2020-05-31, 00:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, och betalning för en tjänst är ett belägg för att det finns ett samtycke. Det är att ingå ett avtal, precis som i vilken affärsverksamhet som helst. När min massör tagit emot betalning för min massage, så har hon samtyckt till att ge mig en timmes massage. Samma sak med sexuella tjänster.

Nej det är det ju faktiskt inte. Samtycke innebär att man VILL. Att någon betalar en att utföra något är inte likställt med att man faktiskt vill. Fattaru?
Citera
2020-05-31, 01:01
Medlem
Agphyss avatar
horor tar betalt, tjejer på tinder är gratis. HAHAHAHAHAAH
Citera
2020-05-31, 01:28
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej det är det ju faktiskt inte. Samtycke innebär att man VILL. Att någon betalar en att utföra något är inte likställt med att man faktiskt vill. Fattaru?
Rent strikt så innebär ju samtycke inte heller att man vill, bara att man har gett samtycke.
Citera
2020-05-31, 04:59
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Där har du fel. Du har uppenbarligen ingen koll på avtalsrätten eller vad samtycke egentligen innebär. Ditt känslomässiga samtycke är inte samma sak som ett juridiskt samtycke. Ett juridiskt samtycke kan t.o.m. enligt rättspraxis omfatta ringa misshandel. Sex är inte misshandel. Sex är naturligt och skönt.
Citera
2020-05-31, 05:02
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej, att betala för något är snarare bevis för att ett genuint samtycke INTE finns, utan det måste betalas för.

Du betalar för din mat, bostad m.m. just för att bönder ex. INTE vill producera mat till dig gratis, eller arbeta utan ersättning.

När du betalar för sex så KÖPER du någons samtycke, dvs det fanns inget ömsesidigt samtycke där från början.

Min arbetsgivare betalar mig för att samtycka till att vårda COVID-19 smittade patienter. En potentiellt farlig situation. Givetvis kan man då även samtycka till sexuell tjänst mot betalning.
Citera
2020-05-31, 07:58
Avstängd
Citat:

Typ som när min treåring inte vill borsta tänderna? Är det så du känner?
Citera
2020-05-31, 08:04
Avstängd
Citat:
Det är sorgligt vilket tunnelseende ni torskar verkar lida av.

Jag har aldrig köpt sex, eller iför, om prostitution inte är bara en rakt muntligt avtal mellan 2 frivilliga parter (vilket jag anser att det ska vara/är), för det verkar det inte som du tycker?

Så skulle man ju defineria alla kvinnor som horor. Det finns ju en tydlig förskjutning av ekonomiska resurser från män till kvinnor, i de flesta samhällen.
Citera
2020-05-31, 08:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ok du vaknade med en massa kvinnoförakt idag.

Och vid tiden då vi bodde i byar var inte männen ute och jagade såsom kvinnor och män var ute och jagade och samlade under tiden då vi var nomader.

Kan inte du testa dina argument på din fru och dotter INNAN du skriver här? "Hörre ni ni. Ni är svagsinta och lättmanipulerade, jag går och funderar på att man borde omyndigförklara kvinnor. Vad tycker ni om detta?"

Bla bla bla. Den funkar inte, sorry. Det är inte kvinnoförakt jag uttrycker. Jag säger bara min åsikt om er mentala kapacitet. Om jag träffar en Aspis eller en med Downs så säger jag helt enkelt att den personen är har en begränsad mental kapacitet. Kvinnor generellt är inte lika intelligenta/uppfinningsrika/risktagande eller då motståndskraftiga mot grupptryck som män är.

Det är inte kvinnoförtryck. Live with it.
Citera
2020-05-31, 08:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej, att betala för något är snarare bevis för att ett genuint samtycke INTE finns, utan det måste betalas för.

Du betalar för din mat, bostad m.m. just för att bönder ex. INTE vill producera mat till dig gratis, eller arbeta utan ersättning.

När du betalar för sex så KÖPER du någons samtycke, dvs det fanns inget ömsesidigt samtycke där från början.

Herrejösses så korkat. Du benämner ju själv med en dåres envishet "Sexuella Tjänster" när du pratar om kvinnor som säljer sex (och givetvis då äckliga torskar om de som köper). Du säger också att du ser ingen skada med kvinnor som säljer sex.

..och nu skriver du att betala för något (en sexuell tjänst som du själv sagt skadar ingen) är ett bevis för att inte samtycke finns..?

Du blir bara galnare för varje dag.
Citera
2020-05-31, 08:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Tanken var att säljaren skulle våga träda fram och anmäla eventuellt tvång om denne själv inte riskerade att åtalas.

Alltså var "manshat" inte första prioritet. Så offerkoftan kan du nog ta av dig en stund.

Jag skrev ju om ni lyckats få bot med traffickingen / tvånget helt skulle hon då kunna tänka sig en legalisering av även köpet? Givetvis vill jag belysa hyckleriet Merapi står för. Hon är inte ute efter att skydda någon, hon vill straffa män.

Vad är det du inte förstår?
Citera
2020-05-31, 08:26
Avslutad
Citat:
Sluta vik ner dig, StorMenSnabb!
DU som påstår dig ha insyn från första parkett backar på grund av vad en pojkspoling talar om för dig om prostitution. Detta "brödraskap" du ingår i här är pinsamt att skåda. Att inte klara av att stå upp emot en debattör bara för att den är en manlig sådan, det är svagsint. Riktigt svagsint!
STÅ FÖR VAD DU VET OCH VAD DU TYCKER.

Jag har inte vikit ner mig. Vi är båda överrens om att dagens sexlagsstiftning är rent och skärt vansinne. Sedan vill han ha legalisering som förstahandsval, jag vill ha kriminalisering men kan tänka mig en legalisering under kontrollerade former. Detta har jag påpekat flera gånger. Det kallas för en kompromiss. Det för att komma bort från en situation som är sämre än både hans och mitt förstaval och jag VET skulle rädda flickebarn och kvinnor ur klorna på de kriminella asen.

Om du inte förstår vad en kompromiss är kan du läsa Merapis inlägg i frågan och se den totala avsaknaden av detta. Hon hatar bara och enbart. Inget annat får komma emellan hennes hat mot män. Inte ens de utsatta barnen och kvinnorna.
Citera
2020-05-31, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Min arbetsgivare betalar mig för att samtycka till att vårda COVID-19 smittade patienter. En potentiellt farlig situation. Givetvis kan man då även samtycka till sexuell tjänst mot betalning.

Precis, DE BETALAR för ditt samtycke. Utan pengar, inget samtycke.

precis så är det med sexhandel, utan dina pengar, så hade ingen av sexsäljarna velat ta i dig med tång, de är alltså INTE samtyckande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in