel som bara vill hem till boet hos familjen med näbben full av mat. Regeringen lyssnar inte här och journalistiken i S är död och begraven. Skön söndag!
Hahaha, vad svamlar du om...? Är du bäng? Fattar inte hälften av vad du försöker säga, men jag misstänker dock att du totalt övertolkade det jag skrev initialt. Hursomhelst, detsamma, trevlig söndag ut och njut av vädret!
Citera
2020-05-31, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Helt ärligt.

Jag är mest nyfiken på vart Xehke och OY är någonstans. De börja ju plana ut vid 40 000 fall grabbar.
Det skulle ju inte komma till Sverige? Det kommer dö ut.

Ni kämpade med livet som insats med dessa mantran och nu har ni försvunnit som de parasiter ni är. Så jävla svenskt och fegt. Ynkryggar.

DrTengele och ett par Mars2020 konton verkar också ha försvunnit.

dom var 7 stycken som mest, började peddla sina talpunkter exakt 08:00
Citera
2020-05-31, 12:36
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Haft svårt att få grepp på USA i detta. Sett många videos av intervjuer, pranks osv, och det verkar inte vara tal om social distansiering där och folk tar främlingar i hand och kramas. Känns som de är som Sverige fast ännu slappare på många ställen.

Fast de kanske kör olika hårda restriktioner i olika delstater?

De verkar vara rätt så bra ändå i Florida enligt guvenören där Ron DeSantis, för några dagar sen.

https://www.florida.nu/corona-i-florida/

Citat:
Enligt guvernör Ron DeSantis har corona i Florida hanterats bra av delstaten. Man befarade en brist på vårdplatser, inte minst för intensivvård, men någon kris på den nivån har det inte blivit på grund av covid-19.

Antalet kända fall av corona i Florida fördubblas nu var fjärde vecka, en tydlig minskning jämfört för ett par veckor sedan. Genomsnittet för hela nationen är var tredje vecka (också det en minskning).
Citera
2020-05-31, 12:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
De får inte ens syre och näringsdropp vilket troligen kunde ha räddat många.

Om detta är sant, vet vi varför de inte får det?
Citera
2020-05-31, 12:37
Medlem
Vi måste ha munskydd nu på jobbet.

Det värsta är att man får springa runt och lukta på sin egen andedräkt hela dagen, roligare har man haft
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in