2020-05-31, 08:43
  #961
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Enligt din logik så finns det isåfall ingen människa som jobbar frivilligt, alla gör det för att få ersättning. Bönder är isåfall lika tvingade som sexarbetare.
Det finns massa "frivilligt" arbete. men att ha sex är nu inte ett "arbete" och därför svårligen att ens jämföra med att arbeta.
Citera
2020-05-31, 10:42
  #962
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det finns massa "frivilligt" arbete. men att ha sex är nu inte ett "arbete" och därför svårligen att ens jämföra med att arbeta.

Varför är det inte ett arbete? är ditt ända argument att du tycker det? enligt tex skatteverket så är det ju ett arbete.
Citera
2020-05-31, 10:49
  #963
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jag har inte vikit ner mig. Vi är båda överrens om att dagens sexlagsstiftning är rent och skärt vansinne. Sedan vill han ha legalisering som förstahandsval, jag vill ha kriminalisering men kan tänka mig en legalisering under kontrollerade former. Detta har jag påpekat flera gånger. Det kallas för en kompromiss. Det för att komma bort från en situation som är sämre än både hans och mitt förstaval och jag VET skulle rädda flickebarn och kvinnor ur klorna på de kriminella asen.

Om du VET det har du säkert en källa, för det är ologiskt och fel att kriminalisering eller hårdare reglering förbättrar villkoren för marginaliserade, det är dessutom det enda jag sprungit på vad gäller emperin, att det blir värre ju mer reglering man har på sexarbetare, och värst om man kriminaliserar. (gällar allt, alltid , i alla tider, och om du menar på att det inte är så får du gärna bevisa det)

Citat:
Om du inte förstår vad en kompromiss är kan du läsa Merapis inlägg i frågan och se den totala avsaknaden av detta. Hon hatar bara och enbart. Inget annat får komma emellan hennes hat mot män. Inte ens de utsatta barnen och kvinnorna.

det är för att människor är onda och vissas ondska är större än andras.
Citera
2020-05-31, 10:53
  #964
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agphys
horor tar betalt, tjejer på tinder är gratis. HAHAHAHAHAAH

det är för att tjejer på tinder fått sina resurser devalverade på en den fria marknad. jamenar , vad tar du helst, pröjsa för en date med en padda med dadyissues eller betala för kvalite och profesionalitet som paolo = https://stoppapressarna.se/svenskt/har-ar-kvinnan-paolo-roberto-kopte-sex-av

, om nu sex endå inte ska vara något speciellt som i grund och botten handlar om fortplanting....
Citera
2020-05-31, 10:57
  #965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Precis, DE BETALAR för ditt samtycke. Utan pengar, inget samtycke.

precis så är det med sexhandel, utan dina pengar, så hade ingen av sexsäljarna velat ta i dig med tång, de är alltså INTE samtyckande.

Ja, det är väll så det går till, prova att genomföra en transaktion utan samtycke, från säljande part. det kommer bli en realitycheck för dig.
Citera
2020-05-31, 11:21
  #966
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej det är inte lönt att posta, du kommer bara bli kallad kommunist eller något.

Sexmarknaden i Tyskland omsätter 15 miljarder euro per år. Totalt över hela världen måste det vara en gigantisk summa. De sexköpande männen är så jävla korkade och egoistiska att de inte fattar att det kommer byggas upp en svart marknad/kriminella nätverk osv kring detta även i Sverige. Bara de har tillgång till, helst så billigt som möjligt hål att stoppa den i.

Här i Sverige hade det ju varit guld för de redan etablerade gängen/kriminella nätverken att handla med tjejer och tvätta pengar via laglig bordellverksamhet. De är redan etablerade utomlands och har rutter och kontakter för droger och vapen. De hade kunnat tjäna mer och säkrare pengar på prostitution och bordellverksamhet. Ingen vanlig svenne hade ju gärna gett sig in i den verksamheten.

https://www.expressen.se/kvallsposten/har-koper-man-sex-av-prostituerade-i-malmo/

Här har man ett litet axplock. Fy fan vad vidrigt, mådde inte bra när man läste detta alltså.
I Malmö, 2005 visserligen, men det finns väl inte någon anledning att tro att det skulle vara annorlunda nu.
Platserna och priserna skvallrar om att detta knappast är några "frivilliga" som arbetar för att de vill det så gärna.

Örk, när jag läser sånt här så kan det inte hjälpas att jag känner en viss avsmak för män. Uppenbarligen vet man aldrig vilka som kan tänka sig utföra dessa handlingar.
Citera
2020-05-31, 11:23
  #967
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
det är för att tjejer på tinder fått sina resurser devalverade på en den fria marknad. jamenar , vad tar du helst, pröjsa för en date med en padda med dadyissues eller betala för kvalite och profesionalitet som paolo = https://stoppapressarna.se/svenskt/har-ar-kvinnan-paolo-roberto-kopte-sex-av

, om nu sex endå inte ska vara något speciellt som i grund och botten handlar om fortplanting....

Jo människor med minsta lilla heder och moral väljer att INTE stödja människohandel och utnyttjande av andras kroppar.
Men, vi har förstått att du och flera andra torskar här saknar både heder, moralisk kompass och empatisk förmåga i någon högre grad.
Citera
2020-05-31, 11:26
  #968
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Precis, DE BETALAR för ditt samtycke. Utan pengar, inget samtycke.
Och med pengar så förekommer samtycke.
Citera
2020-05-31, 11:29
  #969
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jo människor med minsta lilla heder och moral väljer att INTE stödja människohandel och utnyttjande av andras kroppar.
Men, vi har förstått att du och flera andra torskar här saknar både heder, moralisk kompass och empatisk förmåga i någon högre grad.
Äntligen!

Heder och moral är det rätta argumentet.

Det är inte moraliskt att köpa sex, och omoraliska handlingar ska förbjudas av den moraliska överheten.

Jag förstår inte varför ni inte kan vara ärliga med detta istället för att försöka er på att argumentera med tramsargument om att ingen jobbar gratis etc.
Citera
2020-05-31, 11:29
  #970
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Bla bla bla. Den funkar inte, sorry. Det är inte kvinnoförakt jag uttrycker. Jag säger bara min åsikt om er mentala kapacitet. Om jag träffar en Aspis eller en med Downs så säger jag helt enkelt att den personen är har en begränsad mental kapacitet. Kvinnor generellt är inte lika intelligenta/uppfinningsrika/risktagande eller då motståndskraftiga mot grupptryck som män är.

Det är inte kvinnoförtryck. Live with it.

Fair enough, du har såklart rätt att uttrycka din åsikt. Jag håller inte med, men vet hur lönlöst det är att diskutera med en medelålders man om dennes åsikter om kvinnor. Lite som att försöka diskutera med medelålders radikalfeminister om deras syn på män.

Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jag skrev ju om ni lyckats få bot med traffickingen / tvånget helt skulle hon då kunna tänka sig en legalisering av även köpet? Givetvis vill jag belysa hyckleriet Merapi står för. Hon är inte ute efter att skydda någon, hon vill straffa män.

Vad är det du inte förstår?

Vem är "ni"? Syftar du på mig? Jag jobbar inte med detta.

Nej det vill hon inte. Det är du som fultolkar och kallar det för manshat med mera.

Varför du nu skulle vara så upprörd över manshat. Det är ju bara åsikter och dessa har man rätt att uttrycka.
__________________
Senast redigerad av Jenny9 2020-05-31 kl. 11:43.
Citera
2020-05-31, 11:41
  #971
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Äntligen!

Heder och moral är det rätta argumentet.

Det är inte moraliskt att köpa sex, och omoraliska handlingar ska förbjudas av den moraliska överheten.

Jag förstår inte varför ni inte kan vara ärliga med detta istället för att försöka er på att argumentera med tramsargument om att ingen jobbar gratis etc.

Moral styr väl väldigt mycket? Moral ligger väl till grund för de flesta lagarna i samhället?
Citera
2020-05-31, 11:46
  #972
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jo människor med minsta lilla heder och moral väljer att INTE stödja människohandel och utnyttjande av andras kroppar.
Men, vi har förstått att du och flera andra torskar här saknar både heder, moralisk kompass och empatisk förmåga i någon högre grad.

Förtryckaren är ju du. Att kalla mig torsk trots att jag utryckligen sagt att jag anser prostitution förksatligt visar ju bara på hur svagt ego och bristande inteligens du bessiter, att du är en ond förtryckare som gömmer dig bakom staten för att du saknar kapacitet och vilja att förändra världen till det bättre är ju din egen sorg, ingen annans, men då är ju deras blod på dina händer, inte mina de är många som lider för din sjuka moral och ondska.
https://www.thelocal.se/20130717/49120

jag tycker inte statetn ska hota eller tvinga individer att göra va de än önskar med sina egna kroppar och sina egna pengar, du tycker ju inte det.

+ hur efterbliven är du om du inte förstår skillnaden mellan människohandel och prostitution?
__________________
Senast redigerad av slö 2020-05-31 kl. 11:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in