Citat:
Ursprungligen postat av
kato85
Det är en teori, men då måste man först acceptera teorin att Christer umgicks med kriminella.
Vad vi kan se hade han inga vänner, så att han både skulle haft vänner och dessutom kriminella sådana, finns det inga bevis för.
Här utgår vi från vad vi redan vet om Christer, inte spekulerar i saker som saknar grund.
Det är en teori, ja. Jag vet inte hur rimlig den är men den känns inte helt orimlig. Svårare än så behöver det inte vara.
Citat:
Nähä, och? Att Palme sköts samma dag behöver inte heller har någon betydelse?
Det jag menade är att det som hände inte nödvändigtvis triggade CA såpass mycket att han tog livet av Palme.
Citat:
Ja du, fråga dem. Detta är information som finns i utredningen.
Så hans anhöriga har sagt i polisförhör att han var frisk den dag då Palme mördades?
Citat:
Hur många andra bodde 15 minuter eller närmare biografen och ägde en legal .357 som inte provskjutits tidigare?
Hur många illegala vapen florerade i det området?
Citat:
Absolut, men det kunde han väl då köpt i Tungelsta eller Haninge när han flyttade dit 1987? Ändå reser han till konditoriet 2 gånger i veckan.
Han kanske gillade det fiket. Varför skulle han annars ha tagit sig dit?
Citat:
Uppgiften står att finna i Granskningskommissionen. Du får fråga Granskningskommissionen var de fått reda på detta.
Framställs det som en bekräftad uppgift i kommissionens rapport?
Citat:
Djurmisshandeln pekar på Christers våldsamma natur. De flesta seriemördare har börjat sin "karriär" genom att tortera och döda djur, eftersom det gett dem ett avtrubbat psyke.
Nu var inte Christer seriemördare, men hans natur pekar på att han var kapabel till våldsdåd. Om du anser det vara prat, varför har denna misshandel framkommit i Granskningskommissionens rapport?
Jag vidhåller att steget mellan djurmisshandeln och mordet var väldigt långt.