2020-05-31, 01:38
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Nu var frågan inte riktat till mig, men att Afrika ligger lågt kan bero på flera saker:

1. Dålig tillgång till tester, stort mörkertal även bland döda.
2. Få afrikaner åker till skidsemester till Italien eller Österrike.
3. Betydligt lägre andel personer över 80 år, jämfört mest västländer, vilket innebär färre i allvarlig riskgrupp.

Är faktiskt svårt att tro att värme har någon större påverkan på detta när man ser de siffror som kommit från t.ex. Brasilien och Ecuador, och även Italien.

Är du lika dum i huvudet som WHO som säger 108 miljoner döda i afrika?
Citera
2020-05-31, 01:41
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ecuador beskrivs som helvetet på jorden:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/doda-kroppar-pa-gatan-i-ecuadors-storsta-stad-guayaquil

Brasilien ska vi inte prata om. Just nu på andra plats i antal fall och 28,834 döda +890 än så länge idag. Mexiko är hårt drabbat de med. Flera andra länder i Syd- och Mellanamerika har höga siffror. Afrika under uppsegling. Så era teorier om lägre smitta under värme stämmer inte helt enkelt.

Jag skrev exklusivt Anderna, men det skiter du givetvis i
Citera
2020-05-31, 01:45
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Jag skrev exklusivt Anderna, men det skiter du givetvis i

Ja precis, nu har du rätt igen. 97% av Anderna finns i Brasilien.
Citera
2020-05-31, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfgh31
Tror verkligen inte att folk kommer att bära mask. Så om man bär mask ska det vara lugnt?

Det fungerar ju på sjukhus och i Sydkorea så det borde fungera på svenska universitet också men folk i väst är så förbannat korkade, självgoda och orkar inte ändra sina vanor. Samtidigt flyter livet på nästan som vanligt i Asien med minimal smittspridning sedan de tog på sig sina masker.
Citera
2020-05-31, 01:49
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Ja precis, nu har du rätt igen. 97% av Anderna finns i Brasilien.

Du är per definition lite svagtänkt och dina kretinpolare därav. Räkna övriga länder kring ekvatorn och dem med Covid-19
Citera
2020-05-31, 01:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Undrar vad ni tycker. Ska man gå till universitetet i höst när det öppnar??!?

Det tror jag inte någon kan säga i dagsläget.
Citera
2020-05-31, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Helt ärligt.

Jag är mest nyfiken på vart Xehke och OY är någonstans. De börja ju plana ut vid 40 000 fall grabbar.
Det skulle ju inte komma till Sverige? Det kommer dö ut.

Ni kämpade med livet som insats med dessa mantran och nu har ni försvunnit som de parasiter ni är. Så jävla svenskt och fegt. Ynkryggar.
Dans 75 miljoner tog slut?
Citera
2020-05-31, 01:52
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Perspektiv. Det dör cirka 250 människor i Sverige varje dag. Räkna februari tills idag. 30 000 döda i nornalfallet.

- Hur många dör i Norge varje år? Gav Breiviks attentat synligt utfall på siffran över årliga dödsfall? Ifall det inte gav synligt utslag, kan man då säga att Breiviks attentat var en bagatell? Var det bara medierna som förstorade upp attentatet, som var obetydligt jämfört med offren för alkohol, tobak, trafikolyckor och cancer?

Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Nu har 4300 dött av corona.

Kansle dog 2000 "extra". Hur mycket tycker ni att vi ska fucka upp samhället för att eventuellt rädda några få?

- På sin höjd behöver samhället pausas under en begränsad period för att stoppa epidemin. Det är inte nödvändigt att ödelägga samhället.

Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
De kom tidigt när jag började följa viruset i slutet på januari,

det var WHO som förmedlade informationen, minns inte om det stod på deras hemsida.

- Det betyder att det är struntprat när en skribent hävdar att ingen kunde känna till presymptomatisk smittspridning i slutet av februari, när skidturister åkte till Alperna. Anders Tegnell borde ha känt till den presymptomatiska smittspridningen redan 8:e februari, när han uppmuntrade svenska skidturister att gärna åka till Italien.

Allt Anders Tegnell har gjort är en stor skandal. Jag avskyr den mannen mer och mer. Han är inte klantig. Han är ond. Anders Tegnell vill illa.

Citat:
Tegnell blev intervjuad av SVT, videointervju utomhus på landet nånstans, och han sa att han trodde inte på det där "för så är det inte för nåt annat virus"...

- Är presymptomatisk smittspridning ett helt nytt fenomen, som upptäcktes först med Covid-19?

Citat:
... dagen efter eller några dagar efter kom nyheten att svenska FHM kontaktat WHO
https://www.dn.se/nyheter/sverige/folkhalsomyndigheten-inga-bevis-for-att-coronaviruset-sprids-under-inkubationstiden/

artikeln är daterad 1 februari,

- Dagens Nyheters artikel är låst, och jag vill inte göda Bonnier med pengar. Jag vill inte ens teckna en tillfällig gratis-prenumeration, och hamna i Bonniers kund-register.

Därför kan jag bara läsa ingressen.

Citat:
Ursprungligen postat av Dagens Nyheter
Folkhälsomyndigheten: Inga bevis för att coronaviruset sprids under inkubationstiden

Folkhälsomyndigheten riktar skarp kritik mot en vetenskaplig artikel som gör gällande att det nya coronaviruset kan smitta under inkubationstiden. Den fortsatta bedömningen, säger myndigheten, är att viruset inte smittar förrän man uppvisat symptom.

– Det är anmärkningsvärt att man publicerar den artikeln, säger epidemiologen Anders Tegnell.

- Är Anders Tegnell upprörd att någon nämner möjligheten för presymptomatisk smittspridning?

Anders Tegnell har en otrolig förmåga att vara kaxig mot alla som går emot hans åsikter.

Anders Tegnell har varit kaxig mot skolor som har bett elever att stanna hemma när det har funnits risk för osynlig smittspridning. Anders Tegnell har varit kaxig mot Sveriges grannländer, när dom har ingripit mot Covid-19. Johan Giesecke har varit kaxig mot Sydkoreas kraftfulla bekämpning av Covid-19.

Citat:
Minns inte om WHO drog tillbaka artikeln

eller ändrade nån information kring viruset efter det,

professor Kim Woo-Joo säger i en intervju att flera studier finns från flera
länder som visar på presymptomatiskt smittspridning.

EDIT: reservation, jag kan minnas fel med hemsidan,
så jag justerar inlägget till ett mer sakligt inlägg

- Stort tack för att du tog dig besväret att svara på min fråga!
Senast redigerad av Onkel Kostia 2020-05-31 kl. 01:59. Anledning: Skribenten gloffgloff förtjänar ett tack för detta ypperliga svar på min fråga.
Citera
2020-05-31, 01:53
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Tror verkligen inte att folk kommer att bära mask. Så om man bär mask ska det vara lugnt?

Det är smart att använda FFP3-mask om man vill skydda sig själv.
Citera
2020-05-31, 01:53
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Du är per definition lite svagtänkt och dina kretinpolare därav. Räkna övriga länder kring ekvatorn och dem med Covid-19

Hur tänkte du nu? Jag medgav att du hade helt rätt med att bergskedjan Anderna finns i Brasilien.
Citera
2020-05-31, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Dans 75 miljoner tog slut?

Men blev det nånsin nån informationsbroschyr om covid på andra språk? Har aldrig sett det följas upp nånstans och ingen i tråden vet nåt...

"Vad fan får jag för pengarna"?

😂😂
Citera
2020-05-31, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Men blev det nånsin nån informationsbroschyr om covid på andra språk? Har aldrig sett det följas upp nånstans och ingen i tråden vet nåt...

"Vad fan får jag för pengarna"?

😂😂
Jag har inte sett Dan heller förutom PK där han tilldelas anslagen.
Kanske jobbar på ett armband för dementa för det som är kvar efter app fiaskot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in