Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Ja jag vet inte vad man ska säga om saken. Det är faktiskt så att jag nästan känner att det är under min nivå att sitta och upprepa svar på samma idiotargument gång på gång, men jag känner ändå att jag inte vill lämna detta forum helt åt sitt öde. Några som du och jag behöver fortsätta hålla ställningarna någorlunda här så att det blir en viss utjämnande effekt mellan de absolut mest radikala feministerna (som är väldigt få här) och de mest korkade eller hjärntvättade antifeministerna.
Frågan är dock om en tillräckligt intelligent person kan hjärntvättas överhuvudtaget, under förutsättning att den inte lider av någon psykisk åkomma, typ vanföreställningar eller autism/asperger.
Ni tror inte det har att göra med att era känslor inte korrelerar med verkligheten?, om ni känner att sexarbetare inte säljer sex utan utsätts för ett övergrepp så betyder det inte att det är så, kan ni bevisa att det är så, så är det ju en annan femma.
Frågan är ju varför ni envisas med att hårdare reglering av prostitution (dvs laglig som i Amsterdam och Indien) eller kriminalisering (som i Kanada, eller Sveriges variant) , är bra alternativ, det är ju inte det, inte objektivt, på något sätt. Kan ni hitta en studie eller rådata som visar på att det är så, så fram men det, jag har letat, utan framgång.
Att moraliskt tycka att prostitution är ”dåligt” har ju inget att göra med individens rätt att göra vad de önskar, även om det är objektivt dåliga val, hur ska någon lära sig att göra rätt val på sikt om de inte är fria att göra fel val, eller att för den delen stoppas med våld för att ”lösa ett moraliskt problem”.
Det är synnerligen odemokratiskt och ett brott mot mänskliga rättigheter.