Citat:
Tidigare betalade dom kanske 3.3/månad var för korridorsrum. Dom skulle kunna gå upp i 6.6/månad för samma utgifter. Ska dom bo i Stockholmsområdet kan dom tvingas öka på den utgiften.En lön på 30k ger 23 efter skatt. I dagens Sthlm är det i princip omöjligt att hitta ett abdrahandsboende under 10k. Då har du 13k kvar efter boendekostnad. I längden kanske du kan snitta ett sparande på 5k i mån i det läget. Visst lyckas du med det i +4 år så har du sedan en insats till en liten etta en bit utanför stan..Men då krävs 9 år utan att göra något (resa, gå ut på krogen, köpa några fina plagg etc) som gör livet värt att leva.
Men det är väl inget som säger att dom behöver starta i Stockholm.
Jag startade inte i Stockholm. På den tiden, vilket är väldigt länge sedan, så var uppfattningen att det inte gick att få sig bostad i Stockholm. Hyra alltså. Det är inget nytt problem precis.
Startar dom t ex i Uppsala är det inget problem vad jag kan se att fixa en lägenhet för 6.6/månad. Då kan dom tom jobba i Stockholm.
Citat:
Vad skulle ha varit så annorlunda? Bostadsköerna var i sig kortare. Men dom fanns. Och det man fick var i utkanten.Tja, jag prickade ju helt rätt på vad en person får låna. Så inte ens när du ska förfalla till patetiska personangrepp får du något rätt.