Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Det är en teori, ja. Jag vet inte hur rimlig den är men den känns inte helt orimlig. Svårare än så behöver det inte vara.
Ja, men ställer man din teori mot den vedertagna teorin så är den inte lika rimlig, ergo är den inte lika trolig.
Du får gärna framföra fakta för att han skulle ha umgåtts med kriminella, annars är det bara snömos.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Det jag menade är att det som hände inte nödvändigtvis triggade CA såpass mycket att han tog livet av Palme.
I denna tråd utgår vi från att CA mördade statsministern. Ifall du inte anser att börstappet triggade CA till mordet, vad var det då som triggade CA att mörda statsministern?
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Så hans anhöriga har sagt i polisförhör att han var frisk den dag då Palme mördades?
Står iaf. att hans alibi motsages av annan information i GK. Hur du tolkar det är upp till dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Hur många illegala vapen florerade i det området?
Ja du, det vet nog ingen, vad nu det har med saken att göra. Fokus är på den lagliga .357 som ej provskjutits.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Han kanske gillade det fiket. Varför skulle han annars ha tagit sig dit?
Det är frågan.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Framställs det som en bekräftad uppgift i kommissionens rapport?
Det är en tolkningsfråga. Det faktum att det förekommer i GK:s rapport är good enough for me, de måste ha någon källa att luta sig emot. Eller skulle det vara ett påhitt menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Jag vidhåller att steget mellan djurmisshandeln och mordet var väldigt långt.
Ja, men djurmisshandeln är inte relaterad till själva mordet utan om Christer som person, du tolkar informationen i fel sammanhang.